Автобізнес: декілька ідей
Зміст
Автомобільний бізнес є однією з найважливіших складових світової економіки. Він впливає на різноманітні сфери сучасного життя: від міжнародної торгівлі до щоденної мобільності. Ця індустрія не тільки створює мільйони робочих місць у всьому світі, а лідирує в розвитку нових технологій.
Сьогодні спостерігаємо певні зміни в автомобільній галузі, адже серед основних тенденцій — попит на електромобілі та автономні транспортні системи. Подібні зміни відкривають нові можливості для стартапів і великих корпорацій, що прагнуть сформувати стійку й інноваційну автомобільну індустрію. У цій статті разом із вами з’ясуємо, як працює автобізнес в Україні та як розвивати бізнес на машинах.
Автомобільний ринок в Україні
Український автомобільний ринок, безперечно, має власні особливості. За даними OLX, найрозповсюдженішими за кількістю оголошень і відгуків 2023 року стали такі марки:
- Volkswagen (447 629 відгуків);
- Opel (279 145);
- Ford (249 033);
- Mercedes-Benz (241 570);
- Renault (223 484).
Зазвичай власники шукали автівки з пробігом 200–499, 100–199 або 50–99 тис. км із механічною коробкою передач. Бензин (571 738 оголошень), газ / бензин (375 548) і дизель (397 797 оголошень) стали лідерами, що стосується пального, а електрокари посіли аж четверте місце. Седан, хетчбек та універсал — найпоширеніші різновиди кузова, медіанна ціна на які зростає від найнижчої до найвищої у такому самому порядку. Минулого року, скажімо, на універсал вона сягнула 5 тис. доларів.
За кількістю відгуків було зафіксовано неабиякий попит на такі типи запчастин:
- двигуни у зборі (389 508);
- бампери (366 460);
- передні фари (309 770);
- двері (253 523);
- задні фари (216 157).
Отже, тенденції 2023 року засвідчили, що ідеальне авто для українця — Volkswagen Sedan із пробігом 200–499 тис. км із механічною коробкою передач, який необхідно заправляти бензином. Тому власники таких автівок торік змогли непогано заробити на їхньому продажі на OLX.
Поширені напрями автобізнесу
Що продавати, щоб мати стабільний дохід у цій індустрії? Тут є чимало напрямів, які пропонують різноманітні можливості для бізнесу. Однак є й декілька, що зазнали значного розвитку. Зібрали найкращі автобізнес-ідеї, щоб усі охочі могли швидко зорієнтуватися, як почати автомобільний бізнес, та визначитися з нішею.
Продаж авто
За підсумками 2023 року, в Україні було продано приблизно 61 тис. нових легкових автомобілів вартістю понад 105,5 млрд грн. Це традиційний та один із найбільших сегментів автобізнесу. Зауважимо, що можна продавати і нові, і вживані автівки. OLX пропонує доволі широкі перспективи для збуту саме тих моделей, які вже були в користуванні, однак перебувають у хорошому стані. Окрім того, дилери й автосалони часто надають різні фінансові та лізингові умови для залучення клієнтів. Саме тому, розпочинаючи власну справу в цьому напрямі, слід бути гнучкими і готовими постійно залучати інвестиції.
Продаж автозапчастин
Volkswagen, Opel, Ford, Mercedes-Benz чи Renault — усі їх об’єднує один чинник: ремонт. Продаж автозапчастин як напрям обслуговує потреби в підтриманні автомобілів різних марок, варіантів комплектації та типів пального. Це можуть бути й оригінальні деталі (що коштуватимуть, очевидно, дорожче), і виробництво третіх сторін за демократичними цінами.
Власники в цій ніші автобізнесу мають змогу зосередитися на монопродукті, обслуговуючи лише певні марки чи пропонуючи типи запчастин невеликого спектра. Або ж навпаки — надавати якомога більше послуг, щоб залучити ширше коло споживачів.
Встановлення автосигналізації
З огляду на постійну потребу в безпеці автомобілів, такі послуги мають великий попит. Цей сегмент передбачає встановлення різних систем безпеки та моніторингу. Зверніть увагу, що зазвичай для реалізації подібних послуг потрібно мати декількох партнерів-постачальників і виробників таких систем. Оскільки їх виготовлення — складний і багатокомпонентний процес, що потребує приміщень і персоналу. Тож найперше варто подбати про цінні контакти.
Окрім того, сигналізаційні системи необхідно постійно перевіряти й оновлювати, адже технологічний прогрес не стоїть на місці, і ваші конкуренти вже знають про новинки в цій галузі.
Послуги з вибору авто
Це порівняно нова послуга, що дедалі більше поширюється на ринку. Вона охоплює консультування клієнтів із вибору автомобіля, перевірку та оцінювання його стану перед купівлею. Фахівці помітно заощадять вам час і зусилля. Особливо якщо ви ще тільки у цьому всьому розбираєтеся. Консультант по-дружньому допоможе вам підібрати новеньку автівку.
Прокат автомобілів
Оренда і для короткотривалих, і для довготривалих періодів — розповсюджена послуга серед туристів і тих, хто шукає авто на певний термін. Адже не всім воно потрібне щодня. Тому ситуативний підбір автомобілів — чудова нагода заявити про власну справу. Більшість подібних сервісів зручні й автоматизовані, а отже, економлять чимало часу тим, хто «завжди поспішає».
Автомийка
Чому цей напрям автобізнесу постійно матиме попит? Чистота автомобіля впливає не тільки на зовнішній вигляд, а й на загальне сприйняття його власником та іншими людьми. Зрештою, це ще й мінімізація абразивних частинок, які з часом можуть спричинити небажані подряпини. Сьогодні є змога помити автівку власноруч, скористатися спеціальним механізованим приладом або ж довірити цю справу працівникам таких сервісів. Поширеною є і франшиза в автобізнесі, коли ви стаєте частиною вже відомої мережі мийок і у такий спосіб уникаєте потреби здобути репутацію з нуля.
Таксі та каршеринг
Із розвитком мобільних технологій послуги таксі та каршерингу набули нового розмаху. Це зручно, ефективно та здебільшого доступніше, ніж власний автомобіль. Подібний підхід зменшує кількість шкідливих викидів в атмосферу та знижує трафік, адже декілька людей можуть викликати одне таксі, їдучи у 2–3 напрямках одним шляхом. Скажімо, організатори фестивалів та інших масових подій дедалі частіше закликають приїжджати на локації саме на таксі завдяки каршерингу або ж громадським транспортом, щоб не ускладнювати дорожньо-транспортний рух біля входу.
Автосервіс і ремонт
Цей напрям певною мірою пов’язаний із продажем запчастин і є необхідним для підтримання належного стану транспортних засобів. Послуги передбачають власне ремонт, технічне та післяпродажне обслуговування. Більше про те, як відкрити власну СТО, дізнайтеся з нашої попередньої статті.
Бізнес-ідеї в автомобільній галузі
Усе вищезазначене має неабиякий потенціал для підприємців, що перебувають у пошуку нових можливостей. Однак це аж ніяк не все. Зібрали для вас ще декілька нестандартних ідей, з чого почати автобізнес.
Електрозаправка
Із поширенням електромобілів в Україні та світі потреба у станціях електрозаправки також збільшується. Уряди у всьому світі впроваджують законодавчі заходи для підтримання електромобілів. Наша країна — не виняток. Власники земельних ділянок, підприємства з паркінгами, а ще нафтогазові компанії мають змогу урізноманітнити діяльність, встановлюючи електрозаправки.
Вартість реалізації такої ідеї залежить від типу станцій (швидка або звичайна заправка) і кількості заправних точок. Зазвичай підприємцям варто зважати на такі витрати:
- оренда місця (якщо немає власного) — від 8 до 20 тис. грн у середньому за місяць;
- встановлення терміналів для заряджання: вартість одного — орієнтовно 100 тис. грн;
- додаткові витрати: камери спостереження, платіжні термінали тощо — ще 40 тис. грн;
- охорона, електрика й персонал — додаткові 12 тис. грн щомісяця, і це щонайменше.
Отже, основною перевагою є зростальний попит і підтримка з боку уряду. А серед недоліків — значні початкові інвестиції та нестабільність регуляторної політики.
Стильні дизайнерські диски на авто
Цей ринок особливо приваблює автоентузіастів, які шукають способи вирізнити власний автомобіль із-поміж інших. Річ у тім, що сьогодні стрімко зростає попит на індивідуалізацію. У якому саме напрямі розпочати власну справу? Виготовлення на замовлення, прямі продажі через інтернет або співпраця з автосалонами. Надаючи високоякісний сервіс і пропонуючи конкурентоспроможні ціни, ви залучите й утримаєте лояльних клієнтів.
Вкладення залежать від обсягу виробництва та обладнання для дизайну і фарбування. Проте вартість комплекту дисків стартує від 30 тис. і подекуди сягає навіть 300 тис. Якщо ваша стратегія — робота з постачальниками, тоді варто визначити ціну на товари, які вони пропонують, і додати суму, яку ви плануєте отримувати з бізнесу. Поміркуйте, чи потрібен вам склад (12–15 тис. грн на місяць) і персонал (1 працівник — щонайменше 8–10 тис. грн на місяць), адже це додаткові 20–30 тис. грн витрат щомісяця.
Серед переваг напряму — неабиякий потенціал для креативності. Але й не без недоліків: висока конкуренція та залежність від модних тенденцій.
Перетяжка салону
Навіть високоякісні матеріали внутрішнього оздоблення автомобіля не витримують плину часу за інтенсивного використання, що залишає помітні сліди. Необхідність переобладнання салону виникає не лише після дорожньо-транспортних пригод та активації подушок безпеки, а й у межах тюнінгу. Це дає змогу перетворити навіть найскромніший та економний інтер’єр на щось унікальне та ексклюзивне.
Для запуску власного підприємства з переобладнання автомобільних салонів необхідно інвестувати приблизно 2–2,5 тис. доларів. Середній термін, за який бізнес може окупитися, становить 3–4 місяці, а чистий прибуток коливатиметься від 1 тис. до 2 тис. доларів. Проте варто взяти до уваги, що основними недоліками у цій ніші є рівень конкуренції та помітне зростання вартості на матеріали.
Магазин наліпок для автомобілів
Подібне зазвичай приваблює широкий спектр клієнтів, серед яких — молодь і автомобільні клуби, які бажають індивідуалізувати власні транспортні засоби. Онлайн-торгівля та співпраця з місцевими майстернями підвищать рівень продажів на конкретних локаціях, якщо це доречно. Або ж ви можете зосередитися лише на створенні віртуального магазину.
Основна перевага цього бізнесу — низькі капіталовкладення. Виробляйте наклейки самостійно або знайдіть підрядника, який створить безперебійний потік якісних товарів. Ціна на одиницю стартує від 19 грн за прості наклейки для скла та від 60 грн за складніші малюнки для нанесення й покриття автівки. Звичайно ж, подібна бізнес-ідея має широкий потенціал для розширення, а з часом можливе навіть своє друкарське виробництво. Однак власники ризикують поступово втратити попит, якщо раптом тренд на наліпки зникне.
Виробництво оригінальних автопричепів
Попит на спеціалізовані автопричепи зростає, особливо серед власників бізнесу та активного відпочинку. Їх можна виготовляти для конкретних потреб, як-от перевезення тварин, техніки або рекреаційні цілі. Одним із елементів, необхідних для початку роботи зі складання причепів, є спеціальне обладнання.
Зібрати основні компоненти без відповідних інструментів майже неможливо, хоча деякі запчастини легко скріпити вручну самостійно. Викрутки, різноманітні ключі, молотки, свердла — закупівля всіх інструментів одразу обійдеться приблизно 1 тис. доларів. Проте значення мають і більші прилади.
Зварювальний апарат має бути високої якості, а його середня вартість становить орієнтовно 500–700 доларів. До цього потрібно додати якісну шліфувальну машинку та електричний дриль, кожен із яких коштує приблизно 300–400 доларів. Необхідно пам’ятати про витратні матеріали для роботи, як-от електроди та шліфувальні диски. Не варто забувати й про кваліфікованих майстрів. Отже, попри переваги й попит цієї ніші, капіталовкладення є значними, а замовлення — непостійними.
Доставлення пального
Дефіцит та довгі черги на заправках спричинили зростання попиту на нову послугу — доставлення пального. Винахідливі підприємці пропонують доставляти його безпосередньо до місцеперебування авто та заправляти з каністри. Однак подібна послуга коштує дорожче, ніж стандартне заправлення на станції.
Цей бізнес швидко набирає обертів. Клієнти зазвичай замовляють від 10 до 20 л пального, яке можна або доставити в каністрі та відразу заправити в бак, або ж продати разом із каністрою. Ціна за літр коливається між 55–85 грн. Водночас вартість тари та доставлення визначають окремо.
Ця послуга є доволі прибутковою. Особливо якщо зважати на те, що чимало запасів було закуплено ще за попередніми цінами. Різниця у вартості на каністру об’ємом 20 л досягає подекуди 500 гривень, а за певних обставин — і більше. Однак це ще й неабиякий виклик: постійно потрібні запаси, місце для їхнього зберігання, транспорт для доставлення та відповідний персонал. Необхідно й контролювати зміни у законодавстві, адже іноді є ризик виникнення труднощів у зв’язку з регуляційними вимогами.
Висновок
Автомобільний бізнес в Україні пропонує чимало можливостей підприємцям, які бажають розвивати власну справу в цій галузі. Потрібно розуміти ринкові тенденції й мати чітке бачення майбутнього розвитку. А ще — знати, з чого розпочати, щоб досягти успіху в цій динамічній сфері. Як бачимо, ідей чимало. Головне — бажання та вміння адаптуватися до умов кожної конкретної ніші.
Навіть попри тренди на екологічну свідомість, автівок на дорогах не меншає. Це означає, що знадобляться й певні послуги та товари. Тому OLX ділиться порадою: не вагайтеся, а зважте як слід усі за та проти і сміливо розпочинайте власну справу в сфері автобізнесу.