CPC, CPA та CPM: як визначити ефективність реклами

CPC, CPA та CPM: як визначити ефективність реклами | OLX.ua

Ми з вами живемо в епоху підвищеної конкуренції. Споживачі стають дедалі вимогливішими щодо вибору продукції та загалом в кого купувати. Пригадайте, наприклад, як ви шукаєте магазин за ключовими словами. Зазвичай після одного такого (хай навіть невдалого) пошуку системи самі пропонують товар, який потрібен. 

Так, пошук — процес швидкий, але не завжди результативний. Саме тут у гру входить реклама. Однак налаштувати ефективні оголошення, що можуть пробитися до цільового юзера, тепер складніше. Чому? Що таке CPA, CPC і CPM? Як обрати найвідповіднішу метрику для рекламної кампанії та розрахувати її? Розповідаємо у статті.

Що таке CPC

CPC (cost per click, вартість за клік) — одна з найпоширеніших метрик, яку використовують у контекстній і пошуковій рекламі. Вона показує, скільки рекламодавець платить за кожен клік на його оголошення. 

Формула CPC

Що таке CPC | OLX.ua

Це і є своєрідний калькулятор CPC. Наприклад, якщо ви витратили 1 000 грн та отримали 500 кліків, CPC — це 2 грн за клік.

Така метрика добре працює, якщо основною метою є трафік на сайт або цільову сторінку, щоб виміряти, скільки коштує кожен потенційний відвідувач. CPC широко використовують на рекламних платформах, як-от Google Ads, де кожен клік важливий для трафіку.

Що таке CPA

CPA (cost per action, вартість за дію) показує, скільки рекламодавець платить за кожну конкретну дію користувача: покупку, реєстрацію або завантаження застосунку. 

Формула розрахунку CPA

Що таке CPA | OLX.ua

Скажімо, витрати на рекламу становлять 5 000 грн, а ви отримали 50 конверсій, то CPA дорівнюватиме 100 грн за одну дію.

CPA — це доречна метрика, коли метою є конверсія, а не просто трафік. Вона точніше вимірює ефективність кампанії з погляду продажу чи реєстрації. Підходить для бізнесів, що хочуть отримати чіткі результати від реклами.

Що таке CPM

CPM (cost per mille, вартість за тисячу показів) — метрика, яка демонструє, скільки рекламодавець платить за тисячу показів його оголошення. 

Формула розрахунку CPM

Що таке CPM | OLX.ua

Наприклад, якщо ви витратили 2 000 грн на рекламу, яка отримала 500 000 показів, CPM становитиме 4 грн.

CPM — це оптимальний варіант, коли рекламодавець зацікавлений максимізувати охоплення і підвищити обізнаність про бренд. Цю метрику нерідко використовують у кампаніях, спрямованих на широке охоплення аудиторії: відеорекламі або медійних банерах.

Як обрати метрику

Вибір метрики залежить від цілей вашої кампанії. Якщо основна мета — трафік на сайт, то найкращим варіантом буде CPC. Потрібні конкретні дії користувачів (купівля, реєстрація)? Обирайте CPA. Якщо ж ціллю є широке охоплення аудиторії та підвищення впізнаваності бренду, CPM найефективніше працює CPM.

Тип бізнесу також впливає на вибір метрики. Наприклад, для e-commerce підходить CPA. Водночас для великих брендів, що просувають послуги через ЗМІ, оптимальною буде CPM. Важливо враховувати і специфіку вашої аудиторії та стратегію комунікації. Спеціальний софт збиратиме контакти покупців. Тож СРМ-система — це дієвий інструмент, щоб зібрати всі результати в одному місці для аналізу та корегування.

Переваги й недоліки

Вищеперераховані метрики — це математичні формули, які вимірюють конкретні дії користувачів щодо ваших цілей. Кожна з них має і переваги, й недолік

Переваги й недоліки | OLX.ua

Як використовувати метрики

Отже, ви спланували промоцію свого бізнесу чи товарів, обравши для цього відповідну метрику. Бюджет розраховано, усе готове до роботи, тож ви розпочинаєте рекламну кампанію. Як же її оптимізувати завдяки даним із метрик?

Аналіз результатів

CPC, CPA і CPM дають змогу різносторонньо аналізувати ефективність рекламної кампанії. Так ви зрозумієте, яка частина аудиторії реагує на рекламу і наскільки досягаються маркетингові цілі. На основі цих даних можна оптимізувати рекламні кампанії та загалом коригувати стратегію.

Оптимізація кампаній

Постійно кидайте виклик собі та своїй команді, тестуючи методи, які потенційно можуть дати кращі результати за менших витрат. Так, скажімо, для підвищення CPA слід поліпшити конверсійний шлях користувача. Дослідіть, де саме виникають труднощі, що спонукають людей закривати оголошення. 

CPM можна оптимізувати, ретельно обираючи рекламні майданчики. А якщо показник CPC занадто високий, ймовірно, є проблеми з цільовою аудиторією або якістю оголошень. Перегляньте налаштування щодо юзерів, які побачать рекламу, та протестуйте гіпотезу зміни креативів (їхніх меседжів, закликів до дії тощо).

Інструменти для моніторингу та оптимізації

Серед найпопулярніших інструментів для аналізу метрик — Google Analytics і Facebook Ads Manager. Вони дають змогу відстежувати ефективність кампаній у режимі реального часу та оперативно їх коригувати. Ви можете робити це самі або ж підібрати команду, яка моніторитиме результати щодня, пропонуючи варіанти оптимізації. Щоб швидко знайти таргетолога, скористайтеся, зокрема, й оголошеннями на OLX.

Підсумуємо

Рекламні метрики — дієвий інструмент вимірювання ефективності кампаній. Однак це не може гарантувати того, наскільки результативною буде ваша реклама. Пригадайте урок математики: спершу потрібно вивчити теорему («обрати метрику»), а тоді поступово застосовувати її в різноманітних задачах. Так само — і в рекламі. Вибір відповідної метрики залежить від аудиторії й цілей бізнесу, але її ефективність — це поєднання маркетингових гіпотез.

Відслідковувати результати легко з OLX!

    Вашу заявку відправлено
    Помилка