Де шукати кур’єрів для бізнесу
Зміст
«Ми доставимо ваше замовлення за 30 хвилин або додамо подарунок у разі запізнення». Так, клієнтський сервіс — першочергово. Чому, незалежно від ніші чи специфіки продукту, саме він є однією з базових складових успіху? Бо це — про лояльність.
Та в будь-якому разі — чи то маленьке виробництво, чи велика корпорація — знадобляться людські ресурси. Тож попит на надійних кур’єрів ніколи не зникає. У цій статті ми з’ясуємо, які виклики постають перед службою доставки, як організувати роботу кур’єрської служби та де шукати кур’єрів і для одноразових, і для довготривалих завдань.
Чи потрібні кур’єри бізнесу
Кур’єри, безперечно, є важливою ланкою багатьох бізнес-моделей. Особливо в умовах сучасного ринку, де швидкість і зручність доставки доволі часто, зрештою, й визначають вибір споживача. Чому це, цілком можливо, знадобиться і вам? Причин тут — декілька.
- Від того, наскільки швидко й надійно надійде товар, значною мірою залежатиме задоволення клієнтів. А це відповідно впливатиме на ймовірність повторних покупок та позитивних відгуків.
- Використовуючи кур’єрські служби, ви отримуєте змогу розширювати географію охоплених клієнтів, залучаючи їх із інших міст чи навіть країн.
- Помітною перевагою на ринку є швидка доставка. Особливо у тому разі, якщо конкуренти не можуть запропонувати аналогічну послугу чи терміни її надходження.
- Система доставлення, інтегрована з управлінням запасами — ще один зі способів ефективного керування ними. Окрім того, так ви знижуєте витрати на зберігання.
- Можливість запропонувати альтернативу (експрес, доставка у певний час тощо) додає гнучкості та сприяє персоналізації обслуговування.
- Завдяки співпраці з професійними кур’єрськими службами ви зосередитеся на основних компетенціях, делегуючи логістичні завдання аутсорсинг-фахівцям.
Усе це впливає надалі на репутацію бренду, лояльність клієнтів та в результаті — на фінансові результати компанії. Тож, якщо ваш бізнес передбачає доставлення товарів, — саме час замислитися над тим, де і як найняти кур’єра.
Служби доставки
Коли йдеться про інтернет-магазини, аптеки, ресторани швидкого харчування та інші бізнеси, де швидкість є конкурентною перевагою, — це необхідність. З одного боку, доставка відкриває неабиякі можливості на кшталт залучення додаткових клієнтів, які цінують зручність покупок без потреби виходити з дому. А ще це спосіб розширити географію присутності, обслуговуючи покупців у віддалених регіонах без витрат на відкриття фізичних магазинів.
При цьому організація служби доставки супроводжується й певними викликами. Високі вимоги щодо її оперативності та збереження якості товарів під час транспортування передбачають значні інвестиції у логістику та управління ланцюгом постачання. Є також і ризик затримок або втрати товарів, що негативно впливає на задоволення клієнтів та репутацію бренду.
У результаті через підвищену залежність від зовнішнього підрядника бізнес стає вразливим перед непередбачуваними обставинами: змінами в цінах на пальне, природними катастрофами або політичною нестабільністю. Усе це помітно шкодить логістичному процесу.
Однак, попри всі виклики, такий спосіб доставлення й надалі є найпопулярнішим. Чимала кількість компаній обирає результати, що переважають над потенційними недоліками. Це, безперечно, потребує ретельного планування, інвестицій у технології та ефективного управління, щоб мінімізувати ризики й витрати.
Особистий кур’єр у штаті
Немає значення, чи це піший кур’єр, чи людина з власним або комерційним транспортом, — ви маєте бути впевнені у своєчасності та якості виконання завдань. Рішення найняти особистого доставника дає змогу ефективніше контролювати процес, проте передбачає й додаткові витрати на зарплату та соціальні пакети.
Робота кур’єром — справа не проста. Щобільше, це потребує відповідного фізичного ресурсу. Саме тому варто подбати про працевлаштування на хороших умовах задля вищої мотивації та довготривалої співпраці. Окрім того, є ризик недостатнього навантаження персоналу під час періодів низького попиту на доставку. Це може спричинити нераціональне використання ресурсів компанії, зокрема зарплатного фонду.
А ще, коли кур’єр є штатним співробітником, підприємство бере на себе цілковиту відповідальність за будь-які інциденти, що виникають під час доставлення: затримки, пошкодження товарів або проблеми з транспортними засобами. Це передбачає ефективну систему управління ризиками та страхування.
Загалом рішення тримати кур’єра у штаті залежить насамперед від специфіки бізнесу. Тож проаналізуйте всі внутрішні та зовнішні чинники, що впливають на вашу справу.
Кур’єрські компанії
Така співпраця дає змогу скористатися вже налагодженими логістичними ланцюжками й запровадити постачання без потреби утримувати власний кур’єрський штат. Ви отримуєте доступ до широкої мережі доставки, однак втрачаєте частину контролю над процесом.
Ще однією перевагою є гнучкість під час вибору послуг. Чимало кур’єрських служб пропонують широкий спектр опцій доставлення: від місцевих експрес-послуг до міжнародного вантажоперевезення. Тож уважно підійдіть до рішення щодо постачальника. Відповідний рівень сервісу за конкурентоспроможною ціною — те, на що варто орієнтуватися.
Не всі кур’єрські служби відповідають специфічним потребам того чи іншого бізнесу. Залежність від зовнішніх постачальників логістичних послуг нерідко призводить до меншого контролю над процесом доставки. А це зі свого боку потенційно впливає на якість обслуговування клієнтів.
Затримки або пошкодження товарів можуть негативно позначитися на репутації бренду. Візьміть до уваги й той факт, що вартість послуг таких компаній буває доволі високою. Особливо, якщо йдеться про невеликі підприємства або в разі надсилання до віддалених регіонів.
Кур’єр-фрилансер
«Завтра о 20:00 не зможу. У мене — підробіток». Наймання кур’єрів-фрилансерів — щонайперше про гнучкість, яка дає змогу оперативно нарощувати або зменшувати кількість персоналу залежно від поточних потреб бізнесу. Це буде особливо корисно на піку сезону. А ще це звільняє від додаткових витрат на страхування, соціальний пакет, перерозгляд заробітної плати тощо.
Однак такі переваги мають власну ціну. Співпрацюючи з фрилансерами, компанії здебільшого мінімально контролюють процес доставки. Це впливає, зокрема, й на якість обслуговування. Скажімо, затримки в доставленні або проблеми з замовленням бувають частішими без можливості безпосереднього управління та нагляду й без підтвердження будь-яких інцидентів.
Окрім того, є ризик, що кандидати матимуть різний рівень професіоналізму чи знання місцевості. Зрештою, щоб скористатися послугами кур’єра на фрилансі, компаніям потрібно бути готовими до потенційних викликів, пов’язаних із передаванням товарів або документів стороннім особам. Знадобляться й додаткові заходи щодо перевірки та вибору надійних виконавців.
Де шукати кур’єрів-фрилансерів
Потреба у доставниках-фрилансерах зростає щодня. Ринок праці нещодавно зазнав помітних змін, погодьтеся. А з ним — і способи пошуку фахівців для виконання одноразових або довготривалих завдань. То як знайти кур’єра, якщо це вже на часі?
Опанувати найвигідніші платформи й методи залучення іноді доволі непросто. Однак все ж є нагода знайти відповідних виконавців, які ефективно справлятимуться з усіма завданнями.
Сайти пошуку роботи
Спеціалізовані платформи, зокрема OLX, пропонують зручний механізм пошуку кур’єрів. Розмістіть оголошення з детальним описом обов’язків та очікуваним обсягом роботи, щоб залучити зацікавлених кандидатів. Це дає змогу швидко знайти потенційних підрядників у вашому регіоні та водночас переглядати їхні резюме, відгуки від попередніх працедавців і навіть сконтактувати з ними безпосередньо для уточнення деталей.
Не бійтеся виходити на зовнішні майданчики, щоб залучити нові ресурси для підприємства. Звичайно, це передбачає й детальний аналіз та вміння відмовляти тим, хто не відповідає вимогам посади. Однак це чудова нагода заявити про себе й отримати відгуки про компанію як працедавця, щоб надалі масштабуватися.
Соціальні мережі й месенджери
Групи у Facebook, LinkedIn або Telegram із пошуку роботи у вашому місті чи такі, що спеціалізуються на логістиці й доставці, — корисні додаткові ресурси. Опублікувавши інформацію про вакансію у таких спільнотах, є змога залучити велику аудиторію потенційних кандидатів. В іншому разі доведеться самостійно шукати повідомлення у групових чатах від людей, що готові за це взятися.
Неабиякою перевагою є те, що соціальні мережі дають можливість ознайомитися з особистісними та професійними якостями кандидатів ще до співбесіди. Не соромтеся попросити посилання на них та перегляньте усе детально, щоби первинно оцінити навички кандидата та його досвід.
Як працює OLX Доставка
Користуєтеся послугами OLX, однак усе ще не спробували нашу спеціальну пропозицію? OLX Доставка — це сервіс, завдяки якому покупці та продавці здійснюють обмін товаром без потреби зустрічатися особисто, використовуючи послуги кур’єрських служб. Основна перевага полягає у безпеці та зручності. Клієнт отримує товар, а бізнес — гарантію оплати.
OLX співпрацює з низкою поштових операторів, як-от: «Нова пошта», Укрпошта, Meest. Це дає змогу обрати найзручніший варіант доставлення, зважаючи на швидкість та вартість. Система працює за принципом, майже аналогічним до післяплати: покупець сплачує за товар лише після його огляду та отримання у відділенні одного з логістичних партнерів. Водночас вартість доставки підприємець чи компанія заздалегідь резервують на спеціальному escrow-рахунку UAPAY у межах послуги «OLX Доставка».
При цьому, якщо клієнт відмовиться від товару або не прийде до пункту отримання замовлення, продавець не зазнає збитків. Процес угоди охоплює підтвердження продажу товару та його відправлення завдяки накладній, сформованій у профілі OLX через обраного логістичного партнера. Покупець під час отримання та огляду посилки у відділенні може забрати її, після чого продавцеві автоматично переводять оплату. Якщо ж товар не влаштовує замовника, клієнт має право від нього відмовитися. У такому разі сума повернеться на його картку, однак без вартості за доставлення.
Врахуйте, будь ласка, що OLX Доставка здійснюється лише через платформу OLX і тільки на території України.
Висновок
Пошук кур’єра для бізнесу іноді здається складнішим завданням, ніж це є насправді. Адже завдяки сучасним ресурсам і технологіям увесь цей процес стає дедалі простішим. OLX Доставка — поза сумнівом, одна з найзручніших для цього платформ.
Однак пам’ятайте, що на лояльність ваших клієнтів і відповідно на успіх бізнесу загалом суттєво впливає вибір оптимального способу доставлення та надійних підрядників. Тож насамперед необхідно чітко визначити ваші потреби й очікування від доставника. Це дасть змогу підібрати найвигідніший варіант співпраці та максимально ефективно використовувати кур’єрську службу у своєму бізнесі.