Миловаріння як бізнес: усе, що потрібно знати початківцю
Зміст
- Про актуальність миловаріння
- Миловаріння з нуля: із чого починати бізнес
- Устаткування і матеріали: що потрібно для початку
- Як варити мило: технології
- Як розрахувати собівартість мила: алгоритм
- Як і де шукати покупців для виробів із мила
- Скільки можна заробити на миловарінні вдома: розрахунки
- Гроші для старту: скільки потрібно
- Реєстрація миловаріння як бізнесу: чи потрібна
- Переваги та недоліки бізнес-ідеї з виготовлення мила
Миловаріння — це той домашній бізнес, для котрого не потрібне складне устаткування. Технології прості, процес не передбачає багато знань і навичок, є великий простір для фантазії та творчості. Як зробити мило в домашніх умовах і почати на цьому заробляти — читайте далі.
Про актуальність миловаріння
В Україні мило ручної роботи не таке популярне, як дешевші представники масового виробництва. У магазинах майже не знайти роботи українських майстрів, якщо це не спеціалізована крамниця. Проте на OLX на лютий 2023 року присутньо понад 1 тисячу пропонувань із милом ручної роботи.
Суттєва проблема — небажання покупців витрачати час на те, щоб знайти натуральну гігієнічну косметику. Простіше буде зайти в супермаркет і взяти з полиці найближчий товар. Тож миловарам треба буде розв’язати цю проблему. Декілька варіантів, як це зробити:
- виготовляти дійсно якісне мило, за яким захочуть повернутися;
- вміти продавати свій товар — розповісти про нього й переконати купити;
- знайти зручну схему продажу для покупця.
Виготовляти мило своїми руками можна і треба — не вважайте, що ця справа нікому не потрібна. З поширенням екологічних тенденцій мило ручної роботи з натуральним складом набуває попиту. Люди, що схильні до алергії, теж віддають перевагу природним компонентам.
Миловаріння з нуля: із чого починати бізнес
Перед тим як зробити мило і виставити його на продаж, вам потрібна ідея, концепція. Будь-який бізнес починається з плану, де є чітко сформована мета. Варити мило — це не фінальна ідея, а тільки початок.
Формулювання може бути різним: «Робити мило в домашніх умовах» або «Відкрити інтернет-магазин із продажу гіпоалергенного мила з натуральної сировини». У другому варіанті зазначено вже концепцію та вимірювану мету з визначенням ринку збуту.
Починайте бізнес із концепції: орієнтуйтеся на звичайний склад і нетиповий дизайн, вибирайте імпортну сировину з гіпоалергенними властивостями тощо. Якщо ви плануєте бізнес, ви маєте робити те, що продається — вивчіть проблеми потенційних клієнтів, знайдіть для них унікальну пропозицію. Кожну ідею треба проаналізувати, тож подумайте, чи зможете ви продавати те, що виробляєте, і чи захоче хтось це купити.
Устаткування і матеріали: що потрібно для початку
Виготовлення мила — доволі популярний процес у рукоділлі, тож сировини й устаткування для цієї справи достатньо в мережі.
Головне, що вам потрібно, — мильна основа з гліцерину й жирних кислот. Переважно вона продається на вагу, знайти її можете на OLX.
Додаткові інгредієнти:
- олія — її додають до складу, щоб мило не сушило шкіру й не спричиняло алергії, частіше використовують оливкову та кокосову;
- ефіри — ароматні компоненти, що формують запах майбутнього виробу з мила;
- натуральні барвники — частіше додають косметичну глину, пофарбувати матеріал можна травами, квітами, сухими екстрактами, спеціями тощо;
- наповнювачі — це м’які компоненти або скрабувальні добавки на кшталт кави, абрикосової кісточки, іноді це можуть бути сушені квіти лаванди, троянди;
- аромати — помічники для розкриття ефірів, мають максимально різні запахи.
Зазвичай цих інгредієнтів достатньо для мила. Залежно від техніки, яку ви вибираєте, склад виробу може розширятися.
Серед устаткування варто мати:
- форми — переважно силіконові, можуть бути класичними (як коло, прямокутник) або фігурними;
- електронні ваги — ви маєте заміряти витрати матеріалів, щоб сформувати ціну;
- місткості для варіння — використовують нержавійку або звичайні каструлі без емалі;
- форми для водяної лазні;
- дрібні інструменти: ножі, терки, лопатки, піпетки, мірні склянки.
Для продажів знадобиться пакування. Можете одразу подумати щодо брендованої обгортки та способів упакування. Таке мило часто купують на подарунок або як сувенір. Тож оформлення має бути естетичним і привабливим.
Як варити мило: технології
Зрозуміти, як варити мило з нуля, ви можете завдяки теоретичній літературі, курсам чи майстер-класам. Багато інформації є у відкритому доступі на YouTube. Що має робити миловар:
- розтопити основу на водяній бані — іноді можна в мікрохвильовці;
- додати в теплу основу олії та наповнювачі;
- залити рідину у форму й залишити до застигання.
Після цього обережно дістають мило з форми й пакують його. Рецептів багато, комбінацій різних інгредієнтів також достатньо. Після того, як ви визначитеся з технологією миловаріння, можете переходити до підрахунку собівартості виробів із мила.
Як розрахувати собівартість мила: алгоритм
Щоб розрахувати, скільки коштують вироби з мила своїми руками, фіксуйте кожну витрату й покупку. Треба знати:
- скільки інгредієнтів витрачається на 1 кг готового мила — порахувати собівартість витрат на матеріали;
- вартість одного упакування;
- скільки витрачається на збут — через сторінку в Інстаграмі ви витрачаєте на рекламу, у продажах на базарі чи в крамниці враховуйте вартість оренди та гроші на транспорт;
- інші витрати, наприклад комунальні (газ чи електрика, на якому плавиться мильний розчин), непередбачувані.
Порахуйте приблизно, скільки витрачається на один кілограм готової продукції та помножте на коефіцієнт, за яким оцінюєте власну роботу. Наприклад, вартість простого прямокутного мила без малюнку буде нижчою, ніж фігурна робота різних кольорів.
Можете розрахувати вартість мила за спрощеною схемою. Для миловаріння в домашніх умовах зазвичай накладні витрати складають 20% від ціни за сировину. Тож у середньому один кілограм виробу можна оцінювати в 150–200 грн, а ціна під час продажу складатиме близько 400 грн.
Не забудьте проаналізувати конкурентів, їхні пропозиції та середню вартість виробу. Можете схитрити й на початку поставити ціну на 30–50 грн дешевше, щоб залучити покупців, для яких важлива вартість.
Як і де шукати покупців для виробів із мила
Продавати готові мильні вироби можна в мережі та в точках продажу. Деякі крамниці з натуральною косметикою можуть зацікавитися у ваших пропонуваннях. Можете просувати свій магазин у соціальних мережах: Instagram і Facebook. Тут використовують таргетовану й контекстну реклами.
Можете створити на OLX магазин, купити пакет розміщень і зареєструвати бізнес-сторінку. Переваги цього варіанту:
- доступ до великої авдиторії — щомісяця сервіс відвідують приблизно 25 млн користувачів;
- не потрібно витрачати гроші на хостинг і домен — ваш магазин отримує ім’я olx.ua, що добре індексується;
- доступні та перевірені практикою інструменти маркетингу — ви можете просувати свої товари.
Вибирайте найзручніший для вас варіант. Зазвичай реалізовувати товари миловаріння для початківців краще в інтернеті, через менші виробничі витрати. У будь-якому випадку вам треба подумати щодо власного бренду, комунікації з клієнтами. Розкажіть їм про себе й доведіть, що користуватися натуральним милом краще, ніж звичайним.
Можете вигадати програму лояльності, знижки. Складайте подарункові набори, додавайте до звичайного пакування милий подарунок або листівку з побажаннями.
Скільки можна заробити на миловарінні вдома: розрахунки
Щоб зрозуміти, скільки ви можете заробити на виготовленні мила вдома, потрібно враховувати декілька чинників. На прибуток впливають:
- Місце виготовлення. Якщо ви будете орендувати приміщення, тоді виробничі витрати будуть набагато більшими, а прибуток — меншим.
- Обсяг виготовлення. Гуртові закупівлі сировини зазвичай дешевші, тож одразу виготовляти багато — практичніше.
- Вартість системи для продажів. Враховуйте, скільки ви витрачаєте на зарплатню продавців у точці продажу, створення сайту в інтернеті чи просування в соцмережах.
- Кількість людей, що залучені до виробництва. Власники ділять між собою прибуток, частина грошей йде на заробітну платню.
- Максимальна продуктивність. Визначте, скільки ви зможете виробляти та продавати за умови залучення найбільшої кількості ресурсів і часу.
- Обсяг реалізації. У реальності не всю виготовлену продукцію можна продати, тож враховуйте, що десь близько 20% будуть продані за зниженою ціною в межах акцій чи розпродажів.
Щоб збільшити прибуток, продавайте супутні товари. Вони підтримують імпульсний і пасивний попит. У миловарінні ви можете додатково продавати ефірні олійки, догляд за волоссям, кульки для ванни.
Використовуйте інструмент «генератор попиту». Коли насправді недорогий товар продають із великою націнкою, як ті бомбочки для ванни, у яких собівартість складає орієнтовно 10 грн, а продають їх за 50–70 грн.
У середньому в місяць можна заробити 10–12 тисяч гривень чистого прибутку. При цьому загальний дохід (оборот) буде близько 18–20 тисяч.
Гроші для старту: скільки потрібно
Поріг входу до миловаріння досить низький. Щоб закупити сировину, устаткування і зробити першу рекламу, достатньо приблизно 5 тисяч гривень. Якщо ви одразу націлені на масштабування, тоді початкові вкладення можуть складати вже 15 тисяч. Переваги від цього:
- можна розробити унікальне пакування;
- налагодити шляхи продажів;
- використати декілька інструментів просування;
- створити декілька різних видів продукції.
Тож ви самі можете визначити суму для запуску власної справи. У будь-якому випадку, вона буде невеликою в порівнянні з іншими різновидами бізнесу.
Реєстрація миловаріння як бізнесу: чи потрібна
Не забувайте про юридичні аспекти ведення бізнесу. Тож що потрібно з документів для виготовлення мила? Якщо ви тільки починаєте виготовляти й продавати власні вироби, можете обійтися без реєстрації. Спробуйте, чи вийде у вас розвиватися в цій справі. Якщо бізнес матиме успіх, оформлюйте себе як ФОП. Для миловарів може використовуватися КВЕД 32.99.
Після реєстрації ФОП відкрийте власний розрахунковий рахунок у банку. Якщо ви продаєте через сайт або в точці продажу, налаштуйте систему платежів. Для зручності клієнтів у вас мають бути рахунки найпоширеніших в Україні платіжних систем.
Переваги та недоліки бізнес-ідеї з виготовлення мила
Для початківців миловаріння передбачено просту форму малого бізнесу із самозайнятістю. Її легко реалізувати, маючи мінімум грошей для вкладень, декілька каструль і бажання працювати. Переваги цієї діяльності:
- ви можете починати з нуля без попереднього досвіду;
- в домашніх умовах можна значно зекономити на устаткуванні й оренді;
- собівартість товару досить низька;
- зростає попит на натуральну косметику через екотренди;
- виробництво не має відходів.
Серед недоліків — необхідність паралельно із самим виробництвом шукати шляхи збуту, комунікувати з клієнтами та працювати над просуванням. Треба враховувати, що сировина для мила довго не зберігається.
За умови правильно складеного бізнес-плану та наполегливого розвитку ви зможете створити бізнес зі стабільним прибутком. Перспектив для масштабування також багато. Можна виходити на велику продуктивність або працювати в суміжних напрямах: створення масок для волосся, сухих шампунів тощо.