Нестандартні маркетингові стратегії для збільшення продажів

Сучасний маркетинг — це не лише яскраві банери на сайтах і контекстна реклама в Google. Сьогодні компанії дедалі частіше застосовують нетрадиційні рішення, щоб зберегти лояльність клієнтів. Що ж таке нестандартні маркетингові стратегії? Це творчі, навіть експериментальні підходи, які відрізняються від звичних методів реклами і здатні створити вірусний ефект. Вони привертають увагу. А ще — викликають емоції та спонукають покупця діяти: здійснити покупку, підписатися або порекомендувати друзям.
Скільки разів ви натискали на оголошення чи банер на сайті? Зрозуміло, що це вже не так захопливо, як раніше. Традиційні методи реклами іноді не спрацьовують, бо люди стали вибагливішими і менш схильними до нав’язуваних їм пропозицій. Тепер клієнт цінує емоційний зв’язок, а не просто ще одну рекламу, яку він миттєво пропустить. Саме тому нестандартні стратегії виділяють серед конкурентів. Далі розповідаємо детальніше.
PrivatBank Business Platform
Читайте інші статті на освітній платформі для підприємців та реєструйтесь на курс Школа Стартапів – про ключові аспекти підприємницької діяльності.
Чому це працює
Нетипові ідеї не лише інтригують — вони здатні формувати позитивний імідж бренду та відгукуватися людям.
Переваги
Для початку розглянемо конкретні вигоди оригінальних рішень.
- Виділення серед конкурентів. У світі, де маркетинг стає дедалі нав’язливішим, вирізнятися серед численних рекламних повідомлень — чи не половина успіху. Нестандартні стратегії дають змогу бути помітними навіть на тлі конкурентів.
- Емоційна взаємодія з клієнтами. Люди не просто купують товар / послугу. Вони хочуть відчути зв’язок з брендом. Через оригінальні рішення створюється унікальний досвід для покупця. Це збільшує лояльність і бажання повернутися.
- Вірусний ефект. Саме нестандартні кампанії мають високий потенціал завіруситися. Люди в соцмережах діляться цікавими дописами, відео Reels і в TikTok, обговорюють їх у колі друзів, поширюють через спільноти. І це працює на вашу користь. Так залучення клієнтів відбувається органічно, без великих витрат на рекламу.

Приклади вдалих кампаній
Чому деякі бренди стають легендами, а їхні кампанії запам’ятовуються на роки? Вони виходять за межі маркетингу. Нетипові ідеї, подекуди зухвалі, створюють вау-ефект і резонують на глибокому емоційному рівні. Пригадаймо, які кампанії вражали світ креативністю!
- Coca-Cola. Один із найвідоміших прикладів — коли на пляшках Coca-Cola з’явилися імена. Відразу ж розпочалися масові покупки, адже кожен хотів знайти свою пляшку. Це не просто рекламний хід, а ціла стратегія.
- Netflix. У Німеччині компанія запустила білборди, на яких публікували спойлери відомих серіалів. Проте був нюанс: вони з’являлися в реальному часі лише в місцях, де проводили нелегальні трансляції спортивних матчів. Це водночас і провокативно, й ефективно, адже привернуло увагу до легального контенту платформи.
- Ice Bucket Challenge. Коли ми обливалися крижаною водою, знімаючи це на відео, то могли й не здогадуватися, що робили це з благодійною метою. Соціальна кампанія поширилася мережею зі швидкістю світла. Вона була спрямована на підтримку дослідження ALS (бокового аміотрофічного склерозу). Кампанія зібрала понад $ 115 млн, демонструючи силу нестандартного підходу в доброчинності.
- Red Bull. Стрибок Фелікса Баумгартнера з висоти 39 км став потужною спортивною подією. А ще — глобальною маркетинговою акцією. Кампанія отримала мільярди переглядів і зміцнила позицію Red Bull як бренду, який «надає крила».
- Old Spice. Ролики компанії стали вірусними завдяки нестандартному гумору і зверненню до жіночої аудиторії. Кампанія не тільки реанімувала бренд, а й зробила його культовим серед молоді.
5 нестандартних ідей
Небанальні маркетингові стратегії — потужний інструмент залучення нових клієнтів і покращення продажів. Як саме це реалізувати? Ділимося ідеями, як не лише вирізнятися серед конкурентів, а й створити для аудиторії унікальний досвід.
1. Колаборації з несподіваними партнерами.
Колаборації — вдалий спосіб привабити нову аудиторію. Об’єднайте сили з компаніями, які, на перший погляд, не мають нічого спільного з вашим товаром чи послугою. Разом ви створите продукт, що здивує людей.
Фешн-бренди дедалі частіше співпрацюють з виробниками спортивних товарів або навіть організаціями в галузі технологій. Скажімо, партнерство Adidas і Parley for the Oceans дало змогу випустити колекцію взуття з матеріалів, виготовлених з океанічного пластику. Потенційні клієнти неабияк цим зацікавилися. І серед них — не лише модники, а й екологічно свідомі споживачі. Щобільше, це широко висвітлили медіа.
Неочікуваною була колаборація Crocs і KFC. У 2020 році на тижні моди в Нью-Йорку вони представили спільну колекцію — впізнавані крокси у вигляді баскета з курячими ніжками. Безперечно, новина спричинила обговорення на більшості онлайн-майданчиків.
Інший приклад — співпраця локальних кафе чи ресторанів з блогерами або крафтовими виробниками. З такими колабораціями невеликі бізнеси швидко здобувають довіру цільової аудиторії.
2. Доповнена реальність.
Чи готові ви інтегрувати технології в маркетинг? AR залучає клієнтів через інтерактивний досвід. Завдяки доповненій реальності з’явилася можливість взаємодіяти з продуктами в новому форматі. Це не лише підвищує продажі, а й створює емоційний зв’язок з брендом.
Одним із яскравих прикладів є AR-фільтри в Instagram. Вони дають змогу побачити, який вигляд матиме товар на людині чи в інтер’єрі. Скажімо, у сфері моди створюють інтерактивні каталоги і віртуальні примірочні, щоб оцінити одяг на собі перед покупкою. Таке рішення приваблює і підвищує конверсію. А ще інтерактивний досвід сприяє лояльності покупців, адже вони взаємодіють з компанією і відчувають її цінність безпосередньо через продукт.

3. Гейміфікація процесу покупки.
Ігрові елементи — тепер частина маркетингових стратегій. Вони роблять процес покупки захопливим, загалом збільшуючи продажі. Йдеться не просто про бонуси чи програми лояльності для клієнтів. Це ціла система заохочень, де кожен крок користувача перетворюється на мінігру з призами.
Ділимося ідеями.
- Створіть систему привілеїв. Покупці виконують завдання, накопичують бали та отримують нагороди.
- Організуйте розіграш з інтерактивними умовами. Потрібно виконати декілька завдань: поділитися враженнями про продукт у соцмережах чи залишити відгук. Купони або знижки мотивуватимуть взаємодіяти з брендом активніше.
- Сьогодні деякі компанії додають на сайт колесо фортуни. Заходячи на сторінку або здійснивши покупку, клієнт отримує можливість покрутити колесо і виграти знижку, бонус або якусь річ.
Такий нестандартний маркетинговий хід залучає людей, підвищує інтерес і, звісно, продажі.
4. Партизанський маркетинг.
Чули коли-небудь про guerrilla marketing? Йдеться про кампанію, розраховану на мінімальні витрати і максимальний ефект. Мета партизанського маркетингу — здивувати, привернути увагу в найнеочікуваніший спосіб. Це створює емоційний ефект, який запам’ятається.
Уявіть, що у центрі міста з’являється велика інсталяція, яка спонукає перехожих зупинитися, все роздивитися і сфотографуватися поруч. Такі несподівані методи залучення клієнтів неабияк зацікавлюють, тож люди, найімовірніше, будуть обговорювати ваш бренд. Інсталяції в громадських місцях зазвичай вірусяться і приваблюють нову потенційну аудиторію.
5. Ретромаркетинг і ностальгія.
Пам’ятаєте, як у 2016-му полювали на покемонів? Для багатьох гра Pokemon Go від Nintendo нагадала про культові консолі 90-х. Щобільше, вона зібрала низку нагород і побила не один рекорд. Burger King вперше за 20 років змінив логотип — повернувся до знайомого дизайну з 60-х. А Vodafone вирішив повторити нещодавній успіх у головній ролі з Кучерявим, запустивши рекламний ролик до передноворічних свят із лозунгом «Ролі змінюються, а номери лишаються».
Чому компанії масово задіюють ностальгійний маркетинг? Річ у тім, що відомі мотиви з минулого швидко формують емоційний зв’язок.
Щоб впровадити ретромаркетинг, використайте поширені кольори дизайну минулих десятиліть у продуктах чи рекламі. Вони одразу асоціюються з певними емоціями і спогадами. Скажімо, запустіть серію товарів у стилі 90-х або застосуйте старі рекламні слогани, адаптуючи їх до сучасного контексту. Так клієнти побачать у вас близького товариша, який має такий самий досвід, і довірятимуть бренду. Це зміцнює профіль споживача та підвищує лояльність.

Як обрати стратегію
Відповідний маркетинговий підхід — це не про інтуїцію. Знадобляться глибокий аналіз та оцінка всіх можливих варіантів. Що варто взяти до уваги? Розповідаємо далі.
Аналіз цільової аудиторії
Перш ніж обирати стратегію, слід зрозуміти, хто є потенційними клієнтами і чим вони цікавляться. Якщо аудиторію формує молодь, активна в соцмережах, доцільно зробити ставку на інтерактивні технології, як-от AR чи гейміфікація процесу покупки.
Консерватори, проте з великим досвідом? Їм припадуть до душі колаборації з перевіреними організаціями чи ретромаркетингові кампанії.
- Порада: задіюйте аналітику та опитування, щоб зібрати дані про вподобання і звички цільової аудиторії. Так ви точніше налаштуєте стратегію.
Бюджет і ресурси
Не менш важливим є питання бюджету і ресурсів. Партизанський та ностальгійний маркетинг не передбачають значних фінансових витрат, однак потребують креативного підходу. Водночас технології на кшталт AR дорожче реалізувати, але й інтерес до них більший. Оберіть методи залежно від бюджету або інвестуйте в масштабніші проєкти.
- Порада: ретельно оцінюйте, скільки ви готові витратити на експерименти, і розраховуйте ресурси для реалізації кожної стратегії.
Тестування ідей перед запуском
Це необхідний етап у будь-якому маркетинговому процесі. Перш ніж вкладати великі кошти в одну конкретну стратегію, спробуйте мініпроєкти або пілотні кампанії. Так ви побачите, як аудиторія реагує на ідею, тож зменшите ризики, заздалегідь зорієнтувавшись, що саме працює для бізнесу.
- Порада: тестуйте ідеї через соцмережі, запускайте пробні акції чи обмежені колаборації, щоб відстежити реакцію і зрозуміти, що найбільше приваблює клієнтів.

Результати і переваги
Якщо все організували відповідно, результати перевищать очікування. Насамперед оригінальні рішення — це робота з клієнтами. Вони залучають, підвищують впізнаваність та лояльність. Крім того, такі стратегії дають змогу виділитися серед конкурентів, формуючи унікальний імідж, який згодом перетвориться на синонім інновацій і творчості. Колаборації з іншими брендами чи новітні технології зацікавлюють нову аудиторію і збільшують продажі.
Нетрадиційні маркетингові кампанії мають і короткотривалі, і довготривалі вигоди.
- Короткотривалі результати проявляються як швидка реакція і залучення споживачів. Зазвичай це призводить до збільшення продажів або впізнаваності компанії.
- Не менш вагомими є і довготривалі результати. Йдеться про зміцнення емоційного зв’язку з клієнтами. Якщо стратегія не лише інтригує, а й створює позитивний досвід взаємодії з брендом. Покупці стають лояльнішими і готові повертатися знову.
Ваша ціль — щоб люди не просто купили товар, а взаємодіяли з ним через новітні технології чи емоційно насичену рекламу. Пам’ятайте: лояльні покупці довіряють бізнесу і перетворюються на його амбасадорів, рекомендуючи іншим.
Підсумуємо
В маркетингу немає місця для одноманітності. Тож постійно шукайте нові способи розвитку. Здатність експериментувати, генерувати нестандартні рішення і створювати унікальний клієнтський досвід зроблять вашу справу успішною.
Втілюйте креативні ідеї, навіть якщо бюджет обмежений. Іноді саме нетрадиційні підходи дають змогу досягти найпомітніших результатів без великих витрат. Головне — оцінювати ефективність обраної стратегії через тестування і зворотний зв’язок. Дійте сміливо і будьте готові адаптуватися.
Креативний маркетинг — легко з OLX.
PrivatBank Business Platform
Читайте інші статті на освітній платформі для підприємців та реєструйтесь на курс Школа Стартапів – про ключові аспекти підприємницької діяльності.