SEO для інтернет-магазину на маркетплейсах
Зміст
В основі роботи пошукової системи Google — складний алгоритм, що постійно оновлюється для аналізу сайтів та поведінки аудиторії. Будь-які, навіть незначні, зміни у коді, текстах або тому, як користувачі взаємодіють із його елементами, впливають на ефективність цього бізнес-інструмента.
Тож SEO-оптимізація — не про короткостроковість. Навпаки, це «гра в довгу», спрямована на збільшення органічного трафіку та мінімізацію затрат на залучення нових покупців. Виводити сайт у топпозиції Google за ключовими словами необхідно для системного розвитку онлайн-магазину. У цій статті ми з’ясуємо, як оптимізувати картки товарів та профілі на популярних маркетплейсах, задіюючи найефективніші практики Search Engine Optimization (SEO).
Розуміння основ SEO на маркетплейсах
Побутує думка, що пошукова оптимізація здійснюється насамперед для зниження витрат на платну рекламу. Частково так і є. Відповідні SEO-стратегії дають помітно кращі результати. Йдеться, зокрема, про різні види трафіку. Адже SEO спрямована насамперед на підвищення видимості сайту в пошукових системах. Розповідаємо про декілька способів, як цього досягти, детальніше.
- Створення актуального інформативного контенту відповідно до запитів цільової аудиторії. Він має бути органічним і добре структурованим.
- Використання відповідних ключових слів і фраз, які потенційні клієнти застосовують під час пошуку. Необхідно розуміти наміри відвідувачів та вводити це у контент сайту.
- Наповнення заголовків сторінок (title tags) і їхніх описів (meta descriptions) ключовими словами та стислим викладом змісту. Це спонукає переходити за посиланням зі сторінки пошуку.
- Застосування внутрішніх та зовнішніх посилань для зв’язку сторінок і сайтів між собою. Так пошукові системи швидше індексуватимуть ваш продукт та аналізуватимуть його структуру.
- Покращення досвіду користувачів завдяки навігації, інтерфейсу й цінності для них.
SEO — це постійний процес, який потребує регулярних зусиль, адаптації до змін в алгоритмах пошукових систем і поступового вдосконалення стратегій. На відміну від власного інтернет-магазину, де ви контролюєте кожен крок, просування на маркетплейсах необхідно здійснювати в межах встановлених правил. Яких саме?
- Специфічні алгоритми пошуку, що відрізняються від традиційних пошукових систем Google. Вони базуються на інших чинниках: історії продажів, відгуках клієнтів та оптимізації картки товару.
- Обмежена можливість впливати на просування, зокрема технічну оптимізацію, структуру сайту та зовнішні посилання. Це потребує адаптації стратегії відповідно до вимог кожного з майданчиків.
- Конкуренція відбувається здебільшого на рівні окремих сторінок продукту. Водночас в інтернет-магазинах — на рівні бренду або сайту. Тому на маркетплейсах доцільніше покращувати картки товару.
- Оптимізація контенту на маркетплейсах — це про назви товарів, описи, зображення та використання ключових слів у контексті внутрішнього пошуку на платформі. Йдеться також і про структуру сайту, навігацію, а також про блог і контент.
- Відгуки користувачів на маркетплейсах мають неабияке значення для SEO, оскільки вони впливають на рейтинг товару та його видимість. Що стосується інтернет-магазинів, то це впливає на загальну пошукову стратегію менше.
- Фокус на продуктових запитах і прямому пошуку товарів. SEO на маркетплейсах передбачає ретельну роботу з кожною товарною одиницею. В інтернет-магазинах, окрім продуктових запитів, суттєвою є ще й оптимізація для інформаційних та брендових запитів.
- Стратегії просування в інтернет-магазинах передбачають ширший спектр можливостей та алгоритмів дій. На маркетплейсах вони доволі часто обмежені внутрішніми інструментами й політикою платформи.
Розуміючи ці особливості, бренди та продавці мають змогу адаптувати SEO-стратегії для якомога кращої видимості та продажів на маркетплейсах і в інтернет-магазинах.
Як оптимізувати контент на маркетплейсах
Що таке SEO-оптимізація на маркетплейсах? Це запитання у певний момент неодмінно постає перед підприємцями та брендами. В умовах жорсткої конкуренції та різких змін в алгоритмах платформ розуміння маркетплейсу й ефективна презентація продукту значною мірою визначатимуть ваш успіх. Як саме залишатися в полі зору клієнтів? OLX має відповідь. Підготували декілька стратегій впровадження SEO для маркетплейсу, щоб забезпечити максимальну привабливість для потенційних покупців.
Семантика для маркетплейсів
Йдеться про аналіз ключових слів і фраз, які потенційні покупці застосовують для пошуку товарів або послуг в інтернеті. Це також і загальні поняття, запити та наміри користувачів. Щобільше, завдяки сервісам, зокрема Serpstat, Google Ads і підказкам від Google, є можливість відстежувати найчастотніше вживання. Так ви сформуєте декілька варіантів комбінації для ефективного SEO-опису товару.
На OLX таким полем для дослідження є поширені запити. Це дає змогу відсортувати товари за категоріями та зрозуміти, як саме їх описати для збільшення продажів. Формуючи семантичне ядро, маркетологи адаптовують контент так, аби він відповідав потребам та очікуванням цільової аудиторії. Що сюди входить?
- Продуманий вибір та використання релевантних ключових слів для покращення видимості товарів.
- Застосування спеціалізованих інструментів просування на кшталт Google Ads. А ще — аналіз підказок від Google, щоб ідентифікувати ті фрази, які найефективніше залучатимуть відвідувачів.
- Аналіз запитів покупців на великих маркетплейсах. Так ви отримаєте уявлення про тренди й потреби споживачів.
Семантика є невіддільною частиною стратегії на маркетплейсах. Для справді результативної оптимізації необхідні глибокий аналіз та розуміння інтересів цільової аудиторії. Знадобиться, окрім того, й гнучкість у вживанні ключових слів і фраз, щоб залишатися на крок попереду конкурентів.
Створення карток товарів на маркетплейсах
Це процес детального показу інформації про продукт потенційним покупцям у легкому для сприйняття форматі. Картка товару передбачає не тільки опис та характеристику продукту, а й візуальні елементи, зокрема зображення та відео. Вони дають змогу покупцеві зрозуміти, що саме він придбає, та зробити просування товару на маркетплейсах ефективнішим.
Окрім того, картка містить інформацію про ціну, чи є товар на складі, варіанти доставки та інші деталі, що здатні вплинути на рішення про купівлю. Відповідно створена, вона значно підвищує шанси на успішний продаж. Та як її сформувати?
- Якісні зображення — перше, на що звертають увагу покупці. Без можливості побачити предмет люди здебільшого навіть не клікнуть на вашому оголошенні. Тож завантажуйте фото високої роздільної здатності, яке дасть цілковите уявлення про вигляд товару та дозволить роздивитися його з усіх боків. Подбайте про гарне освітлення та відсутність зайвих об’єктів на зображенні.
- Детальний опис. Необхідно надати якомога більше інформації про продукт, його особливості й переваги. Формуючи семантичне ядро картки товару, не перенасичуйте матеріал ключовими словами, а органічно вписуйте їх у контент. Високочастотні ключовики трапляються у понад 100 тисячах публікацій і найефективніше залучають аудиторію. Низькочастотні натомість з’являються у приблизно 50 тисячах публікацій. Це гарантує першість у пошуку через незначну конкуренцію.
- Ціна товару. «Щоб дізнатися ціну, пишіть у директ» — фраза, що вже давно стала інтернет-мемом. Неодмінно вказуйте актуальну вартість товару та додавайте попередження про її зміну для різних варіантів комплектації. Прозора комунікація щодо ціни — простий крок, що збільшує довіру з боку покупців.
- Інформація про доставку. Чіткі умови отримання товару дають змогу краще оцінити ситуацію. Зазначте всі зручні для вас способи доставки. Не нехтуйте й інформацією про супутні акції та можливості для покупців. Наприклад, безоплатне доставлення у разі замовлення, розпочинаючи від певної суми. Адже, цілком імовірно, це вплине на рішення користувачів про покупку.
- Відгуки клієнтів. Позитивні коментарі, безперечно, додадуть покупцям впевненості щодо вашої доброчесності та якості придбаного. Окрім того, відгуки можуть містити й інформацію про неочевидні переваги товару або відповіді на запитання потенційних замовників.
Створення та аналіз карток товарів на маркетплейсах потребують уваги до деталей і розуміння того, що саме необхідно вашій цільовій аудиторії. Не нехтуйте й базовими елементами перевірки контенту: повторення ключових слів («нудота»), помилки, детальні дані про товар. Якісна презентація вашої пропозиції не тільки підвищує шанси на успіх, а й надає потенційним покупцям потрібну інформацію для ухвалення обдуманого рішення про покупку. Це підвищує задоволеність клієнтів та їхню лояльність до вашого бренду.
Профіль компанії
Що потрібно зробити, щоб дізнатися склад продукту в супермаркеті? Прочитати етикетку. Так само й на OLX. Щоб користувачі зрозуміли, хто ви та що пропонуєте, заповніть профіль компанії. Серед прикладів якісного знайомства з аудиторією — зокрема, DC Textile. Сміливо переймайте досвід успішних кейсів. Це дасть змогу уникнути багатьох помилок, що виникають у новачків.
На чому варто зосередитися, щоб опис був саме про вас і вирізнявся з-поміж інших.
- Назва компанії.
- Логотип.
- Контактна інформація: телефон, електронна пошта, адреса тощо.
- Опис компанії: види діяльності, місія та цінності.
- Фотографії та відео: товари, послуги або робочий процес.
Відповідно заповнений профіль компанії на OLX, зокрема з використанням ключових слів, — дієвий інструмент маркетингу, що залучає нових клієнтів та підвищує продажі.
Добір категорій для поліпшення видимості
Навігація OLX влаштована так, щоб усі відвідувачі легко та швидко знаходили необхідне. Саме для цього й розроблено матрицю категорій, з якими має узгоджуватися ваш товар. Вибір відповідного розділу дає змогу залучити цільову аудиторію та покращує загальну ефективність вашого оголошення. Ділимося декількома порадами, як підібрати категорії на OLX.
- Ознайомтеся з розділами на платформі.
- Зрозумійте, куди доцільніше внести вашу пропозицію.
- Досліджуйте конкурентів. Зокрема, у яких категоріях вони розміщують власні оголошення подібної тематики.
- Оберіть підкатегорії для точнішого цільового охоплення.
- Аналізуйте результати. Регулярно переглядайте ефективність оголошень і за потреби коригуйте стратегію.
Управління рейтингом і відгуками
На OLX подібна модерація відіграє вирішальну роль у побудові довіри та репутації серед потенційних покупців. Відгуки користувачів та оцінка продавця є індикаторами якості товару чи послуги та рівня обслуговування. Зважаючи на це, необхідно активно працювати над рейтингом і збором позитивних відгуків, а ще відповідно реагувати на негативні коментарі. Як саме цього досягнути?
- Подбайте, щоб якість товарів і послуг трималася на рівні.
- Заохочуйте покупців залишати відгуки після покупки. Пропонуйте їм невеликі бонуси в знак подяки.
- Відповідайте на всі коментарі, демонструючи вашу уважність і залученість у процес.
- Вирішуйте проблеми, зазначені у негативних відгуках. Незадоволеного покупця завжди можна перетворити на лояльного клієнта.
- Аналізуйте коментарі, щоб простежити тенденції й можливості для росту.
Варто постійно дбати про те, щоб репутація була позитивною завдяки відгукам. Це помітно впливає на ранжування і топпозиції в пошуку.
Висновок
SEO на маркетплейсах потребує глибокого розуміння алгоритмів ранжування та вміння адаптувати контент відповідно до цих вимог. Використання ключових слів, оптимізація карток товарів, ефективне ведення профілю компанії та управління відгуками — усе це підвищує видимість і продажі.
Комунікуйте з клієнтами — аналізуйте їхні актуальні запити та допомагайте розвивати бізнес. Постійно вдосконалюйтеся та масштабуйте власну справу разом із OLX!