Social proof у бізнесі: як залучити клієнтів

Зміст
- Переваги соціального впливу
- Як працює психологія довіри
- На сайт
- У рекламу
- У соціальні мережі
- Відгуки клієнтів
- Рейтинги
- Кейси
- Сертифікати і нагороди
- Інфлуенсери та експерти
- 1. Просіть відгуки.
- 2. Працюйте з негативом.
- 3. Демонструйте реальність.
- 4. Аналізуйте дані.
- Фальшиві відгуки
- Недостатня увага до дизайну
- Ігнорування негативних коментарів
Якщо всі це обирають, напевно, є сенс. Чи ловили себе на подібній думці? Так працює соціальний вплив — коли рішення людини ґрунтується на поведінці інших. У бізнесі це інструмент, що дає змогу здобути довіру клієнтів.
Якщо потенційний покупець бачить позитивні відгуки чи високий рейтинг, він більше схильний купувати. Скажімо, якщо ви шукаєте кав’ярню, то чи не оберете ту, що має 4,8 зірки в Google? Соціальний доказ підсилює впевненість. Ігнорувати його в маркетингу сьогодні — однаково що не встановити вивіску на магазин.
Реальні історії споживачів, рейтинги, експертні думки, рекомендації — видів чимало. У статті розповімо про кожен із них. А ще поділимося, як використовувати соціальний вплив у бізнесі.
Стаття написана експертами OLX в рамках нової освітньої платформи для підприємців PrivatBank Business Platform.
Чому це — про довіру
Згідно з нещодавніми дослідженнями, 95 % споживачів читають відгуки перед покупкою. Щобільше, продукти, які мають принаймні 5 відгуків, купуватимуть значно частіше. Це доводить: вплив соціальних мереж і фідбеку на рішення клієнтів величезний.
Пересвідчитися доволі легко: проаналізуйте сторінки брендів в Instagram. Ті з них, що репостять історії покупців з відмітками, збирають відгуки в Highlights, а подекуди й створюють окремі профілі для фідбеку клієнтів, отримують велике охоплення і, безперечно, хороші продажі. У результаті люди, бачачи реальні фотографії та коментарі, більше довіряють таким компаніям.
Переваги соціального впливу
Це працює як багатофункціональний інструмент.
- Підвищення продажів. Позитивні відгуки зменшують сумніви.
- Швидке ухвалення рішень. Якщо рейтинг високий, клієнт витрачає менше часу на роздуми.
- Покращення репутації. Визнання створює імідж надійного бренду.
Як працює психологія довіри
Людина міркує приблизно так: «Якщо це схвалюють, то воно, мабуть, хороше і варте уваги». Ефект ґрунтується на нашій природній схильності шукати підказки в діях інших. Особливо це помітно в ситуаціях, коли рішення потребує оперативності або інформації для самостійної оцінки недостатньо.
Якщо покупець бачить, що товар чи послуга мають попит — через відгуки, рейтинги або рекомендації, — це викликає в нього підсвідоме відчуття впевненості. Популярність стає сигналом якості, а схвалення інших дає сподівання знизити ризик неправильного вибору. Ось так і працює психологія довіри.

Як інтегрувати відгуки і рейтинги в бізнес
Соціальний вплив — це не просто фідбек. Йдеться про створення системи довіри, яка працюватиме на вас 24/7. Social proof використовують у трьох основних каналах: на сайті, в соцмережах і рекламі.
На сайт
Ваш сайт — це вітрина, де клієнти ухвалюють остаточне рішення. Тож необхідно максимально задіювати соціальні докази саме тут.
- Відгуки клієнтів у формі тексту, фото або навіть відео. Люди довіряють людям.
- Рейтинги товарів чи послуг відразу в картках. Коли користувач бачить 4,8 з 5, це викликає довіру.
- Блок «Нас рекомендують» на головній сторінці. Додайте короткі цитати від клієнтів або логотипи компаній, з якими співпрацювали.
У рекламу
Реклама, підкріплена соціальним доказом, працює значно ефективніше.
- Рейтингові показники. Скажімо: «94 % клієнтів рекомендують нас своїм друзям».
- Цитати від споживачів: «Я давно шукала надійний сервіс. І тут знайшла все, що потрібно! Надійно, зручно, а найголовніше — доступно!».
- Відеовідгуки. Це емоційний і переконливий формат, що демонструє справжні враження.
Пригадайте рекламу, де люди розповідають про досвід від використання продукту. Такі історії створюють зв’язок з аудиторією. Це не просто слова. Це соціальний медіамаркетинг, що мотивує діяти.
У соціальні мережі
Саме на платформах для спілкування з аудиторією демонстрація реальних результатів і соціальний вплив максимально помітні. Як і які соціальні мережі варто використовувати?
- Репости відгуків покупців. Людина задоволена продуктом? Діліться її враженнями у публікаціях на сторінці.
- Відгуки у форматі Stories або дописів. Скриншот, відео, історія успіху клієнта.
- Використання хештегів. Попросіть підписників позначати вас у публікаціях з продуктом. Так ви отримаєте безкоштовний контент та соціальні докази.
Дружня порада: розпочніть з аналізу конкурентів. Як вони працюють із соцмережами? Додайте унікальні елементи, залучайте клієнтів до створення контенту — і бренд стане ближчим, а продажі вищими. Це наче невидимий продавець, який працює без перерв.

Які типи social proof застосовувати
Впровадити соціальний вплив — це як створити магніт для покупців. Проте який тип соціального доказу обрати, щоб він справді працював? Відповідь залежить від цільової аудиторії та способів комунікації.
Відгуки клієнтів
Це класика, адже люди довіряють іншим людям більше, ніж рекламі.
- Додавайте історії клієнтів. Зокрема, реальні проблеми і як ваш продукт їх владнав.
- Застосовуйте різні формати: текстові відгуки, фото до / після або короткі відео.
Рейтинги
Коли в товару або послуги — 4,8 зірки з 5, це голосніше від будь-яких слів.
- Надайте інформацію про оцінку в форматі зірок чи рейтингу схвалення.
- Додайте можливість залишати відгуки на сайті, в Google Maps або на маркетплейсах.
Нещодавно на OLX, до речі, запрацювала нова система рейтингів. Що змінилося? Відтепер оцінку може залишити тільки користувач, що здійснив покупку через OLX Доставку після отримання замовлення. Рейтинг продавця відображається у його профілі та оголошеннях, що передбачають доставку. Це зірки (від 1 до 5) і теги, що описують різні аспекти покупок (якість товару, упаковку, комунікацію тощо). Докладніше про нову систему оцінювання читайте тут.
Чому це важливо для бізнесу? Люди здебільшого купують у продавців, які мають високі позиції. Тож оцінки 4 і 5 свідчать про належну якість обслуговування. Натомість негативні теги підсвітять вам слабкі моменти в роботі. Зважте, що рейтинг оновлюється після кожної оцінки і може бути змінений за запитом. Збереження високих позицій — основний важіль, щоб залучити нових споживачів.
Кейси
Розкажіть реальні історії успіху клієнтів. Наприклад, як інтернет-магазин завдяки вашим послугам збільшив продажі на 20 %.
- Структуруйте кейс: проблема → рішення → результат.
Сертифікати і нагороди
Погодьтеся: ніщо не переконує сильніше, ніж офіційне підтвердження професіоналізму.
- Прикріпіть дипломи, сертифікати якості, міжнародні нагороди.
- Відображайте їх на головній сторінці, у розділі «Про нас» або в окремому Highlights.
Інфлуенсери та експерти
Співпраця з лідерами думки — потужний інструмент впливу. Докладніше про те, як впровадити influence-маркетинг, розповідали тут.
- Додавайте рекомендації від інфлуенсерів. У форматі дописів, Stories або оглядів.
- Залучайте експертів, які висловлять думку про ваші товар чи послугу.
Сьогодні вплив соціальних мереж неабияк позначається на бізнес-процесах. Платформи, поширені серед аудиторії, дають змогу легко інтегрувати різні його типи. Тож відповідно обраний варіант перетворюється на інструмент, що визначає успіх.

Поради для бізнесу
Як створити ефективний соціальний доказ? Підготували декілька практичних порад.
1. Просіть відгуки.
Чимало компаній стикаються із сором’язливістю клієнтів залишати коментарі. Як це подолати?
- Попросіть фідбек одразу після завершення угоди.
- Запропонуйте форму для відгуку: коротка анкета або можливість залишити текст на платформі.
- Використовуйте прості запитання: «Що вам сподобалося? Що варто змінити?».
2. Працюйте з негативом.
Не бійтеся скарг. Це потенціал змін на краще.
- Відповідайте швидко і професійно.
- Перетворіть негатив на можливість розвитку, показуючи аудиторії, як ви розв’язуєте проблеми.
3. Демонструйте реальність.
Люди хочуть бачити, що за брендом — реальні історії.
- Додавайте фото клієнтів з продуктом або відео його розпакування.
- Створіть розділ на сайті чи хештег у соціальних мережах, щоб люди ділилися досвідом.
4. Аналізуйте дані.
Щоб зрозуміти, які типи соціального доказу працюють найрезультативніше, вимірюйте їхній вплив.
- Які види контенту отримують більше переглядів або взаємодії?
- Які відгуки частіше впливають на рішення про покупку?
Безперечно, соціальний вплив — це універсальний інструмент. Проте результат залежить від того, як ви його застосовуєте.
Типові помилки
Попри очевидні переваги, впровадивши соціальний медіамаркетинг неналежно, ви ризикуєте звести нанівець всі зусилля. Поговоримо про найпоширеніші труднощі та способи їх уникнення.
Фальшиві відгуки
В епоху цифрової прозорості аудиторія швидко розпізнає обман. Чому це небезпечно? Фальшиві відгуки не лише підривають репутацію, а й відштовхують потенційних клієнтів.
- Заохочуйте покупців ділитися досвідом. Пропонуйте невеликі бонуси на кшталт знижки або подарунка за відгук.

Недостатня увага до дизайну
Відгуки і рейтинги інколи публікують невпорядковано, хаотично. Крім того, подекуди вони переобтяжують сторінку. Невдалий дизайн блока з соціальним впливом створює відчуття аматорства і непрофесійності.
- Інтегруйте фідбек елегантно. Використовуйте слайдери, структуровані картки або цитати. Соціальні мережі для бізнесу чи сайт мають відповідати загальному стилю. Органічно впишіть в цю картину і відгуки.
Ігнорування негативних коментарів
Поганий фідбек — не проблема, а можливість. Однак чимало бізнесів його просто видаляють. Погодьтеся, це схоже на спробу приховати правду. Наче з брендом щось не так і купувати тут не варто.
- Відповідайте на негатив конструктивно. Скажімо, замість «Ми не винні» доцільніше написати: «Нам шкода, що так сталося. Пропонуємо владнати цю ситуацію».
Підсумуємо
Рейтинги й відгуки змінюють рішення. Це і є соціальний доказ в дії. Він формує довіру, скорочує час на ухвалення рішення і зміцнює лояльність споживачів. Чесні коментарі та реальні історії клієнтів переконують. А відповідно реалізований інформаційний вплив підвищує впізнаваність.
Розпочніть інтегрувати соціальний медіамаркетинг в бізнес уже сьогодні. Додайте на сайт блок із відгуками, поділіться історіями клієнтів у Stories або запросіть експертів для рекомендацій. Довіра покупців — найцінніший актив. Не втрачайте можливості її зміцнити.Будувати репутацію — легко з OLX!
PrivatBank Business Platform
Читайте інші статті на освітній платформі для підприємців та реєструйтесь на курси “Школа Експорту”, “Школа Стартапів” та “Бізнес-школа для захисників”.