Топові весняні товари: що продавати
Зміст
Весна, поза всяким сумнівом, є сприятливим періодом для розвитку бізнесу. Насамперед — сезонного. Тож глибоке розуміння трендів і відповідний вибір товарів дають змогу підвищити продажі та залучити нових клієнтів. Для багатьох підприємців, однак, це неабиякий виклик, адже до початку сезону необхідно ретельно підготуватися. Зокрема, й проаналізувати результати попередніх років. Тут знадобиться ресурс.
А загалом це пора сміливих рішень! Іноді навіть кардинальної зміни стратегії. А ще — додаткова можливість поглянути на бізнес під іншим кутом, проявити гнучкість і креативність. Як спіймати хвилю зацікавлених людей та активно реалізувати продукцію у цей час? Зібрали для вас трішки корисної інформації та декілька першочергових порад.
Сезонність у продажах
Це періодичні коливання у попиті на певні різновиди продукції, пов’язані зі зміною пір року. Подібний бізнес потребує від підприємців гнучкості та швидкої адаптації до запитів споживачів. Сезонність впливає й на розподіл ресурсів і планування реалізації залишків. Завдяки цьому компанії оптимізують витрати та примножують прибуток.
Вплив, до речі, відчутний не лише у роздрібній торгівлі, а й у послугах, туризмі, розважальній індустрії. Розуміючи циклічні зміни, можна прогнозувати піки та спади попиту, відповідно адаптуючи маркетингові кампанії. Врахування сезонності — це також і про розвиток нових товарних лінійок, зорієнтованих на різні сегменти ринку. Тож, як бачите, глибоке розуміння цього чинника дає суттєву стратегічну перевагу. А це гарантує стійкість і системне зростання бізнесу в довготривалій перспективі.
Найзатребуваніші весняні товари
На які товари найбільший попит в Україні протягом теплої частини року? Аналізуючи найзатребуваніші, зокрема за статистикою OLX, виявляємо декілька основних категорій. Тож тримайте топ товарів на весну.
- Легкий весняний одяг, особливо дитячий, відчутно набуває поширення. За статистикою 2023 року, на OLX було зафіксовано 139 807 доставлень одягу для дівчаток та 111 045 — для хлопчиків. Середня кількість оголошень у категорії «Дитячий одяг» становила 1 190 730. Оскільки малята швидко ростуть, навесні їм знадобиться нове вбрання. Це й відкриває неабиякі можливості для продавців у ніші. Окрім того, OLX неодмінно стане у пригоді батькам, яким потрібно оновити гардероб малечі, а вживані речі передати іншим.
- Садове приладдя. Весна — час оновлення саду та городу. Інструменти для оброблення ґрунту, саджанці, системи зрошення мають великий попит. Минулого року кількість оголошень у категорії «Сад / город» навесні становила 216 807, а середня кількість доставок — 76 246. Поширеність подібних товарів щороку в цей період зростає завдяки тривалому перебуванню на свіжому повітрі й бажанню озеленити простір навколо себе.
- Господарський інвентар і побутова хімія. Із чим у господарів здебільшого асоціюється весна? Авжеж, із миттям вікон та викиданням усього того мотлоху, що накопичився на балконі, у комірчині тощо. Отже, й потреба у засобах для цього також зростає. Кількість подібних публікацій (74 962) і доставок (70 498) навесні 2023-го була приблизно однаковою, що свідчить про попит майже на кожне оголошення OLX.
Ці популярні товари для продажу — хороша нагода проявитися бізнесам, які мають що запропонувати у перелічених нішах. Проте й іншим продавцям засмучуватися не варто. Скажімо, у категорії «Книги / журнали» торік навесні реалізовано 166 343 доставки. Ефективність продажів — це насамперед про хист.
Стратегії продажу товарів на весну
Справжнє розуміння, який товар вигідно продавати, базується на щорічних потребах людей, але й із урахуванням тих чи інших змін. Як саме зацікавити своїм продуктом, збільшити продажі та спонукати покупців повертатися, зокрема у весняний сезон? Ділимося декількома стратегіями.
- Оновіть асортимент. Запропонуйте товари для весни, що чітко відповідають запитам вашої цільової аудиторії. Садові інструменти, спортивне обладнання, легкий одяг, аксесуари для весняного оновлення тощо.
- Запропонуйте сезонні акції та знижки. Це додатково заохочуватиме до покупок. Проте не потрібно повністю підлаштовувати під це власний бізнес, а тим паче — змінювати його залежно від сезону. Навпаки, спеціальним пропозиціям має передувати якісний аналіз цільових споживачів і можливостей конкретного підприємства.
- Розробіть тематичні рекламні кампанії — створіть весняний настрій! Більше яскравих зображень на банерах, в електронних листах або й у картках товарів на OLX — це привертатиме увагу.
- Стежте за конкурентами. Враховуйте тренди та пропозиції, аби своєчасно адаптувати стратегію. Пам’ятайте: якщо не ви вчитеся у конкурентів, то вони неодмінно реалізують це на вашому прикладі.
- Оперативно реагуйте на зміни, оптимізуючи асортимент і цінову політику.
Як підготуватися до весняного сезону продажів? Насамперед необхідно проаналізувати дані за попередні роки, а також з’ясувати, який зараз найбільш ходовий товар в Україні. Візьміть до уваги свої сильні й слабкі сторони та одразу ж застосуйте це на практиці. При цьому варто попередньо пересвідчитися, що товарів достатньо відповідно до запиту користувачів. А ще неодмінно подбайте про онлайн-активність: про вас мають дізнатися, щоб щось придбати.
Висновок
Аналіз попиту, щоб обрати товари на весну, є основним чинником успіху в сезонному бізнесі. Без зволікання відведіть на цей етап стільки часу, скільки знадобиться. Щобільше, переходити до дослідження ринку варто задовго до початку сезону. Так ви частково уникнете гарячих завдань у процесі. Хороша весняна пропозиція — добре підготовлена пропозиція.
Зважаючи на специфіку потреб споживачів та активно застосовуючи сучасні маркетингові стратегії, ви не лише підвищите продажі, а й значно розширите власну клієнтську базу. Пам’ятайте: весна мине, а задоволені клієнти залишаться з вами. А, можливо, ще й приведуть друзів. Ваш бізнес — нагода бути корисними в будь-яку пору. Головне — подбати про підготовку і бути гнучкими щодо пропозиції.