Як фотографувати товари на смартфон: 8 рекомендацій
Зміст
Продовжуючи публікувати рекомендації для бізнесу, обираємо насамперед ті, де є широкий запит і які достеменно працюють. Раніше ми вже розповідали, як створити ідеальне оголошення, у цій статті. А тепер детальніше розглянемо основи мобільної фотографії, аби ваші світлини товарів були вдалими. Адже, за даними OLX, 75 % покупців вважають саме фото основним чинником вибору під час онлайн-покупок.
Поради підприємцям дала експертка платформи: Юлія Шеберт, керівниця сектору продажів та розвитку бізнес-клієнтів.
Особливості зйомки на телефон
Для того, щоб ефективно використовувати смартфон для фотографування, слід зважати на декілька базових рекомендацій та відповідно його налаштувати. Тому, перш ніж ми перейдемо до порад, як зробити гарні фото, поговоримо саме про це. Вже це помітно поліпшить результат.
Увімкніть сітку камери
Насправді це один із основних принципів, як гарно фотографувати на телефон. Сітка вибудовує композицію знімка, тож він стає збалансованим і привабливим. Це декілька горизонтальних та вертикальних ліній, що перетинаються, створюючи квадрати чи прямокутники на екрані. Застосовуйте їх для вирівнювання об’єктів або розміщення ключових елементів вздовж прямих або в точках їхнього перетину (користуючись правилом третин).
Міцно тримайте смартфон
Ще одне, що слід врахувати, якщо спробувавши різні техніки, ви все одно неодноразово замислювалися, як правильно фотографувати на телефон. Це знижує ймовірність розмиття зображення, зокрема в умовах низької освітленості чи у процесі зйомки рухомих об’єктів. Спробуйте тримати телефон обома руками або використовувати опору. Скажімо, зіпріться на стіну чи застосуйте трипод.
Вимкніть вбудований спалах
Він здебільшого спотворює кольори та створює небажані тіні, особливо під час фотографування зблизька. Замість спалаху намагайтеся знімати за хорошого освітлення або задіюйте зовнішні джерела світла, як-от відбивачі чи портативні світлодіодні лампи.
Застосовуйте пік фокусування
Чимало сучасних смартфонів мають цю функцію. Завдяки цьому видно, які частини знімка перебувають у фокусі. Це корисно під час макрозйомки або ж портретної, де глибина різкості є необхідною. Пік фокусування демонструє кольорові контури на об’єктах, що чітко зображені. Так ви точніше налаштуєте фокус.
Підготовка
Тож ви зробили всі попередні кроки й налаштували телефон відповідно, щоб отримати гарні зображення. Що далі? Тепер підготуйте товар до зйомки. Протріть від слідів пальців, пилу або бруду. Перед тим, як фотографувати одяг для продажу, попрасуйте його. Передусім подбайте про вигляд самої продукції. Це, зокрема, й ваша турбота про покупця.
Світло
Ділимося ще однією порадою, як фотографувати на телефон: знімайте вдень. Світло проникає в кімнату через вікно й відбивається від стін. У результаті товар м’яко й рівномірно освітлюється з усіх боків. А кольори на фото максимально наближені до реальних. Окрім того, не забудьте перевірити, чи вимкнули спалах. Він «вибиває» кольори та позбавляє зображення об’єму.
На OLX є змога швидко й легко підібрати фотобокс (лайтбокс, лайткуб), а також тримач для телефону з LED-підсвіткою для зйомки. Ці пристрої забезпечують м’яке розсіяне світло, що помітно поліпшить результат.
Фон
Про що ще варто подумати перед тим, як фотографувати речі на продаж, — це біле тло. Та можна й задіяти фантазію. Залежно від кольору товару доберіть фон відповідного відтінку. Головне, щоб він був однотонним, мінімалістичним і ваша продукція не зливалася з ним, а, навпаки, виділялася. Загалом фотографувати слід так, щоб другий план органічно доповнював товар. Докладніше розповіли про весь процес тут.
До речі, фотобокси, про які ми зазначали вище, зазвичай продають з різними варіантами фону: білим, чорним, помаранчевим, червоним чи зеленим. А якщо не плануєте купувати цей пристрій, то як тло скористайтеся звичайним кольоровим картоном.
Зображення
Подбайте й про чистоту кадру: на фото має бути тільки ваша продукція. Адже зайві елементи відвертатимуть увагу покупців. Інші об’єкти на знімку допускаються в тому разі, якщо дають додаткову інформацію про те, що ви продаєте. Скажімо, поруч із невеличким предметом можна розмістити 5 копійок, щоб підкреслити його реальний розмір і було зрозуміло, що він не займатиме багато місця.
Фотографуйте товар з різних ракурсів. Так покупець зможе його добре розглянути. Використовуйте великий план, щоб показати деталі, фактуру тощо. Водночас бажано й не змінювати кут і фотографувати на тій самій відстані до продукції (крім зйомки деталей). Тоді світло скрізь буде однаковим, а зображення — єдиної стилістики. Найдоцільніше закріпити смартфон на штативі. Ви гарантовано отримаєте чіткі зображення.
Різноманітність
Окрім власне товару, продемонструйте, який вигляд він буде мати після покупки. Якщо ви продаєте, скажімо, побутову техніку — сфотографуйте її в інтер’єрі. Якщо ж аксесуари — покажіть на моделі, як вони поєднуються з різним одягом. Це додатково мотивуватиме покупця обрати вас серед інших продавців.
Загалом фото для оголошення має бути таким, що дає змогу детально ознайомитися з товаром. Ніби клієнт роздивляється його в магазині.
Формат
Чудово, якщо фотографії — одного розміру й форми, як-от квадратні або прямокутні. Тож тримайте технічні характеристики, з якими знімки на OLX будуть бездоганними: максимальний розмір — 5 Мб, 2000х2000 пікселів.
Редагування
Не накладайте фільтри, щоб поліпшити вигляд товару. Так ви насправді ризикуєте не виправдати очікування покупця. За нашими даними, 54 % повернень відбувається через те, що колір на фото не відповідає реальному відтінку продукції.
Найперше завдання під час редагування — максимально наблизити зображення речі до її природного вигляду. Тому скоригуйте яскравість і приберіть тіні, щоб ті чи інші ділянки не були надто темними. Можна додати й основні характеристики товару (як-от розміри). Так людина не повертатиметься щоразу до тексту оголошення.
Наші експерти діляться переліком застосунків для редагування фото: Pixlr, Snapseed, Adobe Photoshop Express. Неодмінно скористайтеся — і нехай ваші світлини будуть ще привабливішими!
Кількість
Що більше фото — то краще. За даними OLX, оголошення з максимальною кількістю світлин (для товарних категорій їх 8) працюють на 25 % ефективніше. Та це не означає, що варто публікувати однотипні світлини. Предметна зйомка передбачає вміння зосереджуватися на різних деталях. Щодо кількості фотографій, то загальний ліміт становить 8 зображень. Однак у категоріях «Авто» і «Нерухомість» є змога завантажити до 24 фото.
Неодмінно врахуйте: якщо людина не може як слід розглянути товар в одного продавця, вона шукатиме його в інших. Тож не дозвольте вашому покупцеві піти до конкурентів.
Підсумок
Фотографія — перше, що бачить потенційний клієнт. Саме вона й створює миттєве враження про ваш товар. Врахувавши поради у статті, ви підвищите якість зображень та залучите більше зацікавлених покупців. А це в результаті впливатиме й на дохід. Насамперед важливо, щоб знімки були чіткими, яскравими та відображали реальний вигляд продукції. Постійно експериментуйте, вдосконалюйте контент — і ваші оголошення неодмінно приваблюватимуть людей. Розвиватися легко разом із OLX.