Як працюють подарункові сертифікати
Свята на порозі, а ви й досі не знаєте, що подарувати рідним? Светр може не підійти за розміром, аромат парфумів — просто не сподобатися, а книга, найкращий подарунок, виявитися не на часі. Знайома ситуація, чи не так?
Рішення — подарунковий сертифікат. Зручно, надійно і дає свободу вибору. А бізнесу — можливість залучити нових клієнтів та отримувати стабільний прибуток. У статті докладно це все розглянемо.
Стаття написана експертами OLX в рамках нової освітньої платформи для підприємців PrivatBank Business Platform.
Що таке подарункова картка
Це своєрідний ваучер, що дає право придбати товар чи скористатися послугою на визначену суму (або з певними обмеженнями). Зазвичай сертифікат на покупку має вигляд картки чи коду, який можна застосувати в будь-який зручний час. Це неочікуваний і здебільшого приємний подарунок, адже людина обирає саме те, що їй зараз потрібно.
Подарункові сертифікати бувають фізичними й електронними.
- Фізичні. Це картки, які можна придбати безпосередньо в точці продажу, наприклад на касі в супермаркеті. Підходять для салонів краси, спортзалів, ресторанів, кафе тощо. Доцільніше дарувати особисто: це додає символічності.
- Електронні. Їх просто використовувати і можна придбати онлайн. Розроблені для інтернет-магазинів, сервісів доставки, цифрових продуктів тощо. Покупець отримує код на електронну пошту чи в застосунку і вказує його, оформлюючи замовлення.
Сьогодні подарункові картки пропонують не лише ресторани чи крамниці. Освітні курси, юридичні консультації, послуги автомайстра — насправді сертифікат можна подарувати будь-кому для будь-яких потреб. Навіть песикові на візит до зоомагазину чи ветеринара.
Переваги для бізнесу
Чому б не заробляти вже зараз, залучаючи клієнтів, які ще навіть не ступили на поріг вашого магазину / салону? Подарункові сертифікати — це не просто красиво й приємно. Це реальний інструмент збільшення прибутку і підвищення впізнаваності бренду. Розгляньмо, як саме вони сприяють розвитку справи.
Залучення нових клієнтів
«У вас є сертифікати? Чудово! Придбаю сестрі. Вона давно мріє відвідати цей салон краси», — скаже постійна клієнтка і приведе знайому чи подругу. Подарункові картки автоматично перетворюються на безкоштовну рекламу для бізнесу. А нові клієнти охочіше використовують подарунковий сертифікат в салон краси або на придбання товару, бо їм не потрібно витрачати власні кошти.
Отримавши картку, людина має нагоду спробувати щось нове. Це знижує бар’єр для першої покупки, особливо якщо йдеться про продукти чи послуги, якими вона досі не користувалася.
Підвищення лояльності
Сертифікати можна використовувати і як елемент програми лояльності. Тобто дарувати їх постійним клієнтам за певну кількість покупок чи після досягнення відповідного рівня витрат. Скажімо, відвідувачі спортзалу отримують подарункову картку після року регулярних тренувань. Це надихає повернутися, адже вони вже мають знижку чи пропозицію безкоштовної послуги. А ще — підтримує зацікавленість і мотивує до подальших покупок.
Щобільше, людина, що скористалася сертифікатом на знижку, повертатиметься знову і знову. Такі клієнти лояльні, адже відчувають турботу з боку компанії та причетність до бренду.
Збільшення середнього чека
Зазвичай подарункові сертифікати мають певний номінал. Проте клієнти можуть витрачати й більше. Скажімо, вам подарували картку на 500 гривень у магазин одягу. А там ви побачили м’якенький теплесенький светр за 750. Найімовірніше, купите саме його, доплативши незначну суму, і так збільшите середній чек. Для бізнесу це нагода заробити на дорожчих або супутніх товарах.
Доволі ефективно використовувати комбо-пропозиції. Наприклад, відвідувач, який має подарунковий сертифікат на масаж, може додатково придбати послугу з догляду за обличчям, що збільшить загальні витрати.
Прогнозування грошових потоків
Подарункові картки здебільшого купують заздалегідь. Це дає бізнесу змогу отримати передплату і точніше планувати фінансовий потік. Зокрема, завдяки продажу сертифікатів на новорічні свята компанія має кошти, щоб компенсувати витрати відразу, навіть якщо послугу використають тільки за декілька місяців.
Розгляньмо це на прикладі мережі фітнес-клубів. Щорічно вони реалізують сотні сертифікатів у грудні, тож прогнозують наповненість залу на прийдешній рік.
Як запровадити
Вирішили, що така опція — мастхев для бізнесу? Чудово. Саме час усе спланувати. Насамперед потрібно продумати концепцію: від вибору типу карток до інтеграції в рекламні кампанії. Пропонуємо покрокову інструкцію, як зробити подарунковий сертифікат.
1. Розробка.
Перший крок — визначитися з форматом сертифікатів: паперові чи електронні подарункові карти. Від цього залежать зручність для клієнтів, ефективність маркетингу і загалом впізнаваність бренду.
Варто зазначити, що, розробляючи подарунковий сертифікат, шаблону дотримуватися необов’язково. Чимало компаній вдало поєднують обидва формати. В такому разі клієнт отримує фізичний сертифікат з унікальним кодом, який потрібно ввести на сайті.
Створюючи подарункову картку, простежте, щоб вона відповідала стилю й цінностям бренду. Важливо, щоб дизайн був привабливим, а вміст — вичерпним. Вкажіть назву компанії, умови, термін дії тощо.
Зверніть, будь ласка, увагу.
- Виготовляючи фізичні картки, можна задіяти різноманітні матеріали (папір, пластик та ін.), текстури, тиснення. Так вони матимуть престижніший вигляд.
- Для електронної картки розробіть інтуїтивно зрозумілий дизайн, який добре відображатиметься на різних пристроях.
2. Умови використання.
Це має бути зручно і просто. Необхідно чітко визначити умови активації та термін дії, що загалом корисно для бізнесу. Скажімо, подарунковий купон на 6 місяців дасть змогу отримати передплату на певний період без ризику, що людина його не застосує.
Пам’ятайте й про прозорість умов. Уникайте надмірних обмежень, що можуть розчарувати покупців та зменшити їхню довіру до бренду. Якщо клієнт отримає сертифікат і виявить, що він діє лише в певні дні, про що не було зазначено, це, ймовірно, спричинить негативну реакцію.
3. Рекламні кампанії.
Активно просуваючи подарункові сертифікати, ви відчутно підвищите продажі. Розповімо коротенько про способи залучення аудиторії.
- Соцмережі. Розміщуйте публікації та запускайте акції в Instagram, Facebook і на інших платформах, щоб привернути увагу нових клієнтів.
- Email-маркетинг. Надсилайте електронні листи з акційними пропозиціями сертифікатів (особливо перед святами).
- Розіграші. Організуйте конкурс у соцмережах, де призом будуть подарункові карти. Це підвищить зацікавленість і додатково поінформує про бренд.
- Банери на сайті. Використовуйте їх, щоб зробити сертифікати помітними на головній сторінці чи в поширених категоріях.
- Спеціальні акції. Пропонуйте знижки або додаткові бонуси під час покупки сертифікатів на значну суму.
4. Інтеграція з іншими інструментами.
Щоб зручно було працювати з сертифікатами, інтегруйте їх у CRM-систему і програми лояльності. Це дасть змогу бачити, як клієнти використовують картки, і збирати дані для майбутніх рекламних кампаній. Зокрема, завдяки CRM ви оперативно відстежуватимете, коли покупці повертатимуться, скориставшись сертифікатом, і пропонуватимете їм спецпропозиції.
Подбайте про програму лояльності, накопичувальну систему бонусів або спеціальних акцій, щоб надавати додаткову цінність постійним клієнтам, підтримувати тривалі відносини та спонукати до повторних покупок.
Виклики й ризики
«Та не все настільки просто, еге ж?» — ймовірно, подумаєте ви. Звісно, попри неабиякі переваги, є і ризики.
- Непередбачувані фінансові зобов’язання. Йдеться про передплату, а це впливає на фінансовий баланс. Іноді клієнти можуть не скористатися карткою відразу, формуючи відкладене зобов’язання. Тож облік подарункових сертифікатів необхідно вести так, щоб постійно мати резерв для потенційних витрат.
- Можливі конфлікти з клієнтами. Трапляється, що люди просто забувають про термін дії картки чи мають необґрунтовані очікування. Тож можуть виникати суперечки. Як їх мінімізувати? Заздалегідь зазначайте всі умови. Бажано, щоб термін використання та інші обмеження були на самому сертифікаті, а також у відкритому доступі на сайті.
Слід надсилати клієнтам нагадування за декілька тижнів до завершення терміну дії картки. Це підвищить ймовірність, що сертифікатом скористаються, і загалом покращить споживацький досвід.
Щоб зменшити ризики, необхідно подбати про чітку комунікацію з клієнтами. Будьте готові відповісти на будь-які запитання. Доцільно завчасно поміркувати, як реагуватимете на скарги чи негативні відгуки.
Підсумуємо
Впровадження подарункових сертифікатів — один з інструментів комплексної маркетингової стратегії, що не лише збільшує прибуток, а й підвищує впізнаваність бренду та зміцнює репутацію. Тож узагальнимо переваги.
- Залучення нових клієнтів. Сертифікати є своєрідним пробним варіантом для людей, які ще не знайомі з вашими послугами. Особливо якщо йдеться про інтернет-магазини.
- Лояльність постійних клієнтів. У сфері послуг, зокрема в салонах краси і спортзалах, подарунковий сертифікат може бути частиною програми лояльності, мотивуючи повертатися знову.
- Прогнозовані доходи. Так зручніше планувати грошовий потік. Бізнесам, що залежать від сезонності, це дає змогу отримувати передплату і в інші періоди.
Потіште людей! Сертифікати на покупку — хороший спосіб показати, що ви про них дбаєте. Створіть шаблон подарункового сертифіката вже сьогодні — і невдовзі пересвідчитеся, як зростають і продажі, й лояльність.
Залучати клієнтів легко з OLX!
PrivatBank Business Platform
Читайте інші статті на освітній платформі для підприємців та реєструйтесь на курс Школа Стартапів – про ключові аспекти підприємницької діяльності.