Як відкрити барбершоп: мануал для початківців
Зміст
Салон краси для справжніх чоловіків — саме так позиціонує себе барбершоп. За останні роки місця, де роблять виключно чоловічі стрижки, набули шаленої популярності. Також популярною стала така професія, як барбер.
Відкриття власного барбершопу може стати справді вдалою ідеєю. З’ясуємо, як саме розпочати такий бізнес.
Вибір формату
Спочатку треба вибрати формат власної справи. Є три можливі варіанти.
Оренда бізнесу
Це найпростіший спосіб працювати в салонному бізнесі. Ви просто купуєте готовий салон з усім обладнанням, часто — з персоналом та безліччю пропрацьованих нюансів. Таке рішення справді можна назвати вдалим, якщо ставите за мету якомога скоріше перейти до справи й оминути чимало завдань, що пов’язані з оформленням, пошуком приміщення, ремонтом, закупівлею техніки тощо.
Однак у форматі готового бізнесу є свої підводні камені. Якщо ви розробили концепцію, продумали різні деталі, цілком ймовірно, що готове рішення не збігатиметься з очікуваннями. Тоді доведеться або переробляти певні нюанси, або взагалі відмовитися від ідеї оренди бізнесу.
Франшиза барбершоп
Цей варіант є доволі безпечним, адже ви починаєте працювати під відомим брендом зі сталою репутацією. Компанія уже розробила концепцію, постійно вкладає ресурси в маркетинг, напрацювала базу клієнтів тощо.
У цій ситуації варто бути готовим працювати під чужим брендом. Якщо ви хочете швидко отримувати прибуток, а ідея відкриття салону з нуля не надто приваблює, франшиза — цілком обґрунтоване рішення.
Барбершоп із нуля
Коли маєте детальне уявлення, що таке барбершоп, та хочете втілити в життя унікальну концепцію, найдоцільніший варіант — розпочати з нуля. У цьому випадку доведеться вкласти у власну справу чимало часу і грошей, однак і прибуток буде лише вашим. Якщо вас не лякають складнощі, ви готові самотужки розв’язувати всі питання та реалізувати найсміливіші ідеї — є всі шанси відкрити барбершоп, у якого буде сотні постійних клієнтів.
Як відкрити барбершоп із нуля
Перейти від ідеї до її втілення — доволі тривалий шлях. Розроблення концепції, юридичне оформлення, пошук і ремонт приміщення, підбір персоналу — усі ці завдання потрібно вирішити.
Про що варто знати, коли відкриваєте барбершоп? Що це не просто перукарня з акцентом на чоловічі зачіски, а справжній клуб. Подумайте, у чому полягатиме унікальність вашого закладу. Чому чоловіки захочуть приходити до вас знову?
Концепція та цінова політика
Ідея може (та навіть має) бути лаконічною та чіткою. Чоловіки схильні до впорядкування в усьому, тому команда професіоналів, стильний мінімалістичний дизайн (наприклад, у революційному чи лофт-стилі), обґрунтована цінова політика — саме те, що дає всі шанси на успіх.
Зазвичай ціни в барбершопах дещо вищі, ніж у звичайних перукарнях, проте рівень сервісу це виправдовує. Якщо бажаєте збільшити клієнтську базу та утримувати дійсних відвідувачів, продумайте також бонусну систему.
Заохочуйте клієнтів розповідати про послуги друзям та приходити знову. Для цього можна запропонувати знижку на наступний візит, систему абонементів, безкоштовну четверту чи п’яту стрижку тощо.
Розроблення бізнес-плану
Викладіть у письмовій формі інформацію щодо того, як працюватиме салон. Організаційна частина та фінансовий складник — найважливіші для цього проєкту. Зазвичай у бізнес-планах прописуються такі моменти:
- потенціал та цілі, що пов’язано з відкриттям барбершопу;
- усі послуги та товари, за допомогою яких будете отримувати прибуток;
- заплановані витрати;
- опис потенційних клієнтів;
- дані стосовно конкурентів, їхні переваги та недоліки;
- маркетингові стратегії для залучення нових відвідувачів;
- ролі, що виконуватимуть усі члени команди та партнери;
- часові рамки, на які заплановане досягнення тих чи інших цілей.
Наявність бізнес-плану особливо важлива в контексті пошуку спонсорів та партнерів. Конкретика допомагає уявити, якою буде ідея після реалізації. Бізнес-план — корисний інструмент і для власників майбутнього салону — так ви не забудете жодного моменту й дістанете чіткий алгоритм дій.
Оформлення бізнесу
Щоб юридично оформити бізнес, потрібна ліцензія для салону краси. Є два способи оформлення: як індивідуальний підприємець або як товариство з обмеженою відповідальністю. Перший варіант потребує менше звітності та коштує дешевше. Якщо ж хочете оформити ТОВ, треба зареєструватися як юридична особа, розробити установчі документи та статут організації.
Які дозвільні документи потрібні для відкриття перукарні
Перевага відкриття барбершопу порівняно з іншими салонами краси (зокрема тими, де працює косметолог) полягає в тому, що не потрібна ліцензія на медичну діяльність. Для відкриття необхідні такі документи:
- свідоцтво про державну реєстрацію;
- документи на приміщення (свідоцтво про право власності чи договір оренди);
- документи про дозвіл діяльності у сфері послуг краси;
- дозволи від органів пожежної безпеки та санітарно-епідеміологічної станції;
- дозволи з бюро технічної інвентаризації, водоканалу, енергонагляду;
- якщо переплановували або реконструювали приміщення — акти про введення в експлуатацію після цього.
Також є інші нюанси щодо оформлення, про які не варто забувати. Наприклад, потрібно мати програму щодо дотримання санітарних норм.
Вимоги до приміщення барбершопу
Комфорт для клієнтів — першочергова вимога до приміщення. З одного боку є санітарно-епідеміологічні норми, а з іншого — умови, завдяки яким майстрам буде зручно працювати, а відвідувачам отримувати послуги.
У барбершопі мають бути перукарська зала, санітарний вузол, підсобне приміщення, гардероб, комора тощо. Висота стелі має складати як мінімум 3,3 м. Якщо плануєте надавати різнопланові послуги (наприклад, не лише стрижку та укладку волосся на голові, стрижку бороди та вусів, а також воскову терапію, оформлення брів), краще мати декілька залів.
Оренда або купівля приміщення
Необхідно знайти приміщення, що відповідатиме всім пожежним та санітарним нормам. Для комфортної роботи потрібно мінімум 50 кв. м площі. Це можуть бути окрема будова, приміщення на першому або цокольному поверсі житлового будинку, а також локація в торговельному центрі.
Купляти чи орендувати приміщення — усе залежить від наявного бюджету та перспектив розвитку бізнесу. Якщо прорахунок ризиків не дозволяє витрачати великі гроші на купівлю приміщення, є сенс спочатку спробувати оренду. Однак коли хочете створити ідеальний барбершоп «під себе», зробити якісний ремонт та не стикнутися із ситуацією несподіваного призупинення договору оренди, тоді є сенс у покупці.
Вибір місця розташування барбершопу
Як відомо, середній чек у барбершопах дещо вищий, ніж у звичайних салонах, де можна зробити чоловічі стрижки. Цей чинник має впливати й на вибір розташування. У пріоритеті центральні (або ж комфортабельні спальні) райони та вулиці з великим трафіком. Важливо, щоби барбершоп помічали пересічні перехожі, адже велика ймовірність, що серед натовпу буде чимало потенційних клієнтів.
Ремонт приміщення
Ремонт барбершопу може бути капітальним чи косметичним — це залежатиме від початкового стану та ваших намірів щодо перепланування. Якісні матеріали, але наголошення на мінімалізмі — безпрограшна стратегія в створенні інтер’єру.
Закупівля обладнання
Перелік обладнання буде залежати від послуг, що ви плануєте пропонувати. Мінімальний набір:
- перукарські крісла;
- дзеркала;
- шафи для інструментів;
- обладнання для дезінфекції інструментів;
- умивальник-стійка з кріслом;
- перукарський візок;
- набір для гоління;
- стійка для адміністратора;
- меблі в зоні очікування;
- професійні фени;
- машинки для стрижки тощо.
Якість техніки та меблів має збігатися з рівнем салону та вписуватися в загальний інтер’єр. Обладнання краще покупати на фінальному етапі розробки проєкту, коли повністю сформовано концепцію.
Як скоротити витрати під час відкриття барбершопу
Чи можна заощадити, коли відкриваєте чоловічий салон краси? Безперечно, так. Багато цікавих ідей та корисних ініціатив для розвитку підприємництва ви знайдете в розділі OLX для бізнесу.
Якщо говорити саме про відкриття барбершопу, прийнятним рішенням для заощадження стане закупівля обладнання та меблів, що вже були в ужитку. Але навіть якщо товар не новий, він має бути бездоганним за технічними характеристиками та зовнішнім виглядом.
Оренда, а не купівля приміщення — також варіант для заощадження. Коли передбачено серйозний ремонт, можете попросити у власника ремонтні канікули. Тобто ви берете на себе витрати, але певний проміжок часу не сплачуєте за оренду.
За наявності відповідних навичок також можете самостійно вести сторінки в соціальних мережах, створити сайт за якісними шаблонами. Згодом для просування бізнесу можуть знадобитися помічники, але спочатку, за умови обмеженого бюджету, є сенс делегувати не всі обов’язки.
Підбір команди
Наявність мотивації, відповідальність, комунікабельність та професійні якості — усе це має бути в робітниках. Спочатку достатньо кількох барберів, одного чи двох адміністраторів і бухгалтера. Барбери й адміністратори будуть обличчям вашої компанії, тому ставтеся до підбору максимально прискіпливо. Надалі склад команди може розширюватися: з’являться інші майстри, маркетолог, менеджер тощо.
Де і як брати клієнтів
Головна запорука успіху після відкриття барбершопу — орієнтованість на клієнтів. Де шукати свою авдиторію? Є декілька порад:
- активне просування в соціальних мережах — робіть фото «до» та «після», розповідайте про акції, пишіть рекомендації щодо догляду;
- реклама — рекламуйте акаунти в соцмережах та свій сайт;
- «сарафанне радіо» — якісні послуги говорять самі за себе, і часто клієнти приходять за рекомендаціями знайомих;
- клієнти майстрів — попросіть барберів залучати свою напрацьовану авдиторію.
Також не забувайте, що клієнти можуть приходити, бо часто бачили вивіску, а барбершоп розташовано неподалік від дому чи роботи. Не менш важливе завдання — втримати відвідувачів та сприяти тому, щоб вони повернулися знову.
Ціна бізнесу: скільки коштує відкриття барбершопу
Розбіг цін доволі великий, адже залежить від десятків чинників: купуєте чи орендуєте приміщення, наскільки багато послуг пропонуєте, відкриваєте бізнес із нуля чи користуєтеся франшизою тощо. Але загалом витрати перебувають у такому діапазоні:
- економклас — 200–500 тис. грн;
- преміумклас — від 500 тис. грн.
Порахуйте, скільки грошей потрібно, та розпишіть усі витрати в бізнес-плані. Продумуйте кожну деталь, додавайте креативні рішення, постійно розвивайте власну справу — і вже скоро ваш барбершоп здобуде велику популярність.