Як відкрити квітковий магазин

Як відкрити квітковий магазин | OLX.ua

Квітковий бізнес — один із найпривабливіших, погодьтеся. Адже це неабиякий простір для креативності! Та й, зрештою, одна із найприбутковіших справ. Як ми вже згадували раніше в статті, цей ринок демонструє стабільний попит і постійне розширення, а ще — високу рентабельність за відповідного підходу. 

В Україні квіткова ніша передбачає чимало можливостей для доходу і під час сезону, й упродовж року. Не варто очікувати попиту на тюльпани лише в березні або на інші квіти у травні на День матері. Букети потрібні нам майже щодня. І саме така динаміка створює численні перспективи для розвитку індустрії. 

У цій статті залюбки розповімо вам про переваги відкриття квіткового магазину та як налагодити цей процес, щоб системно отримувати прибуток.

Про переваги 

Стати власником квіткової справи в Україні — завбачливе рішення. Водночас ця галузь потребує й детального аналізу та з’ясування безлічі питань. Успіх тут визначається відповідним вибором спеціалізації, розробкою стратегії бізнесу й ефективним управлінням фінансами. Попри це, є низка зрозумілих переваг, завдяки яким відкриття квіткового магазину настільки приваблює підприємців.

  • Креативна сфера бізнесу. Квітковий магазин дає змогу проявити творчі здібності, адже це робота з різноманітними кольорами, формами й текстурами. Флористика — це ціле мистецтво! Створюючи неповторні композиції, люди дарують іншим радість щодня.
  • Популярність на подарункові букети. Квіти завжди були та є засобом вираження емоцій і почуттів — від святкувань та урочистостей до прояву уваги. Сьогодні інфлуенсери й інфлуенсерки активно пропагують дарування квітів. Адже це не про ґендер, а про настрій. Тому, незалежно від сезону або трендів, попит на квіти стабільний, що гарантує й постійний потік клієнтів.
  • Потенційний прибуток. За належного керування квітковий магазин є надзвичайно прибутковою справою. Різноманітність продукції, зокрема свіжі квіти, декоративні рослини, товари для декору, а ще воркшопи — усе це створює широкий спектр джерел доходу, окрім звласне збуту. Маржинальність у флористиці доволі значна, особливо в період сезонних свят, як-от Міжнародний жіночий день або День всіх закоханих.

Рухаємося поетапно

Щоб відкрити квітковий бізнес з нуля, знадобиться ретельна підготовка. Процес передбачає деталізоване планування та чітку організацію. Для всіх охочих спробувати власні сили у цьому напрямі OLX підготував план із конкретними кроками назустріч успішній справі.

Аналіз ринку та конкурентів

Перед тим, як відкрити магазин квітів, проведіть глибокий аналіз ринку та його гравців. Дослідіть попит на квіти, ідентифікуйте основних конкурентів, їхні ціни і продукцію. Навідайтеся в гості, щоб зрозуміти, який асортимент квіткового магазину є постійним, як декорують букети й формують ціни на них. А заразом з’ясуйте, що саме може відрізнити ваш магазин від інших. На основі цих даних ви створите базу для власного бізнесу, зорієнтуєтеся, чи прагнете займатися гуртовою, чи роздрібною торгівлею, окреслите асортимент, ціни й особливості обслуговування.

Реєстрація бізнесу й документи

Легальна робота — запорука успішного функціонування будь-якого напряму, і флористичний бізнес — не виняток. Зареєструйся як ФОП або ТОВ (залежно від обсягу діяльності). Щоб обрати форму власності та з’ясувати, який податок потрібно сплачувати й коли, оцініть власний потенційний прибуток. Пам’ятайте: лише працюючи легально та сплачуючи всі податки, ви матимете змогу результативно працювати й надалі масштабуватися. Визначтеся з формою оподаткування. Скажімо, спрощена система податку (ФОП згідно з обраною групою) вигідна, коли йдеться про малий бізнес, особливо на початку шляху.

Далі необхідно отримати ліцензії. Документи для відкриття квіткового магазину передбачають дозволи на оренду приміщення (або його побудову), землю (якщо ви вирощуєте квіти самостійно не на ділянці поблизу власного помешкання), погодження від місцевих органів санітарного нагляду, а ще дозволи на зовнішню рекламу, вивіски тощо. Якщо ви плануєте ввозити квіти з-за кордону, на це також знадобиться ліцензія. Окрім того, подбайте про страхування бізнесу від пожежі, крадіжок та інших ймовірних ризиків. Так, спершу це може здаватися неважливим, однак надалі захищатиме ваше приміщення й товари від небажаних наслідків.

Вибір асортименту продукції

Попередні кроки вже зроблено, та досі незрозуміло, власне, як почати квітковий бізнес? Розповідаємо. Проведіть інвентаризацію, сформуйте бізнес-план квіткового магазину та визначте, які види рослин і додаткові товари будуть у продажу. Скажімо, вази, добрива, горщики. 

Тенденції у сфері квіткового дизайну цьогоріч вирізняються різноманіттям кольорів! Це, зокрема, спокійні пастельні тони та яскраві акценти. Білі троянди, гіпсофіли, ромашки й інші білі квіти — одні з найрозповсюдженіших, коли йдеться про створення традиційних композицій. Окрім того, поширені й конвалії, гіацинти та бузок. Найсвіжіші тренди — ранункулюс і піоновидна троянда, що вже настільки полюбилися навіть найпримхливішим покупцям.

Про переваги | OLX.ua

Втім, ви можете формувати асортимент так, як вважаєте за потрібне. Адаптуйте його до сезонних змін і попиту. Встановіть вартість продукції, зважаючи на витрати, ціни конкурентів та цільовий прибуток. Пам’ятайте: у цій справі важливо й не перестаратися. Адже якщо ціна буде необґрунтовано високою, клієнти просто підуть до ваших конкурентів.

Організація постачання

Розібравшись, як відкрити квітковий бізнес, цілком природно, переходимо до наступного запитання: де брати рослини, що милуватимуть око на ваших вітринах? У постачальників. Знайдіть надійних партнерів для регулярної доставки квітів і будь-яких інших товарів, які плануєте пропонувати. Додайте подарункові коробки, листівки й різноманітні аксесуари, що доповнюватимуть атмосферу свята. Повірте: одного дня це дасть неабиякі плоди. Окрім того, подбайте про впровадження ефективної системи управління запасами для оптимального обороту товарів. Так у вас не буде труднощів із залишками чи ж, навпаки, порожнечею на вітринах.

Наймання персоналу 

Оберіть досвідчених флористів і ввічливих продавців, щоб усі клієнти були задоволені та ще довго пам’ятали, наскільки швидко та впевнено ви розв’язали їхні проблеми. З часом, коли захочеться вийти з операційної діяльності, подбайте й про адміністраторів, адже вони відповідають за документообіг та організацію діяльності магазину. Якщо ж ви плануєте діяльність онлайн чи готові пропонувати доставку букетів — знадобляться кур’єри. Їх можна наймати поодинці або ж укласти угоду з кур’єрською службою, яка вже має репутацію. Це додатково підвищить ваш дохід.

Оптимізація роботи магазину

Використовуйте CRM-системи для управління клієнтською базою та маркетинговими кампаніями. Передові технології, зокрема й реклама магазину квітів, стануть у пригоді особливо тоді, коли будете розширюватися й тільки вашої уваги буде недостатньо. Регулярно аналізуйте продажі, попит і зміни у поведінці споживачів для оптимізації асортименту та маркетингових стратегій. Будьте у тренді! Стежте за новинками ринку, оновлюйте асортимент, щоб задовольняти потреби клієнтів щоразу, коли вони змінюються.

Вибір асортименту продукції | OLX.ua

Організація офлайн-продажів 

Міркуєте, ймовірно, над тим, як відкрити квітковий магазин фізичний? Організація продажів офлайн потребує не менш ретельного підходу до планування різних елементів бізнесу. Це, зрозуміло, трішки напружує, тому деякі підприємці схиляються продавати лише онлайн. Однак не все настільки й складно, як може здаватися. Перед визначенням концепції майбутнього квіткового магазину необхідно зрозуміти запити й очікування цільової аудиторії, оскільки це вплине на розмір і стиль закладу. 

Найпоширенішими на ринку є ці декілька форматів.

  • Маленькі кіоски, що трапляються здебільшого на транспортних вузлах або в переходах. Вони приваблюють покупців доступними цінами. А ще це не потребує значних інвестицій у декор чи дизайн.
  • Магазини у торговельних центрах або на вулицях із великим пішохідним трафіком. Подібні місця пропонують квіти середнього цінового діапазону й привертають увагу якісним сервісом та оформленням.
  • Ексклюзивні квіткові салони й бутики у преміумсегменті, розташовані поблизу бізнес-центрів чи в центрах великих міст. Ці точки вирізняються високим рівнем обслуговування, стильним оформленням інтер’єру та пропонують якісні й доволі дорогі букети.

Як зорієнтуватися, що саме вам потрібно, OLX розповість далі.

Вибір локації

Проаналізуйте ринок для визначення конкурентів і їхніх стратегій у потенційних локаціях. Вибір місця залежить від безлічі чинників, зокрема відстані до інших найближчих магазинів, пішохідного трафіку, зручної транспортної розв’язки, густоти населення тощо. Розгляньте розташування з високою кількістю пішоходів або інтенсивністю автомобільного руху, щоб гарантувати постійний потік потенційних клієнтів. 

Придбати приміщення чи винаймати — лише питання ваших початкових інвестицій і поглядів. Візьміть до уваги вартість оренди або покупки залежно від бюджету й потенціалу ринку. Не забувайте про дизайн та оформлення магазину, адже саме це відрізняє преміумбутик від кіоску, навіть якщо вони пропонують однаковий асортимент. Створіть привабливий і зручний простір, що підкреслює красу та свіжість вашого товару. Реклама квітів у певній локації приведе до вас нових клієнтів за лічені дні, тож варто неодмінно про неї подбати.

Вимоги до приміщення 

Насправді є низка чітких критеріїв, за якими потенційні споживачі оцінюватимуть ваш магазин. Тому дотримуючись їх, ви поступово формуватиме свою репутацію та загалом уявлення про бренд. 

  • Оптимальні умови для зберігання квітів: температура й вологість. Встановіть холодильні камери або кондиціонери, щоб контролювати цей чинник.
  • Достатнє освітлення, щоб увиразнити красу квітів і створити затишну атмосферу. Пригадуєте про хитрощі в супермаркетах, коли холодильники з м’ясом підсвічують рожевим світлом, щоб воно здавалося соковитим? Спробуйте зробити те саме й у власному магазині.
  • Привабливі та зручні вітрини для огляду квітів і букетів. Що ближче покупці зможуть розглянути асортимент — то більше шансів, що вони щось все-таки придбають.
  • Робоча зона для флористів з усім необхідним інструментарієм.
  • Касовий апарат і обладнання для квіткових магазинів для зручності обліку продажів та оформлення платежів.
  • Декоративні елементи, щоб створити привабливу атмосферу в магазині. Стеля зі штучних квітів, пухнасті стіни чи стабілізований мох вражатимуть відвідувачів, змушуючи їх повертатися до вас знову й знову.
  • Система безпеки: камери спостереження і сигналізація для захисту від крадіжок та інших ризиків.

Переваги офлайн-магазину

Навіть в епоху цифрових технологій фізичний магазин квітів є доволі поширеним варіантом бізнесу. Для покупців це радше соціальна практика, ритуал — піти й придбати букет для близької людини, щоб і собі, і їй подарувати дрібку святкового настрою. Що ще серед переваг офлайн-магазинів, та чому вони й досі настільки розповсюджені?

  • Особистий контакт. Безпосереднє спілкування з клієнтами дає змогу краще зрозуміти їхні потреби й надати відповідний сервіс.
  • Емоційне враження. Фізична присутність квітів створює wow-враження, а це заохочує до покупки. Погодьтеся: всім нам приємно перебувати в розмаїтті краси.
  • Локальна аудиторія. Магазин може мати неабиякий попит серед місцевої аудиторії та приваблювати постійних клієнтів із найближчого оточення. Скажімо, якщо вам раптом вдасться знайти територію, де немає квіткових магазинів, проте є запит на квіти, — прибуток не змусить довго на себе чекати.

Недоліки стаціонарного магазину

Пандемія COVID-19 і повномасштабне вторгнення внесли помітні наслідки в український бізнес. Тож фахівці іноді говорять про певні недоліки ведення підприємницької справи офлайн і дедалі частіше радять переходити в онлайн. Про що саме йдеться?

  • Фізичне розташування магазину обмежує доступ до широкої аудиторії. Особливо якщо він знаходиться у менш прохідному місці.
  • Оренда, утримання приміщення, комунальні платежі й інші витрати є доволі відчутними, надто ж у престижних локаціях. Цей чинник обмежує, зокрема, підприємців із невеликим стартовим бюджетом.

Продаж квітів онлайн

Подумайте лишень: сьогодні ми можемо замовляти букети просто додому! Щобільше, онлайн-торгівля і квітковий бізнес в Україні тільки набирають обертів. Однак важливо все як слід організувати.

Продаж квітів онлайн | OLX.ua

Створення вебплатформи

Якщо в офлайн-магазині перше, що бачать ваші покупці, — саме приміщення, то щоб відкрити квітковий магазин, необхідно створити повноцінний вебсайт з інтегрованою системою управління замовленнями та платежами. Згідно зі статистикою, споживачі під час замовлення товарів здебільшого застосовують мобільні пристрої. Тому подбайте про адаптовану версію сайту. Або створіть мобільний додаток для iOS і Android, що дасть змогу замовляти квіти лише за декілька кліків. Якщо повноцінний сайт наразі поза вашим бюджетом, підготуйте лендінг — простий вебсайт з однією сторінкою для приймання замовлень. І переконайтеся, що реклама відкриття магазину як слід  налаштована, щоб усі охочі могли про це дізнатися.

Оскільки у вас немає фізичного магазину, будьте активні в соцмережах. Сторінки у Facebook та Instagram покликані не тільки демонструвати фото товарів, а й транслювати місію та цінності вашого бренду. Щобільше, це місце для спілкування з клієнтами, заохочення їх до відгуків і відміток, аби просувати бізнес без значних капіталовкладень. Скористайтеся й можливостями платформи OLX — залучіть додаткову аудиторію, що шукає товари локально. Реклама квіткового магазину — справа нескладна та креативна, адже це насправді стільки ідей!

Контакт із клієнтами

Як не втратити зв’язок із цільовою аудиторію, коли вас розділяє екран?

  • Використовуйте месенджери та чат-боти, щоб швидко відповідати на запитання.
  • Надсилайте електронні листи, щоб інформувати аудиторію про новинки й акції.
  • Налаштуйте гарячу лінію для термінових звернень і консультацій.
  • Влаштовуйте прямі етери в Instagram — спілкуйтеся з підписниками, розповідайте про новини магазину та демонструйте оновлення.

Безперечно, бізнес на квітах онлайн дещо обмежує вашу комунікацію з покупцями. Проте навіть дистанційно можна комунікувати й постійно бути на зв’язку.

Доставка

Війна розділила багатьох людей, але бажання близьких тішити одне одного нікуди не зникло. Не завжди є змога віддати подарунок особисто. У таких випадках послуга доставлення стає незамінною. Вона передбачає пакування й надсилання букета за вказаною адресою та в обраний час просто в руки замовника або особи, якій призначений подарунок. Тож, вводячи цю послугу, варто подбати про власну службу доставки або ж її здійснення за допомогою партнерських кур’єрських служб.

Доставка | OLX.ua

Приміщення для квітів і роботи 

Організуйте простір із оптимальними умовами для збереження свіжості рослин. Такий, як в офлайн-магазині, проте це можливо й у менш привабливому приміщенні. Вартість буде відчутно нижчою: і покупка чи оренда, й обслуговування. Холодильне устаткування, регулятори вологості й температури — обладнання, що неодмінно знадобиться і у фізичному, й у мережевому квітковому бутику.

Переваги онлайн-магазину

  • Географічна доступність. Опція обслуговування клієнтів з усієї країни чи навіть за її межами.
  • Менші витрати. Відсутність потреби витрачати кошти за розташування й на оформлення магазину.
  • Цілодобовий доступ. Люди можуть робити замовлення в будь-який зручний для них час.

Недоліки онлайн-магазину

  • Нестача особистого контакту, у зв’язку з чим клієнти не мають змоги побачити квіти особисто перед покупкою.
  • Проблеми з доставленням, зокрема потенційні затримки або пошкодження товару під час транспортування.
  • Збереження свіжості квітів — справжній виклик під час тривалої подорожі до місця призначення.

Необхідно врахувати всі згадані чинники у процесі організації продажів квітів онлайн. Так ми подбаємо про клієнтів.

Висновок

Щоб досягти успіху в квітковій індустрії, потрібно по-справжньому захоплюватися флористикою й мати смак. Тож, перш ніж замислитися над питанням прибутковості квіткового магазину, переконайтеся, що ви відчуваєте пристрасть до цієї справи, що готові з ентузіазмом пропонувати свій продукт клієнтам. Налаштувати як слід процеси — не менш важливо. Це, зрештою, працює для будь-якого бізнесу. 

До речі, вам необов’язково обирати щось одне. Поєднання онлайн- та офлайн-формату дасть змогу досягти максимального охоплення ринку й гарантувати поступове розширення діяльності. Зважаючи на все перелічене й ретельно спланувавши роботу, ви успішно конкуруватимете на ринку та тішитимете людей чудовими букетами.

    Вашу заявку відправлено
    Помилка