Брендована упаковка: навіщо вона бізнесу
Зміст
«По одежі стрічають, а проводжають…». Усі знають це прислів’я, і з маркетингового погляду воно добре описує важливість пакування товарів. Отже, що таке тара, і як вона працює на користь бізнесу? Це перший, а іноді й вирішальний контакт споживача з брендом. Йдеться не лише про захист товарів під час транспортування, а й формування позитивного враження про компанію. Відповідна упаковка підкреслює ідентичність бренду та покращує досвід взаємодії з продукцією. У цій статті розповідаємо про основні види пакування, їхній функціонал та цінність для різних видів товарів.
Як упаковка товару впливає на бренд
Щонайперше вона є вагомим чинником для формування бренду та його сприйняття на ринку. Якісне і привабливе пакування товару не лише забезпечує його функціональний захист, а й є комунікаційним інструментом, що впливає на враження від покупки та спонукає до нових. Відповідна упаковка для товару покликана приваблювати увагу на полицях серед виробів конкурентів, а також відображати цінності бренду. Це суб’єктивно підвищує вартість, навіть без ознайомлення із самим продуктом. Тож коротенько вам розповіли, що таке упаковка з точки зору маркетингу.
Як пакування формує імідж компанії? Це один із найочевидніших маркерів бренду в очах споживача. Компанії, що інвестують у візуальний вигляд продукту, переважно сприймаються як ті, що більше дбають про своїх покупців. І навпаки, неякісне чи недбало виконане пакування може негативно позначитися на уявленні про бренд, створюючи враження економії на клієнтах.
Види упаковок товару
Усе залежить від товарів, які представлені вашою продуктовою лінійкою. Обираючи різновид пакування, необхідно враховувати матеріал, призначення та можливості брендування. OLX сформував перелік найпопулярніших варіантів.
Zip-пакети
Зазвичай виготовляються з поліетилену. Чудово підходять для невеликих предметів, як-от косметика, канцелярські товари, аптечки або компактні товари для бізнесу. Їх зручно використовувати завдяки zip-замку, що дає змогу багаторазово відкривати й закривати пакет. А ще їх легко брендувати, наносячи логотип або інформацію про товар. При цьому захисна функція від вологи та повітря обмежена. Крім того, в епоху екосвідомості бренди намагаються відмовлятися від пластикових одиниць пакування, віддаючи перевагу природним матеріалам.
Вакуумні пакети
Це пластикове опаковання, що забезпечує герметичність. Здебільшого вакуумні пакети використовують для продуктів харчування, щоб довше зберегти їх свіжими або у замороженому стані. Особливо корисні для доставки. А також зменшують об’єм товару під час зберігання і транспортування. Нанести брендування на такий вид пакування можливо, однак лише за допомогою спеціалізованого друку. Як альтернативний варіант можна використовувати наліпки. Втім, вартість при цьому буде вищою, порівнюючи з іншими різновидами упаковок.
Біорозкладні пакети
Виготовлені з природних матеріалів, як-от кукурудзяний крохмаль або інші органічні композити. Ідеально підходять для ринків, супермаркетів і магазинів екотоварів. Така тара є екологічно чистою, сприяє зменшенню викидів відходів, на неї можна нанести брендування. Але й коштує вона дорожче, ніж пластикові упаковки.
Поліетиленові пакети
Серед найочевидніших переваг — універсальне використання, адже вони підходять для різних товарів — від харчових продуктів до одягу. Чимало споживачів вагаються, чи потрібно зберігати упаковку, проте, якщо вона якісна, ви неодмінно придумаєте, де її повторно застосувати в побуті. Поліетиленові пакети міцні, водонепроникні, доступні за ціною, і їх легко брендувати. Однак таке упакування не є екологічно чистим.
Паперові пакети
Їх часто використовують у магазинах одягу та подарунків. Вони екологічні, естетично привабливі й добре піддаються переробці. Паперові пакети легко адаптувати відповідно до брендування, на них можна нанести якісне зображення і текст. Однак вони менш міцні, порівнюючи з поліетиленом, а ще можуть не витримувати велику вагу, вологу або товари нетипової форми.
Раціональна упаковка (упаковка для певного продукту)
Залежно від товару матеріал для упаковки може містити картон, пластик, пінопласт тощо. Це спеціалізована упаковка для товарів з тими чи іншими особливостями. Йдеться, наприклад, про електроніку чи скляні вироби. Таке пакування надійно захищає товар і дає змогу оптимально використовувати простір. Його зручно індивідуалізувати та брендувати, але й коштує при цьому недешево. Це якщо загально згадати про те, що таке раціональність у пакуванні.
Як обрати упаковку для товару
Цей вибір є вирішальним для захисту, зручності транспортування, презентації на полицях магазинів й успішного маркетингу загалом. На що слід зважати насамперед?
1. Загальні засади вибору упаковки.
- Функціональність. Упаковка покликана захищати товар від пошкоджень, вологи, пилу та інших зовнішніх чинників.
- Вартість. Економічна ефективність і доцільність упаковки мають відповідати загальній ціновій політиці щодо товару.
- Екологічність. Необхідно звертати увагу на можливість переробки і вплив на навколишнє середовище.
- Естетика та брендована упаковка. Важливо, щоб пакування розповідало про бренд та приваблювало цільову аудиторію.
2. Специфічні рекомендації для різних товарів.
Обираючи упаковку для свого товару, враховуйте й специфіку ринку, вимоги споживачів та тенденції у дизайні. Усе це допоможе підвищити конкурентоспроможність товару. Не нехтуйте цими правилами, адже тренди дуже динамічні та потребують постійного моніторингу і гнучкості.
Додаткові брендові елементи
Отже, ми з’ясували, що таке первинна упаковка. Коробки та пакети — це базові одиниці для транспортування і зберігання товарів. Звісно, крім перелічених, є й інші види упаковки товару та елементи брендування для бізнесів. Вони виконують ті самі функції, однак здебільшого є додатковими чи необов’язковими.
- Брендований скотч із логотипом компанії чи у фірмових кольорах. Цей елемент не тільки підвищує впізнаваність бренду, а й додатково захищає опаковання, особливо коробки.
- Сейф-пакети з механізмами, що унеможливлюють повторне відкриття без видимих слідів пошкодження. Запобігають несанкціонованому доступу, підвищуючи довіру до продавця. Якщо йдеться про відправлення документів, цінних предметів чи електроніки — розгляньте цей спосіб захисту.
- Етикетки з контролем розкриття, які залишають слід (VOID / OPENED) у разі спроби зняття. Вони попереджають про можливе втручання у вміст пакунка. Підходять для електроніки, лікарських засобів, харчових продуктів та інших чутливих товарів.
- Коробки з неможливістю доступу, які не вдасться відкрити без значних пошкоджень. Доцільні для дорогих товарів, як-от техніка чи ювелірні вироби.
- Захисна плівка, що тонким шаром наноситься на поверхню товару. Захищає від подряпин та пилу. Зазвичай її застосовують для захисту екранів електроніки, скляних поверхонь, а також під час пакування косметики.
Використання цих додаткових елементів не тільки зберігає зовнішній вигляд товару, а й покращує імідж компанії, її престиж та впізнаваність на ринку. Слід розуміти, коли та які додаткові елементи слід використовувати, і це залежить від характеристик товару і потреб цільової аудиторії. Не варто переплачувати за те, що є недоречним для вашої продуктової лінійки.
Як правильно пакувати товар
Цей процес потребує уважності до деталей, оскільки якісно упакований товар не лише безпечно транспортується, а й посилює позитивне враження клієнтів про бренд. Розповідаємо про декілька чинників, на які потрібно звернути увагу.
- Захист від механічних пошкоджень. Використовуйте захисні матеріали — пухирчасту плівку, пінопласт, пінополіуретан для товарів, чутливих до ударів.
- Захист від вологи. Для товарів, чутливих до вологи (електроніка, деякі різновиди харчових продуктів), використовуйте герметичні або водонепроникні упаковки.
- Вага й розмір. Для важким та габаритних товарів знадобляться міцніші опаковання.
- Естетика. Упаковка має бути привабливою, відображаючи бренд і преміальність продукту. Особливо у сегменті роздрібної торгівлі.
Підприємці здебільшого не знають, як упакувати товар, щоб захистити його від пошкодження. Насправді ж достатньо дотримуватися декількох правил. Використовуйте подвійну упаковку: внутрішню для безпосереднього захисту товару та зовнішню для захисту під час транспортування. Застосовуйте матеріали для заповнення вільного простору всередині упаковки, щоб запобігти зміщенню товару.
Трапляються ситуації, коли потрібно буде обрати декілька варіантів, зокрема:
- різні розміри або типи товарів;
- сезонні пропозиції й акції.
Що стосується вразливих до ударів товарів, як-от електроніка чи скляні вироби, задля максимального захисту слід подбати про жорстку упаковку. А щодо дорогих, то інвестиція у міцнішу упаковку може запобігти пошкодженню у процесі доставки. Варто звертати увагу й на економічну доцільність, адже не кожна доступна пропозиція на ринку є необхідною для всіх без винятку бізнесів.
Висновок
Упаковка товару — це важлива цеглина у брендуванні й успішному веденні бізнесу. Адже це перше, що бачать споживачі на полицях магазинів або під час отримання товару на пошті. Завдання при цьому — не тільки захистити товар, а й прорекламувати його, спонукаючи до поширення відгуків. Реакції та зворотний зв’язок від клієнтів — дієвий інструмент для залучення нових споживачів. Водночас вибір відповідної упаковки і використання додаткових фірмових елементів можуть помітно покращити сприйняття бренду та підвищити лояльність покупців.
Однак не слід одразу ж витрачати на це великі кошти. Нарощуйте потенціал поступово, щоб поліпшення пакування йшло в ногу зі зростанням загального прибутку компанії. Пам’ятайте, що на ринку завжди будуть різноманітні пропозиції. Головне — зрозуміти, що найкраще ідентифікує ваш бренд та гарантує безпеку транспортування товару.