Інтернет-підприємцям: як надіслати реквізити, щоб покупець не помилився з оплатою
Класична ситуація: покупець оформив купівлю на сайті інтернет-магазину й отримав реквізити для оплати в месенджер.
Покупець копіює повідомлення цілком і вставляє його в полі пошуку в інтернет-банкінгу, розраховуючи, що система сама все знайде.
Система знаходить, але проблема: з таким прізвищем є ще ФОП.
Покупець на автоматі клікає на першого ФОП і оплачує не туди. Починаються проблеми. По-перше, інтернет-магазин помічає неправильну оплату вже після надсилання товару – виникають ризики для бізнесу. По-друге, потрібно йти до іншого підприємця з проханням повернути гроші. Той роздратований, адже ваша помилка зменшила його місячний ліміт.
Коротше, усім погано. Існують три причини, чому покупець сплатив не туди попри попередження в повідомленні, що треба бути уважним:
- Попередження може не працювати, тому що щось таке пишуть усі магазини. Сприймається більше «для галочки».
- Коли покупець копіює повідомлення, а не вводить реквізити руками, він заспокоюється й стає менш обережним.
- Психологічно покупець очікує, що потрібний підприємець буде першим у переліку, оскільки… дивіться пункт 2.
Бізнес може сказати, що винен клієнт (хто ж йому лікар), але здається, що з таким підходом на конкурентному ринку робити нічого. Подивимося, що бізнес може зробити зі свого боку, щоб покупець не помилявся.
Стаття написана експертами ПриватБанку в рамках нової освітньої платформи для підприємців PrivatBank Business Platform.
1. Робимо попередження помітнішим
Слово «УВАГА» капсом не працює. Воно так часто використовується, що стало інформаційним шумом. Щоб клієнт звернув увагу, потрібно посилити візуальні акценти. Можемо застосувати червоні знаки оклику або мигалки.
І повторимо те, на що треба звертати увагу: ім’я та по батькові, щоб воно врізалося в пам’ять.
2. Робимо процес зручнішим
Можна зупинитися на першому кроці, але не вистачає турботи. Є бажання не просто попередити клієнта, а й допомогти йому. Рішення банально просте – менеджер надсилає номер рахунку окремим повідомленням.
3. Ідеальний варіант
Якщо інтернет-магазин хоче, щоб попередження в повідомленні працювало, одного тексту недостатньо. Попередження працює, коли людина, як то кажуть, шкірою відчуває небезпеку. Потрібна емоція, а це справа візуалізації.
Додамо скриншот з інтернет-банкінгу, щоб покупець побачив, як легко можна надіслати гроші не туди.
Порівняємо перше повідомлення з ідеальним.
Незадоволеним ситуацією буде тільки менеджер інтернет-магазину. Раніше він надсилав одне повідомлення, а тепер доведеться надсилати три.
Що ж поробиш. Або так, або потрібно переходити на більше сучасні методи приймання оплати – наприклад, інвойси LiqPay, коли покупець отримує не реквізити, а посилання для оплати, як у цьому відео.
PrivatBank Business Platform
Читайте інші статті на освітній платформі для підприємців та реєструйтесь на курс Школа Експорту, який допомогає компаніям та ФОП підготуватися для експортної діяльності.