Маркетингові тренди 2024 року:що варто знати
Зміст
У сучасному світі все розвивається з неймовірною швидкістю. Ще вчора ми говорили про необхідність просто присутності бренду в соцмережах. А сьогодні йдеться про щось значно більше. Сучасний маркетинг — це поєднання технологій, персоналізації та емпатії. Зміни у споживчих звичках і глобальних процесах спонукають бізнес не просто йти в ногу з часом, а передбачати подальші кроки. У цій статті ми розглянемо основні маркетингові тенденції, щоб зорієнтуватися, які з них варто впроваджувати вже зараз.
Еволюція тенденцій
Озирнувшись на декілька років назад, чітко бачимо, що маркетинг 2024 року — не лише результат технологічних інновацій, а й адаптація до викликів минулого. Глобальні зміни прийшли, зокрема, з пандемією. Саме вона стала каталізатором низки нинішніх трендів. Згадаймо, що відбувалося далі.
- 2020 рік. Пріоритет брендів — швидко переміститися в інтернет, враховуючи обмеженість фізичних контактів з аудиторією. Прямі трансляції, вебінари, онлайн-заходи стали основними каналами комунікації, замінивши традиційні маркетингові інструменти.
- 2021 рік. Відбувся активний розвиток штучного інтелекту. Уже тоді його почали застосовувати в маркетингу. ШІ дав можливість глибше зрозуміти цільову аудиторію і адаптувати стратегії до її запитів.
- 2022 рік. Фокус змістився на екологічну відповідальність компаній та прозорість їхньої діяльності. Люди звернули більшу увагу на етику бізнесу, і це вплинуло на вибір продукції.
- 2023 рік. Особливих масштабів набув розвиток відеоконтенту, голосового пошуку і метавсесвіту. Відтак комунікація з брендами стала інтегрованою та емоційнішою.
Сучасний маркетинг — наступний крок у технологічній еволюції. Водночас вагому увагу приділено й соціальним аспектам. Тенденції минулих років чітко демонструють, що успішні бренди — це гнучкі й готові до нових рішень компанії. А що варто впровадити вже зараз — розповідаємо далі.
Основні тренди маркетингу
Технології, поведінка споживачів і глобальні процеси диктують нові правила гри. Сучасний маркетинг — це вже не лише просування продуктів, а комплексний підхід, інтеграція низки складових і застосування різноманітних інструментів. Пропонуємо розглянути 12 ключових тенденцій у світі бізнесу.
Персоналізація на новому рівні
Додаєте в кошик телефон, а вам пропонують придбати ще й захисне скло. Переглядаєте одяг на сайті, а платформа відразу добирає до нього взуття й аксесуари. Дочитуєте книгу улюбленого автора і бачите декілька подібних пропозицій. Сьогодні дієвим методом залучити клієнтів є індивідуалізація контенту за допомогою штучного інтелекту. Платформи на кшталт Netflix чи Spotify активно застосовують ШІ, щоб створювати унікальні рекомендації для кожного.
Використовуючи штучний інтелект, є змога пропонувати продукти та послуги відповідно до потреб клієнтів. Банки, страхові служби, туристичні фірми… Сьогодні цей маркетинговий інструмент — в арсеналі не лише електронної комерції. Бізнеси тепер ефективніше створюють персоналізовані кампанії. І це помітно підвищує задоволеність споживачів та їхню лояльність.
Відеомаркетинг і короткі формати
Складно уявити інтернет-простір без відео. Тренди маркетингу 2024 року свідчать, що короткі формати продовжують здобувати увагу людей. TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts — ці платформи є невіддільною частиною маркетингових стратегій.
Чому саме короткі ролики? Людям легше сприймати інформацію у стислому форматі, особливо якщо це 15-секундне відео, а не довгий текст. Для бізнесів це змога комунікувати з аудиторією без зайвих витрат часу. Щобільше, стримінг у реальному часі — це потужний інструмент, що дає можливість взаємодіяти з користувачами тут і зараз.
Автоматизація
Автоматизувати чи втратити час? Тепер це запитання — риторичне. Автоматизація маркетингу стала необхідністю для бізнесів будь-якого масштабу. Завдяки CRM підприємці ефективно керують процесом взаємодії з клієнтами, оптимізують розсилки та рекламні кампанії.
Системи, як-от HubSpot чи Salesforce, дають змогу автоматично надсилати персоналізовані повідомлення залежно від поведінки клієнта. Як це працює? Скажімо, якщо користувач залишив кошик без покупки, програма швидко нагадає йому про це через емейл.
Автоматизація сприяє й ефективному керуванню маркетинговими кампаніями. Вона зменшує ризик помилок і збільшує результативність. Клієнти отримують індивідуалізовані пропозиції саме в той момент, коли найбільше в цьому зацікавлені. Водночас бізнеси не витрачають жодної додаткової хвилини, щоб створити вручну лист чи рекламу. Мрії стають реальністю.
Етика і прозорість
Відкритість у питаннях екології, соціальної відповідальності та етики стає одним з основних чинників, що впливають на вибір покупців. «Чи можна довіряти цьому бренду?» — дедалі частіше міркують споживачі. Зокрема, це стосується українців, які обирають не купувати продукцію країни-агресорки.
Щороку вимоги щодо чесності лише зростають, тож бізнесам варто бути готовим до цього. Сучасний маркетинг має будуватися на засадах прозорості. Бренди, які відкрито розповідають про власні процеси, демонструють відповідальність і долучаються до соціальних ініціатив, здобувають довіру аудиторії. Беручи за основу етику, компанії мають значно більше шансів викликати симпатію покупців.
Розвиток метавсесвіту та AR / VR
Уявіть, якби клієнти мали змогу взаємодіяти з вашим продуктом не виходячи з дому. Доповнена і віртуальна реальності змінюють спосіб комунікації між брендами й аудиторією. Цьогоріч впровадження метавсесвіту в маркетинг — ще одна можливість залучити клієнтів.
Не знаєте, чи впишеться диван у ваш інтер’єр? За допомогою мобільного застосунку це можна швидко перевірити. Таку функцію запропонувала IKEA. Є чимало брендів, і українських зокрема, які на повну це використовують. Підібрати зачіску, оправу для окулярів, намисто до сукні — все можливо з віртуальним всесвітом.
AR / VR дає змогу потенційним покупцям «приміряти» або випробовувати функціонал продукту ще до покупки. Так компанії створюють емоційний зв’язок і зміцнюють довіру до бренду. А люди отримують унікальний клієнтський досвід.
Контент-маркетинг на основі UGC
«Дайте нам слово!» — кажуть споживачі. Сучасні тенденції розвитку маркетингу — це про таку можливість. Контент, створений користувачами, стає потужним бізнес-інструментом. Реальні відгуки, відеоогляди чи фото — золота жила для брендів. Чому? Люди більше довіряють людям, а не рекламним слоганам. Тож такий фідбек підвищує довіру і створює справжні історії про продукт.
Співпраця з мікроінфлуенсерами (тобто блогерами, в яких — невелика, але лояльна аудиторія) є основною стратегією. Вони роблять автентичний контент, який легко сприймають підписники. Зазвичай це Reels або Stories, що мають природний, «живий» вигляд.
Зміни в SEO та голосовий пошук
З появою голосових помічників на кшталт Siri чи Google Assistant люди змінили спосіб пошуку інформації. SEO постійно еволюціонує, і 2024 рік не є винятком. Зокрема, дедалі частіше використовують голосовий пошук. Тож бізнесам варто взяти до уваги цю тенденцію.
Сьогодні вже ніхто не писатиме «найкраща піца Київ». Користувач просто натисне на мікрофон і запитає: «Де замовити смачну піцу в Києві на правому березі?». Відтак контент має бути оптимізованим до природних формулювань. Якщо сайт не адаптований до такого типу пошуку, бренди ризикують втратити значну частину аудиторії та знизити трафік.
Емпатичний маркетинг
Погодьтеся: сучасний світ надзвичайно перевантажений інформацією. І в цьому хаосі увагу привертає хіба щось особливо цікаве, що викликає емоції. Говорячи про нове в маркетингу, згадаємо й про емпатію як один із ключів до серця споживача. Брендам варто не просто продавати продукт, а будувати емоційний зв’язок з аудиторією. Фокус на почуттях, потребах і болях емоційно залучає клієнтів, чим створює глибокі взаємини.
Один із найефективніших інструментів емпатичного маркетингу — сторителінг. Розповіді, що відгукуються людям, нагадуючи їхні життєві ситуації, формують довіру. Такий підхід дає змогу споживачам відчути, що бренд їх розуміє, є з ними на одній хвилі.
Інтерактивний контент
Уявіть, що ви заходите на сайт бренду одягу, а на екрані з’являється вікторина «Який стиль вам підходить найбільше?». Лише декілька запитань — і ви отримуєте персоналізовані рекомендації щодо нових колекцій. А ще — додаткову знижку на покупки. Цікавий досвід, чи не так?
Завдяки опитуванням, вікторинам та інтерактивним відео бізнеси й інформують, і заохочують користувачів до взаємодії. Щобільше, це не тільки розважає, а дає змогу зібрати інформацію про клієнтів, щоб глибше зрозуміти їхні потреби. Контент, де глядач обирає подальший хід подій, створює додаткову залученість і підвищує час взаємодії з профілем у соцмережах чи сайтом. Так формується емоційний зв’язок, адже аудиторія відчуває себе частиною процесу.
Соцмережі та месенджери
Instagram, Facebook, Telegram дедалі більше інтегруються у продажі, перетворюючись на потужні торговельні майданчики. Нові тенденції в маркетингу спонукають соцмережі активно розвиватися та впроваджувати нові можливості. Тепер є змога ознайомитися з продуктом і за один клік його замовити.
Скажімо, Instagram пропонує функцію «магазин» безпосередньо на платформі. Тож користувачі купують товари, не виходячи з профілю. А в Telegram створюють чат-боти — незамінні помічники для спілкування з клієнтами. Вони систематизують процес продажів, адже можна швидко відповідати на запити й оформляти замовлення.
Застосовуючи соцмережі й месенджери в роботі, бренди стають ближчими до споживачів. Водночас купувати і консультуватися тепер значно простіше та комфортніше.
Штучний інтелект і машинне навчання
Раніше ми вже зазначали про можливості штучного інтелекту (ШІ) для персоналізації. Насправді ШІ використовують в бізнесі для багатьох цілей. Завдяки йому компанії ще й прогнозують нові тренди в маркетингу, продажах і поведінці споживачів. А все тому, що сучасні алгоритми аналізують великий обсяг даних і пропонують вигідні рішення.
Цьогоріч бренди оптимізують рекламні кампанії з ШІ. Зокрема, Google Ads застосовує машинне навчання (МН), щоб автоматично налаштовувати та покращувати рекламу залежно від поведінки аудиторії. Такий спосіб підвищує ефективність кампанії, зменшує витрати і збільшує рентабельність інвестицій.
Як бачимо, бренди, що впроваджують ШІ та МН у стратегії, отримують конкурентну перевагу в динамічному бізнес-середовищі. Вони швидше адаптуються до змін і точніше прогнозують потреби клієнтів. Отже — на крок попереду.
Гібридні події та онлайн-маркетинг
Чи звернули ви увагу, що ми говоримо про сучасні тенденції розвитку маркетингу здебільшого в інтернеті? Це одна з очевидних особливостей бізнесу 2024 року. Однак не варто забувати й про фізичну присутність. Відтак гібридні заходи, що поєднують офлайн та онлайн, є новим трендом. Це стосується і великих конференцій, і вебінарів чи корпоративних зустрічей.
Не маючи можливості приїхати до іншого міста чи навіть країни на презентацію, можна переглянути її трансляцію з ноутбука або смартфона. Водночас певна частина аудиторії фізично перебуває на події, що створює емоційний контакт і реальну взаємодію. Так уже рік у рік Apple демонструють власні продукти.
Онлайн-маркетинг у форматі вебінарів і віртуальних подій теж набирає обертів. Цей метод дає змогу охопити широку аудиторію без географічних обмежень і поділитися корисним контентом у зручний спосіб.
Виклики сучасного маркетингу
Штучний інтелект, автоматизація, віртуальні світи… Звучить привабливо, еге ж? Проте українські компанії подекуди натрапляють на неабиякі перешкоди на шляху до реалізації глобальних тенденцій. Один із найсуттєвіших викликів — бюджетні обмеження. Сучасні технології зазвичай недешеві, а витрати на нові інструменти можуть виявитися непосильними для малого і середнього бізнесу. Як впроваджувати інновації, не затрачаючи всі ресурси?
Оптимізація витрат — перший і чи не найвагоміший крок. Скажімо, замість того, щоб інвестувати значні суми в дорогі платформи, спочатку слід скористатися базовими чи пробними версіями програмного забезпечення. Крім того, доцільно обирати інструменти, що поєднують декілька функцій: CRM-системи з інтегрованою автоматизацією email-розсилок або сервіси для створення персоналізованого контенту за допомогою штучного інтелекту.
Другим викликом є необхідність навчання персоналу. Певна річ, нові технології потребують і нових знань та навичок. Персонал має розуміти, як працювати з ШІ, аналізувати дані, взаємодіяти з клієнтами у віртуальному середовищі тощо. Однак не завжди співробітники готові до таких змін.
Що робити, щоб максимально задіяти сучасний маркетинг і розвіяти страх колег перед новизною? Організуйте навчання в межах компанії або залучіть зовнішніх експертів для проведення тренінгів. Персонал разом опановуватиме технології та поступово адаптується до нових умов. Щобільше, спільна діяльність зміцнить стосунки у колективі та підвищить загальну ефективність команди.
Рекомендації для бізнесу
Трендів — десятки, і не факт, що всі вони інтегруються у ваш бренд. Як у такому разі обрати відповідні стратегії розвитку? Перший крок — зрозуміти особливість своєї ніші. Кожна компанія унікальна, тож те, що підходить для великого e-commerce, може бути аж ніяк недоцільним для локального малого бізнесу. Якщо працюєте у сфері B2B, слід приділити увагу автоматизації та CRM-системам. А для брендів у секторі роздрібної торгівлі особливий акцент — на відеомаркетингу і персоналізованих пропозиціях.
Другий крок — підготуватися до впровадження трендів. Не занурюйтеся в усі інновації одночасно. Перед тим, як ухвалити рішення, оцініть готовність команди і наявність потрібних ресурсів. Ділимося інформацією про основні етапи, які варто пройти.
- Проаналізуйте бізнес-процеси. Визначте, де саме знадобляться нові технології. Скажімо, чи доцільно інвестувати в ШІ? Можливо, краще зосередитися на SEO?
- Сплануйте бюджет. Реалістично оцініть витрати на впровадження кожного з інструментів. Порівняйте потенційну вигоду з інвестиціями.
Пам’ятайте: важливо постійно стежити за сучасними тенденціями. Однак ще вагоміше — вміти застосовувати їх на практиці з максимальними перевагами для бізнесу.
Підсумуємо
Світ сьогодні надзвичайно динамічний. Тож сучасний маркетинг — це про постійний розвиток і вдосконалення. Успішні компанії без зволікання вкладають ресурси в інновації та враховують тенденції, щоб завтра бути ближчими до клієнтів. Якщо хочете залишатися конкурентоспроможними — не втрачайте можливості інтегрувати нові маркетингові тренди у власні бізнес-стратегії вже зараз.
Реалізовуйте потенціал на повну разом із OLX!