Що робити, якщо не забрали товар з OLX Доставки
Зміст
Скажімо, ви вирішили вести бізнес онлайн. Або ж просто хотіли б продати ту чи іншу річ, що комусь може знадобитися більше, ніж вам. Публікуєте оголошення, оформляєте його, знаходите покупця. Пакунок вирушив за вказаною адресою, однак замість коштів зворотним доставленням повертається ваш товар.
Іноді відмова від отримання посилки може сприйматися як проблема. Та це не так! Безперечно, у процесі продажу через онлайн-платформи нерідко виникають неприємні ситуації. Проте це аж ніяк не привід опускати руки. У статті розповімо, що буде, якщо не забрати посилку на «Новій пошті», хто оплачує доставку OLX та як діяти в разі відмови від отримання товару.
OLX Доставка: огляд
Цей спосіб дає змогу продавцям і покупцям безпечно обмінюватися товарами через передплату або післяплату з використанням логістичних партнерів: «Нової пошти» та «Укрпошти». З OLX Доставкою у передплаті немає потреби. Загалом процедура подібна до платежу після отримання.
- Покупець сплачує за товар лише після того, як його перевірить та отримає в поштовому відділенні («Нова пошта», «Укрпошта» або Meest). Вартість заздалегідь резервується на умовному рахунку OLX Доставки, тож жодних платежів попередньо вносити не потрібно.
- Продавець не втрачає кошти на доставленні, якщо посилку не забирає одержувач: якщо він відмовиться від товару або не з’явиться за ним у відділення пошти.
Чимало людей цікавляться, як саме відбувається транзакція. Тут усе просто.
- Покупець обирає опцію «Купити з доставкою» в оголошенні, вказує адресу (номер поштового відділення та ПІБ одержувача) й оплачує товар і доставлення. Сума списується з його карти й резервується на спеціальному escrow-рахунку UAPAY.
- Продавець підтверджує продаж і надсилає товар через логістичного партнера, якого обрав клієнт. Інформація про відправлення та статус угоди міститься у профілі споживача (вкладка «OLX Доставка»).
- Покупець приходить до відділення, перевіряє товар і забирає його. Тільки в цьому разі продавець отримує ту оплату, що була заздалегідь зарезервована.
- У разі потреби: як відмінити OLX Доставку. Покупець не з’явився до відділення — і за 5 («Нова пошта» й Meest) чи 7 («Укрпошта») днів посилка автоматично повертається відправникові.
Доволі часто ми отримуємо й запитання на кшталт: хто оплачує повернення посилки на «Новій пошті» та як повернути гроші з OLX Доставки. Якщо товар не задовольняє покупця, той може від нього відмовитися. Тоді вартість повернеться йому на карту автоматично (окрім суми за саме доставлення, оскільки посилку вже надіслав логістичний партнер). Відмова не передбачає витрат на повернення її до продавця. Так працює OLX Доставка: покупець не забрав товар — його повернули власникові.
Окрім того, є можливість зберігати пакунок безоплатно впродовж певного періоду. Тож із OLX Доставкою обидві сторони захищені: покупець — до моменту отримання товару, а продавець не витрачає небажаних коштів на доставлення. Спробувати цю послугу можуть усі користувачі OLX на території України.
Типові ситуації
Почнемо з простого. Чи можна не забирати посилку з «Нової пошти»? Так, проте доцільніше цього не робити. У процесі онлайн-торгівлі іноді виникають непередбачувані ситуації, коли статус покупки не доводиться до кінця або якщо отримувач відмовився від посилки. «Нова пошта» й інші провайдери вже звикли до подібних ситуацій. Які з них трапляються найчастіше?
- Покупець відмовився від товару. Іноді після оформлення замовлення людина змінює рішення. Це може статися з різних причин: знайшлася вигідніша пропозиція, переглянуто відгуки про продукцію, або ж просто змінилися особисті обставини.
- Товар не забрали з відділення пошти. Трапляється й таке, що покупці забувають чи свідомо не забирають пакунок з поштового відділення. Владнання такої ситуації залежить від логістичного центру. Здебільшого працівники телефонують отримувачеві та, якщо він все ж таки не з’являється, замовлення повертають продавцеві. Тому настільки добре й працює OLX Доставка. Якщо не забрали товар, з ним нічого не станеться.
- Помилкове замовлення. Усі ми люди, тож непорозуміння на пошті — майже класична ситуація в разі відмови від посилки. Деколи замовлення оформляють випадково. Або ж споживач вказав невідповідні дані, тому товар прийшов іншій людині. У подібних ситуаціях можна відмовитися від посилки просто у відділенні пошти чи в застосунку.
- Проблеми з оплатою. Випадки, коли покупець не завершує оплату, також бувають. Це трапляється через технічні збої платіжних систем або ж небажання продовжувати транзакцію та витрачати кошти. Буває й так, що людям хотілося б придбати ту чи іншу річ, але вони ще не готові це зробити.
Кожна з цих ситуацій потребує уваги та відповідних дій з боку продавця для мінімізації втрат і підтримання довіри клієнтів. Врахуйте, будь ласка, що подібне негативно впливає на рейтинг покупця й обмежує повторні покупки. Тож користувачі зацікавлені отримати доставку не менше, ніж продавець.
Алгоритм дій продавця
Отже, ваш товар — вже на пошті, а забрати його не поспішають. Термін минув, і потрібно розуміти, що далі. Насправді ж нічого страшного у відмові від товару немає, якщо це, звісно, не через недостатній рівень його якості. Є певний алгоритм, як отримати річ назад та продати іншому покупцеві. Цілком реально покроково захистити власні інтереси та подбати про чітке управління замовленнями на платформі OLX. Навіть у складних ситуаціях.
Повернення товару
Продавець має право ініціювати процедуру повернення, якщо не забрати посилку з «Нової пошти» чи іншого відділення вчасно. Перший крок — з’ясувати умови конкретної логістичної служби. Зазвичай, якщо товар залишається у відділенні протягом визначеного часу, його автоматично повертають продавцеві.
Часові межі повернення
До моменту повернення пакунок зберігають на складі поштового відділення. Терміни варіюються залежно від логістичної служби.
- На «Новій пошті» товар можна зберігати без додаткових платежів до 7 календарних днів. Згодом зберігання стає платним, і суму за нього нараховують щоденно.
- У Meest також передбачено 7 календарних днів безоплатного зберігання, а далі необхідно подати заявку логісту для переходу на платне.
- «Укрпошта» дає змогу зберігати товар безкоштовно протягом 7 календарних днів. Для переходу на платне зберігання також знадобиться заявка.
Варто заздалегідь знати ці умови, щоб за потреби вчасно реагувати на різні ситуації. Все ж таки хвилюєтеся за власні кошти чи доброчесність покупця? На вас вже чекає OLX Доставка. Якщо покупець відмовився, ви отримаєте товар назад та зможете продати його ще раз.
Вартість повернення, та хто її оплачує
Зазвичай оплата за повернення товару лягає на плечі покупця, особливо якщо це було зазначено в умовах продажу. Однак у деяких випадках, коли продавець намагається уникнути конфліктів або підтримувати високий рейтинг обслуговування, він оплачує вартість повернення самостійно. Це стратегічне рішення й задля збереження хороших взаємин з клієнтами.
Наслідки для покупця
Для споживачів це також проблема — відмова від отримання. «Нова пошта» й інші логістичні партнери, звісно, повертають посилки. Однак подібна поведінка, ймовірно, матиме певні негативні наслідки. Надто ж, коли йдеться про платформу OLX, де репутація та довіра — в основі взаємодії.
Завдяки послузі «OLX Доставка» відмова від посилки — це про гарантовано застраховані кошти й товар. Якщо ж подібне стає звичкою, то здатне потім негативно вплинути на рейтинг покупця. А це відповідно зменшить довіру інших користувачів і навіть обмежить доступ до деяких функцій платформи. Покупці з низьким рейтингом або історією «забутих» посилок часто мають справу з обмеженнями в разі спроби здійснити нові покупки. Продавці на OLX мають змогу переглядати історію взаємодії та відмовляти в продажу тим, хто часто порушує умови угоди.
Чи цікавилися ви вже раніше тим, що буде, якщо не забрати посилку з Укрпошти, скажімо? Фактично — нічого. На онлайн-платформах рідко вдаються до юридичних заходів у разі відмови від товарів. Однак систематичні порушення або значні фінансові збитки можуть спричинити небажані й серйозні наслідки, як-от вимоги відшкодування збитків. Загалом покупцям необхідно завершувати угоди або належно їх скасовувати, щоб зберегти хорошу репутацію на платформі.
Як уникнути подібних ситуацій
Для мінімізації ризиків, пов’язаних із викупом товарів або іншими проблемами під час продажу на OLX, продавцям варто дотримуватися певних стратегій. Жодних хитрощів чи секретів тут немає, однак є структура, якою ми з вами зараз поділимося. Користуйтеся нею у процесі комунікації з покупцями.
- Крок 1. Комунікація перед відправленням. Сконтактуйте з покупцем для підтвердження всіх деталей, перевірте адресу доставки, особливості товару та очікуваний час доставлення. Так ви уникнете непорозумінь і отримаєте згоду від клієнта на умови продажу. Необхідно чітко та зрозуміло пояснювати споживачеві політику повернення, витрати на доставку та інші умови, щоб він мав вичерпну інформацію перед ухваленням рішення про покупку.
- Крок 2. Створення гарантій. Заохочуйте покупців до передоплати за товар або ж до OLX Доставки. Це підвищує ймовірність того, що клієнт забере замовлення, оскільки він уже вклав кошти. Надавайте інформацію про (не)можливість та умови повернення товару. Це заспокоїть тих споживачів, які ще вагаються, та наблизить їх до рішення про оплату.
- Крок 3. Гнучкість. Дайте покупцям змогу відстежувати посилку, повідомивши номер накладної. Навіть якщо в отримувача немає застосунку логістичного партнера («Нова пошта», «Укрпошта» тощо), він могтиме перевірити статус відправлення онлайн. Споживачі мають можливість планувати отримання товару, а вас це захищає від відмови. Працюйте з сервісами, що швидко, вчасно й безпечно привозять товари до місця призначення.
Застосовуючи ці поради, ви помітно зменшите кількість неприємних ситуацій, пов’язаних із продажем товарів і їхнім поверненням. Окрім того, це підвищить загальну задоволеність клієнтів, що загалом позитивно вплине на репутацію й продажі на OLX.
Підсумок
Помилятися час від часу можуть усі: і продавці, й покупці. Тож нічого страшного немає у статусі «Відмова від отримання посилки». «Укрпошта» й інші логістичні партнери оперативно надають інформацію та контактують з отримувачами. Саме тому обидві сторони мають бути готові до ухвалення рішення щодо відправлення на кожному з етапів його обробки.
Продавці на OLX забезпечені низкою інструментів для мінімізації ризиків, пов’язаних із відмовами. Однак навіть це не гарантує, що пакунок дійде до власника. Тож слід відповідно використовувати можливості платформи, де ви реалізовуєте чи купуєте товари, і підтримувати якісну комунікацію з метою створення позитивного досвіду та вражень від покупки. Бути на зв’язку легко з OLX!