TikTok і Reels: стратегії для бізнесу

TikTok і Reels: стратегії для бізнесу | OLX.ua

Розпочнемо зі статистики. 29 % користувачів гортають стрічку TikTok щодня. А Instagram Reels за добу набирають 140 млрд переглядів. Поки ви думаєте, що бізнес і короткі відео несумісні, 54 % підприємців уже застосовують TikTok.

Розважальний контент — новий важіль впливу в маркетингу. Тепер аудиторія обирає легкий сторителінг, а не просто рекламу. Тож, якщо шукаєте дієвий спосіб залучити клієнтів і збільшити продажі, час освоїти ці платформи. Про інструменти й лайфхаки — далі у статті.

Стаття написана експертами OLX в рамках нової освітньої платформи для підприємців PrivatBank Business Platform.

TikTok і Reels як частина маркетингу

До прикладу: бізнес, який продає каву. Процес її приготування показують в Reels, запрошують TikTok-підписників на дегустацію і пропонують інтерактиви або ж проголосувати за нові смаки тощо. Соцмережі перетворюються на майданчик, де люди активно коментують, діляться враженнями і створюють власні відео з цим продуктом. Бренд стає впізнаваним, приходять нові клієнти, ростуть продажі. Саме так і працює відеомаркетинг — ефективно, сучасно, з акцентом на результат.

«А якщо я продаю меблі, мені теж — у TikTok?» — цілком імовірно, запитає хтось. Насправді вибір платформи залежить від цільової аудиторії. Якщо маєте намір залучити молодь, розвивайте TikTok. А в разі дорослішої ЦА ефективніше застосувати Reels. Тут підписники частіше шукають практичну інформацію.

Як зрозуміти, яка платформа підходить?

  1. Проаналізуйте вік та інтереси аудиторії.
  2. Дослідіть, чи на цих майданчиках є ваші конкуренти.
  3. Спробуйте самі! Зніміть тестові ролики й оцініть результат.
TikTok і Reels як частина маркетингу | OLX.ua

Як створювати ефективний контент

Буває так, що опублікуєш декілька відео, а переглядів майже немає. Знайомо? Задля результату необхідно зважати на такі чинники, як актуальність і якість контенту. Ролик, який відповідає трендам і водночас підтримує бренд автентичним, досягне цілі.

Тренди та актуальні теми

Це двигун TikTok і Reels в Instagram. Але майте на увазі: просто скопіювати тренд — мало. Контент має бути унікальним, адаптованим до бренду та цільової аудиторії.

Як спіймати тренд?

  1. Додавайте популярні пісні. Синхронізація з музичними трендами збільшує шанси на вірусність. Пам’ятаєте, як ще нещодавно люди змінювали луки під трек Emergency? Чимало брендів одягу (і не лише) цим скористалися та підвищили охоплення.
  1. Стежте за викликами. Челенджі — чудовий спосіб інтегрувати продукт. Якщо у вас магазин спортивного одягу, киньте виклик підписникам. Нехай виконують вправи на відео у ваших лосинах чи топах.
  1. Досліджуйте хештеги. Так контент побачить відповідна аудиторія. Скажімо, освітньому бренду підійде #LearnOnTikTok.
  1. Аналізуйте тренди. Спостерігайте за активністю конкурентів і відстежуйте, які формати працюють у вашій галузі. А ще застосовуйте інструменти на кшталт TrendTok Analytics або просто переглядайте вкладку «Для вас» у TikTok, щоб виявити найактуальніші ідеї.

Однак не варто копіювати чиїсь відео. Тренди — лише основа. Створюйте щось унікальне. Щоб зберегти автентичність, додавайте фірмовий стиль: візуальні елементи, кольори, логотип, слоган. І не перевантажуйте стрічку вірусними відео, адже так ризикуєте знизити довіру до бренду. Дотримуйтеся балансу трендів і оригінальних ідей.

Про що і як знімати

Хороший контент — це якісний задум і вміла реалізація. Ідеї для відео в TikTok чи Instagram варіюються від розважальних до пізнавальних. Головне, щоб ролики відповідали очікуванням користувачів і підкреслювали цінність бренду. Кожна публікація — нагода поділитися історією, владнати проблему клієнта чи просто розважити, створюючи позитивний образ бізнесу.

Що працює найкраще?

  1. Розпаковування товарів. Покажіть, який вигляд має продукт у житті.
  1. Залаштунковий контент. Поділіться секретами виробництва.
  1. Розважальні ролики. Додайте гумору, мемів чи незвичайних ситуацій.
  1. Освітні відео. Навчіть аудиторію чомусь новому, пов’язаному з продуктом.
  1. Відгуки клієнтів. Реальні історії переважно працюють ефективніше.
  1. Відповіді на часті запитання. Це не лише корисно, а й підвищує довіру.

Як структурувати короткі відео?

У цьому форматі кожна секунда особливо цінна. Тож контент має відразу захоплювати. Зверніть увагу на структуру.

Про що і як знімати | OLX.ua

Гачок — це перше речення, що привертає увагу. Далі продемонструйте використання товару чи послуги. Насамкінець введіть заклик до дії: «Пишіть у коментарях» / «Спробуйте зараз».

Пам’ятайте про хештеги. Так-так, вони досі працюють (мабуть, ефективніше, ніж у 2015-му). Хештеги допомагають алгоритмам TikTok та Instagram показувати контент відповідній аудиторії. Залишайте тематичні. Загальні для бізнесу: #MadeInUkraine, #ПідтримайУкраїнське. Для магазинів одягу: #Стиль #Новинки #Шопінг. Для сторінки фітнес-клубу: #Спорт #Тренування #Здоров’я тощо.

Крім хештегів, додайте лаконічне емоційне повідомлення з ключовими словами. Ставте запитання аудиторії, щоб заохотити писати коментарі.

Інструменти для контенту

«Все зняв, але ролик якийсь нудний і непомітний». Таке іноді трапляється. Щоб відео для Instagram чи TikTok було ефективне, потрібна не лише ідея, але й вдала реалізація. Вау-ефект створюють вбудовані інструменти та інтерактивні елементи. Розберімося ж, як їх використовувати.

Редагування відео

У TikTok і Reels вдалий монтаж є половиною успіху. Маркетинг у соцмережах — це не про аматорські зйомки, а про яскравий, динамічний і якісний контент.

Варто спробувати!

  1. Обрізання та з’єднання відео. В TikTok це функція Trim, у Reels — Edit Clips. Дає змогу зробити ролик коротким і динамічним.
  1. Додавання тексту. Підписуйте основні моменти, ставте запитання чи залишайте інструкції. А ще — розміщуйте субтитри. Це тренд, адже чимало користувачів переглядають відео без звуку.
  1. Музика. TikTok має величезну бібліотеку треків, а в Reels є змога додавати музику зі сторінки виконавця.

Спецефекти і фільтри

Одна з причин, чому відео для TikTok чи Instagram не захоплюють, — відсутність «магії». З візуальними ефектами контент привабливіший і привертає увагу.

Поширені ефекти для бізнесу

  1. Green Screen. Покажіть продукт на тлі будь-якого зображення.
  1. Сповільнення руху. Підійде, щоб продемонструвати деталі.
  1. AR-ефекти. Додайте логотип чи інтерактивні елементи.

Застосовуйте ефекти помірно, щоб не перевантажити відео.

Інтерактиви

Чи знаєте ви, що це збільшує залученість до 40 %? Тож впишіть їх у стратегію і експериментуйте.

Що працює?

  1. Опитування. Дослухайтеся до думки людей. Поцікавтеся, котрий із продуктів подобається найбільше.
  1. Реакції на коментарі. Відповіді на поширені запитання у відеоформаті.
  1. Челенджі. Запропонуйте підписникам показати, як вони використовують продукт. Або нехай спробують відгадати книгу за обкладинкою.
Інтерактиви | OLX.ua

Як залучити й утримати аудиторію

Уявімо дві кав’ярні, що вирішили просуватися у TikTok. Перша публікує відео хаотично: сьогодні — вранці, завтра — ввечері, а післязавтра — взагалі жодного. З аудиторією вона не спілкується. Іноді відповідає на коментар аж за тиждень.

Друга кав’ярня має стратегічний підхід до контенту. Вона регулярно оприлюднює ролики, відстеживши перед цим період найбільшої активності користувачів. Крім того, найняли менеджера, що оперативно відповідає підписникам і навіть проводить ефіри, щоб показати атмосферу закладу та залаштунки кухні.

Мабуть, очевидно, що саме в другу кав’ярню охочіше завітають на чашку еспресо. Адже не тільки якість контенту має значення, а й те, як і коли його публікують. Докладніше про це — далі.

Оптимальний час публікації

«Коли викладати відео, щоб його переглянуло щонайбільше користувачів?» — це, безперечно, також цікавить. Алгоритми Instagram і TikTok зважають не лише на контент, а й на те, коли він з’являється.

Як обрати час для публікації?

  1. Скористайтеся аналітикою. У TikTok це функція Analytics, в Instagram — Insights.
  1. Зверніть увагу на розділ «Активність». Він покаже, коли аудиторія — онлайн.
  1. Тестуйте різний час, щоб зрозуміти, коли відео отримують найбільше переглядів.

Для TikTok ідеальними є вечірні години (19:00–22:00), коли аудиторія відпочиває. Крім того, спробуйте опублікувати контент під час обідньої перерви (12:00–14:00). Для Instagram підійдуть ранок (9:00–11:00) і обід (13:00–15:00). Найкращими днями є середа, четвер і п’ятниця.

Частота постингу

Скільки відео публікувати на тиждень? Якщо будете з’являтися в стрічці рідко, аудиторія про вас забуде. Занадто часто — ризикуєте втратити якість.

Оптимальний підхід

  • TikTok — 3–5 відео на тиждень.
  • Reels — 2–4 відео на тиждень.

Орієнтуйтеся на якість. Один захопливий ролик ефективніший від 5 посередніх.

Комунікація з підписниками

Щоб відео втримувало увагу глядачів, необхідна взаємодія. Алгоритми TikTok та Instagram віддають перевагу контенту, який викликає реакцію.

Як комунікувати з аудиторією?

  1. Відповідайте на коментарі. Навіть просто подяка зміцнює зв’язок з підписниками.
  1. Створюйте обговорення. Ставте запитання у відео чи описах.
  1. Проводьте лайви. Це чудовий спосіб продемонструвати бренд у живому форматі.
Комунікація з підписниками | OLX.ua

Реклама та промо

Хочете швидко підвищити видимість бренду? TikTok Ads Manager і Reels Ads пропонують різноманітні формати промоушену, завдяки яким ви досягнете цілей. Тож далі розповідаємо, як зробити рекламу в Instagram і TikTok.

Поширені формати

  1. In-Feed Ads. Реклама з’являється в стрічці користувачів між відео й нічим не відрізняється від решти контенту. Це чудовий спосіб збільшити охоплення та кількість кліків.
  1. TopView. Ролик демонструється відразу після запуску TikTok, тому залучає максимальну увагу аудиторії.
  1. Branded Hashtag Challenges. Ви робите публікацію про власний виклик з хештегом, заохочуючи користувачів ділитися контентом з вашим брендом.
  1. Branded Effects. Це AR-фільтри, які аудиторія може застосовувати для своїх відео, формуючи унікальний візуальний зв’язок з продуктом.

До речі, в Reels Ads додатково є формати Carousel Ads для багатосторінкової реклами та Collection Ads. Це спрямовує користувачів на вашу сторінку.

А тепер уявіть бренд одягу, що запрошує відомого блогера, щоб створити цікавий Reels. Після виходу ролика кількість підписників в Instagram зросла в рази. Чудовий результат! Однак наступні публікації не викликали такого ажіотажу. Зрештою, кількість переглядів знизилася. Виявилося, що нову аудиторію цікавила особистість блогера, а не одяг. Щоб подібного не траплялося, найдоцільніше застосовувати органічне просування. Ділимося декількома порадами.

  1. Оптимізуйте контент. Додавайте популярні звуки, трендові хештеги та описи, що інтригують.
  1. Співпрацюйте з інфлуенсерами. Залучіть не просто впливових блогерів, а саме тих, що будуть цікаві вашій цільовій аудиторії. Так ви створите автентичний контент і зміцните довіру до бренду.
  1. Станьте партнером іншого бренду. Проводьте спільні ефіри чи розіграші. Це збільшить охоплення обох.

Аналітика і вимірювання ефективності

Як зрозуміти, що відео дають бажаний результат? Звертати увагу лише на перегляди? На це запитання відповість аналітика. Завдяки конкретним метрикам визначають, наскільки контент цікавий і результативний.

Ключові показники

Щоб дізнатися, чи працює обрана стратегія, зважте на основні показники ефективності.

  1. Перегляди. Загальна кількість глядачів.
  1. Залучення. Лайки, коментарі, поширення і збереження.
  1. Охоплення. Унікальні користувачі, що переглянули контент.
  1. Утримання аудиторії. Чи додивляються ролик до кінця?

Коли йдеться про TikTok, бажано, щоб утримання аудиторії перевищувало 40 %. У Reels орієнтуйтеся на високий рівень збереження і поширення.

Інструменти аналітики

Якщо бачите, що відео в Instagram чи TikTok не переглядають, зазирніть в аналітику. Так ви знайдете слабкі місця та покращите контент.

Корисні інструменти

  1. TikTok Analytics. Функція доступна у профілях Pro. Дає змогу відстежувати демографічні дані, активність аудиторії та ефективність відео.
  1. Instagram Insights. Аналізує Reels за показниками охоплення, переглядів і залучення.
  1. Зовнішні сервіси. Користуйтеся інструментами на кшталт Hootsuite або Sprout Social для глибшого аналізу.

Відстежуйте, які типи контенту отримують найвищу залученість, і вдосконалюйте їх.

Підсумуємо

TikTok і Reels — не просто розважальні платформи, а потужні бізнес-інструменти. Вони дають змогу залучати нових клієнтів і формувати з ними тривалий зв’язок.

Не бійтеся експериментувати. Створюйте відео в TikTok та Instagram, що відповідають очікуванням підписників. Використовуйте інтерактивні елементи й комунікуйте з аудиторією. І найголовніше — аналізуйте результати, щоб постійно вдосконалювати стратегію.

Просуватися в TikTok та Reels легко з OLX!

PrivatBank Business Platform

Читайте інші статті на освітній платформі для підприємців та реєструйтесь на курс Школа Стартапів –  про ключові аспекти підприємницької діяльності.

    Вашу заявку відправлено
    Помилка