Туризм в Україні під час війни: як виживає туристичний бізнес

Туризм в Україні під час війни | OLX.ua

Туризм в Україні завжди був однією з тих галузей, що дарувала людям радість, відкриття нових місць та незабутні враження. Однак, як і багато інших сфер, він зазнав значних змін та зіштовхнувся з викликами внаслідок воєнного стану.

У статті розповімо про адаптацію цього бізнесу, враховуючи вплив війни на найпопулярніші види туризму в Україні, як підприємці різних регіонів шукають шляхи для подальшого його розвитку, а також про те, як саме через взаємодію та інновації український туристичний бізнес демонструє стійкість і відданість своїй місії.

Вплив війни на туристичну галузь

Війна — це завжди велика трагедія, що змінює життя повністю. Туристичний бізнес перед її початком стабільно розвивався, і ніхто не міг передбачити, наскільки сильно повномасштабне вторгнення вдарить по цій сфері.

Відповідно до статистики Державного агентства розвитку туризму, в шести регіонах, що знаходяться у зоні бойових дій, спостерігається помітне зниження податкових надходжень від туристичної галузі: Луганщина (100%), Херсонщина (97%), Донеччина (87%). Великі втрати відчуває й Одеса, де податкові надходження впали на 37% порівняно з минулим роком і на 92% — з 2021-м.

Західні та північні регіони, як-от Тернопільщина, Івано-Франківщина, Чернігівщина й Сумщина, також створюють негативні графіки податкових надходжень. У столиці порівняно з 2022 роком це становить 47%.

При цьому у 10 регіонах надходження від галузі за I квартал 2023 року зросли. Найбільше — у Чернівецькій області (98%), на Рівненщині (17%), Львівщині (16%) та Закарпатті (15%). Деякі регіони — Вінниччина та Дніпровщина — все ж таки показали незначні результати (1% та 4%).

Туризм в Україні | OLX.ua

Проблеми туристичного бізнесу через війну

Туризм під час війни зіштовхується з численними викликами. Насамперед йдеться, звісно, про безпеку. Чимало туристичних місць України, які раніше були дуже популярними серед відвідувачів, тепер знаходяться поблизу військових об’єктів або небезпечних зон. Це помітно зменшує туристичний потік у таких регіонах.

Проте зниження заповненості готелів зумовлене не тільки страхом перед можливою загрозою, але й економічною нестабільністю. Бізнес втрачає прибуток, що може спричинити навіть його закриття. У деяких регіонах туризм, окрім того, зіштовхується і з відтоком персоналу. Через непросту ситуацію співробітники шукають роботу в безпечніших областях або ж з кордоном.

Тож, як бачите, туризм в Україні під час війни вже станом на зараз зазнав значних втрат, і відновлення до попереднього рівня, безперечно, потребуватиме чимало часу та зусиль.

Актуальні форми туризму в Україні

Попри війну, бажання українців відпочивати та досліджувати власну країну, на щастя, не зникає. Ба більше, декілька форм туризму навіть набули за цей час особливої актуальності.

Актуальні форми туризму в Україні

Дедалі популярнішим, наприклад, стає екологічний туризм в Україні. Люди віддають перевагу спокійним місцям, де можна насолодитися природою та зробити паузу від міської метушні.

Активний туризм в Україні також продовжує розвиватися. Походи, сплави річками, велосипедні прогулянки дозволяють по-справжньому відпочити й абстрагуватися від щоденних негараздів. Тож Карпати тепер особливо приваблюють любителів такого проведення вихідних.

Актуальні зараз і оглядові екскурсії історичними місцями та культурними пам’ятками. Люди прагнуть знати більше про історію своєї країни у цей непростий для всіх нас час.

Загалом туризм в Україні сьогодні ефективно адаптується до нових умов. Адже, незважаючи на війну, українці продовжують відкривати для себе її природну та культурну різноманітність.

Міжнародний туризм в Україні під час війни

Війна, безперечно, вплинула й на міжнародний імідж України. Але інтерес до її культури, історії та природних ландшафтів з боку іноземних туристів не зник.

Одразу ж після початку повномасштабного вторгнення туристичний потік з-за кордону значно зменшився порівняно з попередніми роками. Однак у 2023-му вже спостерігається певне відновлення, хоча й поки що не до попереднього рівня.

Згадаймо і про приїзд хасидів. Попри війну, вони щороку традиційно відвідують Умань на свято Рош ха-Шана.

Тож, попри воєнні дії, сучасний туризм в Україні продовжує жити, зокрема й завдяки інтересу іноземців до нашої унікальної культури та історії.

Внутрішній туризм в Україні

Внутрішній туризм в умовах війни активно розвивається. Що й нітрохи не дивно, адже кожен із регіонів приваблює унікальними пейзажами, культурною спадщиною та гастрономічними особливостями.

Екстремальний туризм в Україні також має величезний потенціал для розвитку. Карпати й надалі залишаються одним із найулюбленіших напрямків для активного відпочинку: літні походи та гірськолижні курорти — це тисячі туристів щороку. Цей регіон надзвичайно популярний серед поціновувачів екологічного туризму завдяки його незайманій природі та чистому гірському повітрю.

Постійно розвивається і бізнес-туризм в Україні. Особливо у Києві, Львові та Одесі. Саме ці міста найчастіше приймають різноманітні конференції, семінари, виставки та бізнес-форуми. Інфраструктура для бізнес-туризму передбачає конференц-зали, бізнес-центри та спеціалізовані готелі, які надають послуги на високому рівні.

Львів, Івано-Франківськ та Кам’янець-Подільський запрошують туристів насолодитися архітектурною спадщиною, музеями, театрами та культурними заходами. А рекреаційний туризм в Україні, окрім відновлення сил, пропонує оглядові екскурсії історичними центрами, відвідування гастрономічних фестивалів та участь у тематичних заходах.

Така активізація внутрішнього туризму свідчить про те, що українці цінують свою країну, її історію, культуру, природні дива та бажають краще їх пізнавати, попри будь-які обставини.

Як залучити туристів

В умовах війни це стає справжнім викликом. Однак є декілька стратегій та підходів, які ще більше сприятимуть розвитку туризму в Україні навіть зараз.

Насамперед — безпека. Активне інформування про безпечні регіони та маршрути, а також створення спеціальних програм — серед важливих нині кроків до відновлення довіри.

Віртуальний туризм в Україні. Запрошення туристів на віртуальні екскурсії або онлайн-турне може стати непоганою альтернативою для тих, хто поки що не готовий відвідувати країну особисто.

PR і маркетинг. Розповіді про унікальність і красу України, як і спрямовані безпосередньо на це рекламні кампанії привернуть додаткову увагу до нашої держави як до туристичного напрямку.

Спеціальні пропозиції та знижки. Ще один стимул, безсумнівно.

Як залучити туристів | OLX.ua

Підтримка місцевого бізнесу. Активізація взаємодії між локальними підприємцями, готелями, ресторанами неодмінно сприятиме створенню нових цікавих пропозицій для туристів.

Загалом туристична галузь України нині потребує гнучкості, креативності та співпраці всіх учасників цього ринку для забезпечення його стабільності й розвитку.

Геоаналітика

Для успішного розвитку цього бізнесу важливо розуміти, звідки та куди наразі рухаються потоки туристів. І ключовою для розуміння тенденцій є геоаналітика. За найсвіжішими даними, Чернівецька та Рівненська області продемонстрували значне зростання внутрішнього туризму. Відвідувачі з усієї України вирушають тепер на відпочинок саме сюди.

Подорожі до Карпат також актуальні, особливо серед любителів активних вихідних і відпусток. Туристи при цьому переважно приїжджають із центральної та східної частин країни.

Щодо міжнародного туризму, то захід держави, насамперед Львів, приваблює більше європейців, аніж інші регіони.

Розуміння цих тенденцій допомагає туристичному бізнесу адаптувати свої пропозиції, маркетингові кампанії та стратегії розвитку. Туризм по Україні сьогодні, як ніколи досі, цього потребує, щоб відповідати зміні ситуації та інтересів клієнтів.

Таргетовані туристичні пропозиції

Завдяки сучасним технологіям туризм отримав низку дієвих інструментів залучення аудиторії. Так, скажімо, є змога пропонувати послуги на основі аналізу уподобань, звичок та попереднього досвіду. Розповідаємо детальніше далі.

Таргетовані туристичні пропозиції | OLX.ua

Соціальні мережі та онлайн-платформи. Беручи до уваги дані користувача, можна створювати персоналізовані рекламні кампанії у Facebook та Instagram, надаючи інформацію про відпочинок відповідно до його інтересів.

Оголошення на OLX. Це швидко і зручно, тому чимало українців, що надають туристичні послуги, системно користуються функціоналом платформи з цією метою. Як свідчать дані статистики, упродовж осені цьогоріч у категорії «Туризм / іміграція» спостерігалася доволі висока активність.

Лише у жовтні, наприклад, було розміщено 753 оголошення про оформлення віз. Щобільше, на них надійшло 2465 відгуків. У розділі «Тури та екскурсії» ми зафіксували 226 пропозицій, і при цьому 786 зацікавилися. Інші послуги (включно з продажем туристичного спорядження й одягу) запропонували 967 користувачів, а 2006 потенційних клієнтів відгукнулися.

Попит, як бачите, є, тож розгляньте і цю можливість. А OLX завжди напоготові допомогти.

Співпраця з мобільними застосунками. Ресурси для бронювання готелів, перевезень або орієнтування на місцевості мають функцію рекомендування наступних поїздок на основі попередніх.

Системи рекомендацій на вебсайтах. Сайти туристичних агенцій пропонують тури та пакети, базуючись на переглядах та запитах користувача, підвищуючи шанси на бронювання.

Електронні листи та SMS-розсилки. Персоналізовані пропозиції, надіслані на електронну пошту або через SMS, є способом комунікації безпосередньо з потенційним клієнтом, можливістю ділитися актуальною саме для нього інформацією.

Зворотний зв’язок. Збір відгуків та коментарів від клієнтів допоможе вдосконалити пропозицію, роблячи її відповідною потребам туристів.

Тож таргетовані пропозиції є важливим інструментом для сучасного туризму в Україні, дозволяючи компаніям ефективно взаємодіяти з клієнтами та надавати послуги на високому рівні.

Висновок

Туризм в Україні наразі зіштовхується з численними перешкодами, проте він вже продемонстрував неймовірну стійкість та величезний потенціал. І, попри зовнішні та внутрішні перешкоди, туристичний бізнес продовжує шукати шляхи адаптації та інновацій. Використання геоаналітики, створення таргетованих пропозицій і зосередження на безпеці — ось лише декілька зі стратегій, завдяки реалізації яких галузь розвивається й у такий непростий час.

При цьому розвиток туризму в Україні потребує спільних зусиль від уряду, бізнесу та громадськості. Адже за правильного підходу і стратегії ми зможемо не тільки відновити свій туристичний потенціал, але й посилити його, приваблюючи туристів з усього світу унікальною культурою, природою та гостинністю. Ба більше, туризм в Україні після війни прогнозовано стане перспективною нішею для малого та середнього бізнесу.

    Вашу заявку відправлено
    Помилка