Як оцінити попит на товар на OLX

Як оцінити попит на товар на OLX | OLX.ua

Розуміти та системно аналізувати попит на свій товар або послугу підприємцеві, погодьтеся, просто необхідно. Адже саме потреба у продукті значною мірою впливає на обсяг його продажів і прибутковість справи загалом. Якщо попиту немає або ж він занадто низький, розвинути успішний бізнес навряд чи вдасться, — лише пропозиції не достатньо.

Насамперед розберемося з термінологією. Попит — це кількість продукту, яку споживачі хочуть й мають змогу придбати за певний проміжок часу. Пропозиція — кількість продукту, яку виробники можуть і бажають забезпечити на ринок за певний період за певною ціною.

Перед запуском нового бізнесу потрібно дослідити кількість клієнтів, що будуть зацікавлені саме у ваших товарах / послугах та готові за них платити. Після відкриття варто також регулярно оцінювати попит.

Це даватиме вам відповіді на ключові запитання:

  1. Чи змінилися потреби цільової аудиторії (ЦА)?
  2. Чи з’явилися нові конкуренти?
  3. Чи не втрачаєте ви частку ринку?

Тож, як бачите, розуміння того, що таке попит, — одна із запорук успішного бізнесу.

Аналіз попиту: кому це доручити

Тепер поговоримо дещо детальніше про те, коли саме доцільно аналізувати попит на свій товар або послугу, а також кому з команди це делегувати. Насправді це потрібно робити на різних етапах ведення бізнесу:

  1. Перед відкриттям власної справи. Тут аналіз необхідний, щоб зрозуміти, чи є взагалі ринкова ніша для вашого товару / послуги. Адже немає сенсу засновувати навіть найкращий з точки зору якості бізнес за відсутності ЦА.
  2. Виходячи на ринок з новим товаром або послугою. Аналітика покаже, чи спостерігатиметься зацікавленість у новинці серед цільової аудиторії.
  3. У разі змін у бізнесі — нового напрямку, каналу збуту тощо. Застосовуючи аналітичні інструменти, ви не втратите при цьому значну частину клієнтів.
  4. Регулярно під час роботи бізнесу. Аби бачити зміни на ринку, оцінювати конкуренцію, коригувати асортимент відповідно до потреб ЦА.

Аналітикою можуть займатися і керівник бізнесу, і маркетолог, і власне аналітик, а також фахівець із продажів. У малому бізнесі — власник або менеджер. У середньому та великому — залучений фахівець або ж окремий підрозділ. Важливо, щоб це була людина з аналітичним складом розуму, яка вміє працювати з даними, робити висновки і прогнозувати розвиток ринку.

Аналіз попиту: кому це доручити | OLX.ua

Що впливає на ринковий попит

Йдеться про чимало чинників. Не лише про бажання чи можливості цільової аудиторії, а й про зовнішні фактори.

  • Економічна ситуація. Зростає ВВП — зростають попит та пропозиція, кризовий стан — показники прямують донизу. Після повномасштабного вторгнення популярність товарів тривалого вжитку (меблів, побутової техніки) знизилася, і це природно.
  • Політична ситуація. Війна, санкції, обмеження на імпорт / експорт також розвивають попит у певних сферах. Потреба у військовій формі, квадрокоптерах, тепловізорах підвищилася.
  • Демографічні зміни. Збільшення населення, старіння нації, урбанізація визначають особливості попиту в різних сегментах.
  • Науково-технічний прогрес. Нові технології змінюють спосіб життя і формують нові потреби. Зростання популярності смартфонів та електрокарів легко прослідковується упродовж цих декількох років.
  • Мода і тренди. Вони є мінливими, тому часто впливають на вибір одягу, елементів інтер’єру, замовлення послуг у сфері краси та здоров’я.

Різновиди попиту

Підходів до класифікації попиту є багато. Ділимося найважливішими для розуміння перспектив бізнесу.

За кількістю споживачів

  • Масовий попит — товари першої необхідності. Їх купують мільйони людей. Харчові продукти, медикаменти.
  • Середній попит — сотні тисяч або десятки тисяч покупців. Одяг середнього цінового сегмента, побутова техніка.
  • Елітний попит — тисячі або сотні покупців. Наприклад, елітна нерухомість, автомобілі преміумкласу.

За сезонністю

  • Постійний — не залежить від сезону. Продукти харчування, нерухомість.
  • Сезонний — зростає упродовж певного періоду. Туристичні послуги, обігрівачі.

За співвідношенням попиту і пропозиції

  • Ненасичений — пропозиція менша від попиту. Є перспективи збільшення продажів.
  • Насичений — попит і пропозиція на ринку перебувають у балансі.
  • Перенасичений — пропозиція перевищує попит. Висока конкуренція.

Як оцінити попит на товар

Досліджуючи ринок, варто аналізувати попит за ключовими критеріями. Це зорієнтує вас щодо потенціалу і перспектив розвитку.

Як зрозуміти, чи продажі залежатимуть від сезону

Щоб визначити сезонність попиту, потрібно:

  • проаналізувати статистику та, зокрема, піки продажів товару за минулі роки, якщо товар уже є на ринку;
  • опитати фокус-групу потенційних клієнтів: коли саме у них виникає потреба у продукті;
  • порівняти з товарами-аналогами — якщо вони мають сезонність попиту, то й у вашого також може бути.

Як оцінити співвідношення попиту та пропозиції

Аби зрозуміти, наскільки збалансовані попит і пропозиція, слід:

  • зорієнтуватися щодо приблизної кількості головних гравців / конкурентів на ринку;
  • проаналізувати обсяг їхньої пропозиції: скільки одиниць товару вони продають за певний період;
  • порівняти поточну пропозицію і потенційний попит.

Як оцінити кількість споживачів товару чи послуги

Щоб розрахувати кількість потенційних клієнтів, можна:

  • отримати статистичні дані про цільову аудиторію (якщо це жінки чи чоловіки певної вікової категорії — подивитися, скільки їх у регіоні);
  • провести онлайн- або офлайн-опитування представників ЦА;
  • здійснити попередній пробний продаж партії товару і проаналізувати, наскільки великий попит.

Як оцінити попит на товар на OLX

Аби дослідити попит на оlx, потрібно:

  • проаналізувати кількість оголошень з продажу цього товару: що більше їх, то вищим є олх попит;
  • подивитися кількість переглядів оголошень: більше — отже, покупцям цікавіший товар;
  • визначити основних конкурентів (для цього варто відфільтрувати оголошення за регіоном, якщо ви плануєте працювати локально, і проаналізувати їхні пропозицію, активність, відгуки);
  • звернути увагу на ціни в оголошеннях: високі ціни — ознака високого попиту.

Якщо ви бачите, що на OLX у вашому місті є понад 30 продавців з подібним товаром, багато з них мають високий рейтинг та активність, то це свідчить про високу конкуренцію.

Тож вам слід ретельно продумати стратегію, яка допоможе виділитися серед інших: запустити додаткову рекламу на OLX, розмістити більше оголошень, постійно оновлювати оголошення з періодичністю раз на 3 дні, а також пропонувати конкурентні ціни та додаткові переваги.

Загалом це потребує детального аналізу асортименту та кількості товару і конкурентної ситуації. Важливо постійно моніторити зміни на платформі й адаптувати вашу стратегію продажу відповідно до нових умов.

Скажімо, якщо ви плануєте продавати велосипеди у Києві та бачите сотні активних оголошень, попит є високим. Якщо ж оголошень мало або вони зависають тижнями, отже, попит низький. Та варто й розуміти: саме попит породжує пропозицію.

Інструменти для самостійного аналізу

Проаналізувати попит можна не лише за допомогою конкурентів, а й використовуючи спеціальні інструменти. Деякі з них стануть у пригоді для розуміння загальних тенденцій та популярності тих чи інших продуктів.

Google Keyword Planner — інструмент від Google для аналізу ключових слів, пов’язаних із товаром. Допомагає оцінити обсяг пошуку упродовж місяця.

Інструменти для самостійного аналізу | OLX.ua

Google Trends демонструє динаміку популярності пошукових запитів за певний період. Можна відстежувати сезонність попиту. Безкоштовний.

Корисні інструменти є й на OLX. Популярні запити показують товари з найбільшим попитом наразі. Аналізувати тренди зручно на B2B-хабі. А менеджер OLX оперативно відповість на ваші запитання.

Google Trends | OLX.ua

Використання перелічених інструментів у поєднанні з аналізом конкурентів сформує максимально чітку картину попиту.

Чи варто відмовлятися від ідей?

Після проведення аналітики у деяких випадках доцільніше все-таки відмовитися від ідеї запуску бізнесу на основі певного товару чи послуги. Скажімо, якщо:

  • Попит на товари дуже низький або взагалі відсутній. Немає сенсу пропонувати ринку те, що його не цікавить.
  • Товар дуже вузькоспеціалізований і підходить лише для невеликої ніші. Початківцеві складно буде охопити всю ЦА.
  • У споживачів сформувалося стійке негативне сприйняття товару чи бренду. Аби змінити ставлення, необхідно докласти титанічних зусиль.
  • Ринок перенасичений, конкуренція височезна. Без унікальної пропозиції конкурувати буде складно.
  • Попит сезонний, решту часу продажів не буде. На несезон варто мати план Б.

У такому разі краще поміркувати над іншою бізнес-ідеєю, щоб знизити ризик невдачі та мати стабільні перспективи розвитку.

Висновки

Аналіз попиту дуже важливий і на етапі відкриття, і під час ведення бізнесу. Він допомагає зрозуміти рентабельність ніші, а ще перспективи масштабування та розвитку вашого товару чи послуги.

Популярні запити OLX | OLX.ua

Щоб отримати цілісну картину, потрібно проаналізувати:

  • сезонність попиту;
  • співвідношення попиту і пропозиції;
  • кількість потенційних клієнтів;
  • активність та пропозицію конкурентів;
  • загальні тенденції за допомогою спеціальних інструментів.

Регулярний моніторинг попиту також потрібен. Так ви будете відстежувати зміни на ринку, аби своєчасно коригувати свою стратегію. Тож правильно проведений аналіз попиту є запорукою прийняття виважених бізнес-рішень і отримання стабільного прибутку.

    Вашу заявку відправлено
    Помилка