Як відкрити зоомагазин: покроковий план

Як відкрити зоомагазин: покроковий план| OLX.ua

Відкриття зоомагазину — той напрям бізнесу, у якому за відповідного підходу є неабиякий потенціал отримати значний дохід. Щобільше, попит на товари для тварин нещодавно помітно зріс. Люди часто беруть під опіку покинутих через події повномасштабного вторгнення чотирилапих або навіть дають прихисток тваринам із вулиці. Тож потреба у продуктах харчування, розвагах і догляді збільшується також. 

Міркуючи над ідеєю власного зоомагазину, варто чітко зрозуміти вашу мету та виробити бачення цього проєкту. Плануєте відкрити традиційний чи інтернет-магазин зоотоварів? Зверніть увагу на особливості цієї підприємницької ніші. Підготували для вас бізнес-план, щоб крок за кроком втілити мрію в реальність.

Аналіз ринку

Насамперед потрібно визначити загальний обсяг ринку зоотоварів в Україні, його ріст чи спад протягом попередніх років. На OLX, скажімо, кількість оголошень у категорії «Зоотовари» у січні 2023-го становила 80 586, а вже у січні 2024-го — 95 233. 

Щоб бути готовими до змін, проаналізуйте економічні й соціальні чинники у цій ніші, а саме: які події можуть вплинути на ситуацію. Чи відомо вам, які різновиди зоотоварів мають найбільший попит: корми, аксесуари для догляду, іграшки, одяг для тварин тощо? Які тенденції зараз переважають? Важливо чітко розуміти попит, аби сформувати пропозицію. 

Проаналізувати ринок можна й іншими способами. Залюбки з вами ділимося.

  • Визначте основні сегменти споживачів: власники котів, собак, екзотичних тварин тощо. Та відповідно — їхні особливі потреби.
  • Проаналізуйте провідних гравців на ринку: хто є основними продавцями зоотоварів в Україні. Оцініть їхні маркетингові механіки, асортимент, цінову політику.
  • Вивчіть відгуки споживачів на різних майданчиках конкурентів, щоб вирішувати проблеми і задавати нові тренди.
  • Знайдіть незадоволені потреби й запити.
  • Адаптовуйте тренди та інновації, щоб іти в ногу з часом.
  • Оцініть потенційні бар’єри для новачків у ніші та виробіть стратегію для їх подолання. 
  • Створіть унікальну торговельну пропозицію (УТП) та розробіть креативні ідеї для зоомагазину.

Зауважимо, що це базові пункти для аналізу ринку. Безперечно, ви можете додавати щось від себе, але процес неодмінно потребуватиме збору даних шляхом маркетингових досліджень, аналізу відгуків, інтерв’ю з експертами галузі, а також вивчення звітів. Будьте кмітливими й пам’ятайте, що від цього залежить половина результату.

Аналіз ринку | OLX.ua

Вибір формату 

То які ж є варіанти відкриття власної справи у ніші зоотоварів? Чи вигідно мати свій інтернет-магазин? Звичайно, ера технологій породжує дедалі більше онлайн-опцій, однак використовуються і традиційні. А найдосвідченіші можуть застосовувати комбіновані варіанти, щоб залучити якомога більше клієнтів. 

Пропонуємо розглянути переваги й недоліки кожної з опцій.

Вибір формату | OLX.ua

Де знаходити постачальників, та як із ними співпрацювати? На цей запит відповідає система дропшиппінгу, яка особливо ефективна для інтернет-магазинів. Вона знижує потребу в великому складському просторі та передоплаті за товари. Однак необхідно контролювати якість продукції та терміни доставки від постачальників.

Успіх в обраному форматі магазину залежить передусім від глибокого розуміння ринку, конкурентів та здатності швидко адаптуватися до змін у вподобаннях споживачів і технологічному розвитку.

Організація бізнес-процесів

Цьому етапові варто приділити значну увагу, адже без його належного планування ваша справа може не запрацювати або ж виникнуть істотні труднощі. Як такого уникнути? 

Перший крок — обрати постачальників, які пропонують товари високої якості за конкурентними цінами. Необхідно оцінити і їхню надійність, і швидкість доставки, й умови повернення товарів та фінансові переваги. Перед укладанням угоди замовте зразки продукції, аби пересвідчитися у якості. Детально обговоріть ціни й обсяг поставок, терміни та інші вагомі складники співпраці. Чітко оформте всі домовленості у контракті.

Ефективне використання простору мінімізує витрати. Розробіть план розміщення товарів, подбайте про легкий доступ до найпопулярніших позицій та умови зберігання. Зауважимо також, що впровадження автоматизованої системи управління запасами дає змогу відслідковувати залишки у реальному часі, опрацьовувати замовлення товарів і знижувати ризик втрати продукції. А завдяки тематичному декору, якісному освітленню та відповідному кольоровому рішенню ви створите приємну атмосферу для покупців.

Зосередьтеся, окрім того, на формуванні ефективних ланцюжків поставок, оптимізації складської логістики та створенні привабливого торговельного простору. Так ви залучите надійних підрядників і нових клієнтів, що забезпечить безперебійне функціонування зоомагазину.

Бізнес-план

Які заощадження знадобляться, щоб відкрити зоомагазин? Єдиної відповіді на це запитання немає, оскільки кожен із випадків індивідуальний. Та у будь-якому разі варто дотримуватися чіткої послідовності планування витрат.

Початкові витрати

  • Оренда або покупка приміщення. Залежно від обраного формату (фізичний магазин, інтернет-магазин або комбінований), потрібно врахувати вартість оренди або придбання приміщення. Для фізичного магазину важливими є й розташування та площа приміщення. Скажімо, оренда невеликого простору, відведеного для зоомагазину, — це в середньому 12–15 тисяч гривень.
  • Закупівля товарів. Початковий перелік становитиме значну частину витрат. Зрозумійте, які є постачальники товарів для тварин, хто з них надійний, і визначте оптимальний асортимент.
  • Обладнання та інтер’єр. Порахуйте вартість торговельного обладнання, меблів, систем опалення / вентиляції, касових апаратів тощо. Наприклад, ціна одного касового апарата коливається в межах 5–8 тисяч гривень.
  • Маркетинг і реклама. Передбачте витрати на просування перед відкриттям магазину, під час його запуску та впродовж власне роботи.
  • Вебсайт / інтернет-магазин зоотоварів. Для створення та налаштування онлайн-платформи, якщо планується продаж через інтернет, варто скористатися послугами розробника. В середньому йдеться про 1000–1500 доларів за конкретний обсяг роботи.

Операційні витрати

  • Постійне поповнення запасу товарів, закупівля новинок тощо.
  • Заробітні плати співробітників. Щонайменше — 9 тисяч гривень, внески до соціальних фондів. 
  • Комунальні послуги: вода, електроенергія, інтернет, телефонія тощо.
  • Страхування та податки: обов’язкові витрати, пов’язані з утриманням бізнесу.

Прогнозування доходів

  • Оцінка ринку й попиту з огляду на цільову аудиторію, конкуренцію та ринкові тренди.
  • Встановлення конкурентних цін на товари, що дає змогу отримувати прибуток з урахуванням закупівельної вартості, витрат на операційну діяльність та бажаного рівня маржі.
  • Розрахунок місячних і річних продажів на основі аналізу ринку та попиту.
Прогнозування доходів | OLX.ua

Фінансовий план

  • Точка беззбитковості: розрахунок, за якого загальний дохід від продажу покриватиме всі витрати.
  • Прибутковість: прогноз прибутків після досягнення точки беззбитковості.
  • План реагування на ризики: розробка стратегій для їхньої мінімізації (наприклад: зміна постачальників, адаптація асортименту).

Отже, підрахувавши орієнтовні витрати та створивши бізнес-план для зоомагазину, можна окреслити, що початкова інвестиція для запуску становить від 10 до 20 тисяч доларів. Вкладені кошти зазвичай вдається повернути протягом 1,5–2 років. Завдяки розробці детального бізнес-плану ви системно підійдете до запуску магазину зоотоварів, мінімізуєте ризики та збільшите шанси на успіх.

Юридичні аспекти

А тепер час поговорити про документи для відкриття магазину зоотоварів. Реєструвати бізнес та отримувати всі необхідні ліцензії потрібно згідно з чинним законодавством. Розпочніть ось із чого: оберіть форму власності (ТОВ, ФОП) та уважно вивчіть систему оподаткування. Необхідно розуміти загальний фінансовий потік і яку частку з нього становитимуть податки. 

Далі, залежно від обраної форми діяльності (магазин зоотоварів онлайн чи офлайн), слід подбати про необхідні дозволи та ліцензії (володіння землею, оренда приміщення, доменне ім’я тощо). Організовуючи співпрацю з підрядниками, постачальниками, працівниками чи будь-якими іншими суб’єктами, приділіть достатньо уваги укладанню договорів задля уникнення негативних наслідків. Рекомендуємо не робити це самотужки, а звернутися до спеціалістів.

Маркетингова стратегія

Тож розібралися разом із вами, як відкрити свій зоомагазин. А як просувати його? 

Ви — це ваш бренд. І важливо як слід попрацювати, аби його побудувати. Бо ваша пропозиція може бути й найкращою на ринку — оптимальною з погляду ціни, якості та прибутку, — але якщо про неї знатиме обмежене коло клієнтів, то проєкт, імовірно, не досягне бажаного успіху. Розробіть айдентику магазину, фірмовий стиль, будьте активними у соцмережах та просувайтеся завдяки рекламним інструментам і SEO, оголошуйте акції та спеціальні пропозиції.

Маркетингова стратегія | OLX.ua

Розуміємо, як іноді буває складно розпочати. Тому ми створили систему підтримки підприємців, які зацікавлені продавати через магазин на нашому маркетплейсі. Ви маєте змогу обрати методи просування товарів, їхню кількість та особливості показу. 

Чому така стратегія вигідна? 22 мільйони користувачів щомісяця відвідують OLX. 28 із них щохвилини укладають угоди. Тож це чудова нагода заявити про себе на майданчику, що входить до десяти найбільш відвідуваних онлайн-ресурсів країни. Поза сумнівом, це того вартує.

Висновок

Сподіваємося, ці поради неодмінно стануть вам у пригоді. Звісно, ми поділилися лише першочерговим, що знадобиться, щоб відкрити зоомагазин. Розпочніть із ретельного аналізу власних можливостей, зокрема фінансових. І на основі цього розробіть стратегію та сформуйте детальний бізнес-план. 

Зрештою, відкриття зоомагазину в Україні цілком може стати вдалим проєктом. Адже попит на ринку дає змогу молодим підприємцям реалізуватися у цій ніші. Тож будьте креативними й експериментуйте. Запартнерюйтеся з однодумцями й разом впроваджуйте нові ідеї. Це вирішально для успіху, погодьтеся.

    Вашу заявку відправлено
    Помилка