Впізнаваність бренду: що це, та як розповісти його історію
Зміст
Успішний бренд завжди впізнаваний, і це має неабияке значення для бізнесу! У статті ми розглянемо, чому саме, а також те, як цього досягти, виміряти та підвищити.
Впізнаваність бренду — це ступінь, до якого споживач може ідентифікувати продукт, службу або компанію за ім’ям, логотипом чи рекламними матеріалами. Це ключовий фактор, що допомагає новій марці виділитися на ринку та завоювати довіру клієнтів.
Проаналізуємо з вами різні типи впізнаваності бренду, які варто знати, і поділимося порадами щодо формування, вимірювання та підвищення її рівня. Наша мета — підказати вашому бізнесу, як знайти унікальний шлях до успіху на ринку.
Чому важлива впізнаваність бренду
Пригадуєте відчуття, коли бачите знайоме обличчя серед незнайомців? Подібна реакція виникає й у потенційного покупця, коли він впізнає ваш бренд. І ця знайомість творить дива! Люди більше довіряють та готові спробувати ваш продукт. Тож впізнаваність бренду — це своєрідний маяк для споживача, який шукає орієнтири у морі пропозицій: соціальні мережі, офлайн-магазини або OLX.
Безперечно, це має свою ціну. Бренди, які зарекомендували себе на ринку і стали знайомими споживачам, збільшують не лише продажі, а й системно підвищують довіру та зміцнюють лояльність клієнтів. А для новачка це дієвий інструмент, що допомагає вирватися в лідери, навіть якщо ви боретеся з титанами бізнесу.
Тож пам’ятайте: впізнаваність — не просто «знаю / не знаю». Це справжній союзник у створенні стійких відносин із клієнтами, вірний компаньйон у підкоренні ринкових вершин.
Типи впізнаваності бренду
Раніше вже пригадали з вами відчуття, коли впізнаєш у натовпі знайомого, проте слід розуміти, що не кожне знайомство з брендом відбувається за цією схемою. Насправді розрізняють декілька етапів, тож пропонуємо розібратися, які ще варіанти знайомства у нас є.
«Той, хто завжди на думці» (TOMA — Top-of-Mind Awareness). Якщо ваш товар асоціюється з певною категорією і вас називають першим, це справжній козир! Прийміть комплімент: ваш бренд заслужив високу лояльність та довіру.
«Незабутній друг» (спонтанна впізнаваність). Якщо люди без зусиль згадують ваш бренд, коли йдеться про певний продукт, це означає, що ви стали частиною їхнього щоденного життя. Що, повірте, є справжнім досягненням!
«Знайоме обличчя у натовпі» (впізнаваність із підказкою). Коли потрібно лише трішки підказати, аби ваш бренд пригадали після перегляду реклами або на основі логотипу, — теж гарний знак. Водночас це й нагадування, що є ще куди рости і працювати над обізнаністю про продукт.
Зрозуміти, на якому етапі знайомства перебуває зараз ваш бізнес, надзвичайно важливо. Адже це допоможе вам коригувати стратегію та зміцнювати позиції на ринку. І пам’ятайте: що глибше знайомство, то більшими є довіра й лояльність клієнтів!
Як підготувати бренд до просування
Створення власного бренду — процес неймовірно цікавий! Та потребує при цьому ретельної підготовки і неабиякої креативності. Це ж, по суті, образ вашої компанії, який відрізняється від інших своєю унікальністю та тим, що він може дати клієнтам.
То як же створити новий бренд, що вразив би аудиторію та привернув її увагу? Розгляньмо його ключові складові.
Концепція. Це ваш фундамент. Поміркуйте: чим особливий ваш продукт? Визначте свою унікальну торговельну пропозицію (УТП). Які переваги у вас перед конкурентами? Яке позиціонування та які цінності хочете транслювати вашим клієнтам?
Візуальний стиль. Під час першого знайомства з брендом споживачі одразу ж бачать його «обличчя»: логотип, фірмовий стиль, опаковання. Подбайте про те, щоб вони були гармонійними, запам’ятовувалися та залишали приємне враження.
Словесний образ. Створіть неймінг та слоган, які відповідають концепції. Як ваш бренд звертається до своїх клієнтів? Яка його історія? Який слоган або назва найкраще відображають суть? Підберіть ті слова, що справді передають основну ідею вашого продукту та спонукають до покупки.
Брендбук. Це інструкція. Він містить ґайдлайни, юридичні вказівки, правила використання логотипа і місію компанії.
Стратегія. А це карта подорожі та просування бренду в соціальних мережах і не тільки. Щоб рухатися вперед, потрібно знати, куди прямуєте. Дослідіть вашу цільову аудиторію, конкурентів та визначте, як саме ви хочете просувати свій бренд.
Як виміряти впізнаваність бренду
Від того, наскільки вміло ви представляєте бренд на ринку, безпосередньо залежить його успіх. Аби підійти до цього питання грамотно, потрібно з’ясувати, наскільки глибоко споживачі знайомі з вашим продуктом.
Опитування цільової аудиторії. Розпочніть із простого: прямо запитайте у потенційних покупців та клієнтів про їхнє ставлення до продукту. Які асоціації у них викликає ваш бренд? Чи пам’ятають вони про нього, коли йдеться про товари чи послуги у вашій ніші?
Моніторинг соцмереж. Соціальні мережі — справжня скарбниця інформації! Слідкуйте за тим, як часто ваш бренд згадується, якою є реакція користувачів, які коментарі вони залишають. Так ви можете зрозуміти, наскільки ефективно працює реклама бренду та які емоції викликають ваші сервіс і продукт.
Дані про продажі. Цей аналіз допоможе відстежувати, як змінюється кількість продажів протягом певного часу. Крім того, так легко визначити, скільки у вас лояльних клієнтів. Якщо, наприклад, після запуску рекламної кампанії ви помічаєте, що продажі зростають, це свідчить про те, що ваші дії є ефективними.
Аналіз трафіку вебсайту. Чи часто люди заходять на ваш сайт? Чи приваблює їх контент? Статистика відвідуваності сайту розкриє інформацію про інтерес користувачів до вашого бренду, його популярність та актуальність.
Пам’ятайте, що регулярний аналіз впізнаваності вашого бренду дасть вам змогу вчасно реагувати на зміни та покращувати свої позиції на ринку.
Як підвищити впізнаваність бренду
І звісно ж, впізнаваність бренду можна підвищити. Коли вже є стиль, бачення, дизайн і голос бренду, ви можете далі вибудовувати кампанію з просування.
– Співпрацюйте з іншими брендами. Погляньте на це як на вечірку, де ви гуртуєтеся з іншою крутою компанією, щоби влаштувати ще крутіший вечір. Коли два сильні бренди об’єднуються, вони стають ще міцнішими та більш впізнаваними!
– Генеруйте вірусний контент. Контент, який легко поширюється у мережі, допоможе привернути більше уваги до вашого бренду і розширити його впізнаваність.
– Інфлюенсер-маркетинг. Інфлюенсери вже мають аудиторію, яка їм довіряє. Якщо вони рекомендують ваш продукт, це може швидко залучити нових прихильників.
– Удосконалюйте продукт. Якщо товар або послуга завжди на висоті, клієнти будуть звертатися до вас знову і знову, наче до надійного товариша.
– Висловлюйте експертну думку. Поділіться знаннями у вашій сфері. Споживачі цінують інформацію, яка допомагає їм розібратися у питанні та вирішити його.
– Опирайтеся на потреби цільової аудиторії. Зрозумійте, що цікавить ваших потенційних клієнтів та які проблеми їх турбують. І створюйте контент, який відповідає їхнім потребам та уподобанням.
– Будьте присутні в інфопросторі. Регулярно публікуйте контент на різних платформах та в інтернеті загалом. Залучайте аудиторію у соціальних мережах, на блогах та інших медійних ресурсах, аби більше людей дізнавалися про вас та ділилися вашими оновленнями.
Інструменти для просування бренду
CRO (Conversion Rate Optimization)
– Що це. Процес оптимізації сайту чи лендінгу для збільшення конверсії, тобто перетворення відвідувачів на клієнтів або спонукання їх до певних дій (наприклад, заповнення форми або купівлі).
-Як працює. CRO передбачає аналіз вебсторінок, тестування різних варіантів дизайну та контенту для знаходження оптимального способу залучення клієнтів.
– На якому етапі просування бренду використовувати. На будь-якому: з метою покращення результатів і збільшення конверсії.
Контекстна реклама
– Що це. Форма реклами, яка відображається на вебсайтах або у пошукових системах відповідно до контексту сторінки або ключових слів.
– Як працює. Рекламодавці підбирають ключові слова або теми, за якими буде відображатися їхня реклама. Коли користувачі шукають або переглядають контент, що відповідає обраному контексту, їм показується реклама.
– На якому етапі просування бренду використовувати. На різних етапах, включно з приверненням уваги до бренду, залученням нових клієнтів та підвищенням впізнаваності.
Банерна реклама
– Що це. Реклама у вигляді графічних банерів, які розміщуються на вебсайтах для привертання уваги користувачів.
– Як працює. Рекламні банери містять зображення, текст і посилання на сайт або сторінку продукту. Клікнувши на банері, користувачі переходять на сайт рекламодавця.
– На якому етапі просування бренду використовувати. Для підвищення уваги до бренду, а також конкретних рекламних кампаній та просування продуктів.
SEO (Search Engine Optimization)
– Що це. Оптимізація сайту з метою покращення його видимості у пошукових системах, як-от Google.
– Як працює. SEO включає оптимізацію контенту, ключових слів і технічних аспектів вебсайту, щоб він відповідав критеріям пошукових систем та виводився на вищі позиції у результатах пошуку.
– На якому етапі просування бренду використовувати. На будь-якому. Особливо для збільшення органічного трафіку.
Соціальні мережі
– Що це. Онлайн-платформи, де користувачі спілкуються та обмінюються інформацією.
– Як працює. Рекламодавці створюють сторінки та контент у соціальних мережах, який привертає увагу цільової аудиторії.
– На якому етапі просування бренду використовувати. Ефективно на різних етапах, включно з формуванням спільноти, залученням нових клієнтів та взаємодією з аудиторією.
Приклади впізнаваності бренду
Тож, як бачите, розробка стратегії просування бренду — безперечно, важливий крок, оскільки допомагає зробити ваш бренд відомим і виділити його на ринку. Переконаймося в цьому на прикладі трьох великих брендів та їхніх успішних стратегій.
Coca-Cola. Бренд не просто рекламує напій — він «продає свято», тож активно використовує різні рекламні кампанії, які асоціюються зі святами, дружніми зустрічами та радістю спільно проведеного часу. Так кола стає невід’ємною частиною святкового настрою.
IKEA. Компанія відома своєю стратегією демократизації дизайну. Вони створюють доступні й функціональні меблі та предмети інтер’єру.
LEGO. Бренд просуває концепцію креативного будівництва. Вони створюють іграшки, завдяки яким діти розвивають уяву, будуючи власні світи. Цим компанія наголошує на важливості формування інтелекту та творчих здібностей.
Перелічені приклади блискуче демонструють, як ефективна стратегія просування сприяє впізнаваності й виділенню бізнесу серед конкурентів у свідомості споживачів. Тож не бійтеся експериментувати і бути сміливими! Новий бренд — значно більше, ніж логотип або продукт. Це ваша історія. Розповідайте її гучно та з гордістю, і світ неодмінно вас почує!