Як обрати товар для дропшипінгу
Зміст
А чи спадало вам на думку, на який товар найбільший попит в Україні? 2024-й, безперечно, має що запропонувати, якщо цікавитеся онлайн-торгівлею. Навіть якщо ви ще не готові до розробки, виробництва, зберігання, пакування та доставлення продукції, що зазвичай є частиною діяльності гуртових продавців у сфері е-комерції, трендові товари та їх дропшипінг стануть добрим варіантом для початку бізнесу. Адже це передбачає делегування всієї логістики третій стороні. Водночас ви як підприємець сфокусуєтеся на розвитку бренду й маркетингу.
Найперший крок назустріч справі в цій сфері — вибір товарів, які ви плануєте реалізовувати. Як обрати нішу для бізнесу, докладно поділилися тут. А про те, як оперативно визначитися з товаром для дропшипінгу і стати успішними в Україні цьогоріч, розповімо далі у статті.
Стаття написана експертами OLX в рамках нової освітньої платформи для підприємців PrivatBank Business Platform.
Познайомтеся з аудиторією
Дропшипінг — поширена бізнес-модель, за якої товари продаються без необхідності зберігання запасів. Для успішного старту потрібно чітко розуміти, які є ніші бізнесу та хто є вашими потенційними покупцями. Зокрема, йдеться про вік, стать, місцеперебування, доходи, освіту й інші соціальні чинники, що впливають на вподобання та поведінку. А ще варто взяти до уваги психографічні характеристики, як-от цінності, інтереси, стиль життя. Так ви зрозумієте мотивацію клієнтів.
Опитування, аналіз відгуків і коментарів у соціальних мережах, блогах та форумах дадуть вам змогу зібрати необхідні дані про проблеми, больові точки й запити потенційних споживачів. Скажімо, якщо ваша цільова аудиторія — молоді батьки, то серед їхніх актуальних потреб — пошук якісних і безпечних дитячих товарів за доступною ціною.
Дослідіть ринок
Які ж вони — найкращі товари для дропшипінгу? Щоб обрати напрям і сформувати асортимент, потрібно зрозуміти, яка саме продукція має попит. Сьогодні завдяки різноманітним інструментам є змога своєчасно відстежувати зростання та спад інтересу до певних товарів або категорій. Тож OLX рекомендує навчитися ними користуватися або залучити спеціалістів.
- Google Trends для аналізу трендів і змін поширеності товарів.
- Amazon Best Sellers для перегляду найрозповсюдженіших товарів у різних категоріях.
- eBay Trending Products для визначення верхніх позицій у продажах.
- Поширені запити на OLX для оцінювання попиту на товари у вашій місцевості.
Окрім того, необхідно дослідити, хто ваші конкуренти, які стратегії вони застосовують і як позиціюють себе на ринку. Проаналізуйте їхні вебсайти, відгуки клієнтів, а ще порівняйте ціни. Усі ці дані є у відкритих джерелах, тож не доведеться докладати багато зусиль. Зробіть SWOT-аналіз, щоб визначити сильні та слабкі сторони, можливості й загрози, — власні й конкурентів. Дослідіть мотиви споживачів купувати у конкретних продавців. Дізнайтеся, як це зробити, тут.
Як потрапити в перші місця пошукової видачі Google? Завдяки ключовим словам, авжеж! Та як цього досягти, якщо ви щойно лиш обрали нішу? Використовуючи SEO-інструменти, як-от Semrush, Ahrefs або Keyword Planner від Google, ви виявите, які ключові слова застосовують потенційні клієнти під час пошуку товарів, та перевірите їхню реальну частотність на прикладі контенту конкурентів. А завдяки цьому оптимізуєте вебсторінки для кращої видимості в пошукових системах. Пам’ятайте, що дослідження ринку — процес безперервний, і він передбачає регулярне оновлення даних та стратегії, щоб залишатися конкурентоспроможними та відповідати змінам.
Вивчіть конкурентне середовище
Щоб стати справді успішними у дропшипінгу, необхідно чітко бачити своє конкурентне середовище. Оцінюючи кількість, якість та стратегії конкурентів, ви, цілком імовірно, зрозумієте і переваги, й ризики.
- Визначення кількості конкурентів у вашій ніші дасть змогу загалом зорієнтуватися щодо насиченості ринку. Що більше гравців, то вища конкуренція. Однак це ще й іноді свідчить про великий попит на товар.
- Оцінювання якості продукції та послуг конкурентів дозволяє знаходити нові способи покращення пропозицій.
- Аналіз фінансових і маркетингових стратегій конкурентів допоможе сформувати ідеї для власної. Це передбачає рекламу, ціноутворення, просування, обслуговування споживачів та інновації у продуктах.
Техніка, одяг, товари для дому. Дропшипінг принесе успіх насамперед за ефективного позиціювання цієї та іншої продукції на ринку. А що як здається, що всі ніші вже зайняті? Як тоді виділитися з-поміж конкурентів?
Правило № 1 — відрізняйтеся. Визначте унікальні характеристики вашого товару або пропозиції, яких 100 % немає у конкурентів. Це можуть бути особлива технологія, цікавий дизайн, якісніший матеріал або wow-сервіс. Диференціація приверне увагу та сприятиме лояльності споживачів.
Правило №2 — пропонуйте конкурентні вигоди. Знайдіть переваги, завдяки яким ваша пропозиція є привабливішою, порівнюючи з конкурентами. Скажімо, вигідніша ціна, швидша доставка, вища якість товару тощо. Неважливо, наскільки насичений ринок. Відповідне позиціювання й зосередженість на унікальних особливостях вирізнить вас на тлі конкурентів.
Можливості для маркетингу
Продажі, продажі, продажі… Це вже результат попередньої кропіткої праці й аналізу. Під час вибору товарів для маркетингових кампаній слід зосередитися на тих, що мають високий потенціал збільшення продажів. Зважайте й на поширеність, високомаржинальні товари 2024 та їхні унікальні переваги. Обирайте ті, що вже мають певний попит або особливо цінні вашій цільовій аудиторії.
Які ж саме можливості є для маркетингової діяльності у ніші дропшипінгу?
- Соціальні мережі. Facebook, Instagram, LinkedIn ефективні для візуально привабливих товарів. Подібні канали дають змогу використовувати цільову рекламу для досягнення конкретних демографічних груп.
- Контент-маркетинг. Блоги, відео й інфографіка підкреслюють переваги вашої продукції та реалізують SEO, а внаслідок цього — залучають трафік і підвищують впізнаваність бренду.
- OLX та інші маркетплейси. Оголошення корисні, щоб охопити широку місцеву аудиторію. Особливо якщо йдеться про товари, які легше продавати локально. А ще — про ті, доставлення яких з-за кордону зазвичай доводиться довго чекати.
- Реклама. Платні кампанії в Google, зокрема PPC (оплата за клік), та в соцмережах швидше залучають відвідувачів на ваш сайт.
Далі варто подбати про привабливість товарів та якісну презентацію. Хороший опис продукту покликаний бути не лише інформативним, а й переконливим. Розповідайте про основні переваги товару, його особливості та використання. Інформація має містити необхідні для SEO ключові слова, що найчастіше шукають в інтернеті. Так ви підвищите шанси з’явитися у пошукових запитах потенційних покупців.
Застосовуйте фото, відео та GIF-елементи всюди, де це можливо. Якісні візуальні матеріали, що демонструють продукт у дії, помітно підвищують інтерес і довіру до товару. Ефективний маркетинг — це щонайменше про комбінацію різних підходів та інструментів для досягнення максимального охоплення і взаємодії з потенційними покупцями.
Перспективи розвитку
Для тривалого успіху в дропшипінгу необхідно йти в ногу з часом, бути в курсі трендів і змін у вашій ніші. Застосовуйте якомога більше даних із відкритих та доступних джерел, щоб своєчасно розуміти, які товари / послуги набувають поширення.
Неодмінно оцініть, які схожі товари, дропшипінг яких демонструє хороші результати, або аксесуари є цікавими для ваших клієнтів. Скажімо, якщо ви продаєте товари для дому, їх дропшипінг стане ефективнішим завдяки додаванню трендових елементів (це імітація хендмейду, екотовари тощо).
Розгляньте й перспективу залучення нових демографічних груп. Якщо ваш основний ринок — молодь, поміркуйте над продуктами, що переважно приваблюють студентів або людей середнього віку.
Розробіть покрокову стратегію розширення.
- Дослідження нових ринків. Використовуйте дослідження для пошуку можливостей масштабування, що відкриті для вашого продукту.
- Партнерство та співпраця. Взаємодійте з іншими брендами або дистриб’юторами на вигідних умовах, аби досягти нових сегментів аудиторії.
- Адаптація продуктів. Змінюйте асортимент, щоб він більше відповідав потребам нових споживачів.
Пошук постачальників
Один із основних елементів — надійність вашого постачальника. Переконайтеся, що популярні товари для дропшипінгу постійно доступні для відправлення. Так ви зможете швидко реагувати на замовлення клієнтів і підтримувати високий рівень їхнього задоволення. Уточнюйте у постачальників, наскільки часто вони оновлюють власні запаси та як швидко матимуть змогу надсилати товари. Окрім того, OLX рекомендує мати декілька надійних партнерів для кожної позиції, щоб у разі вичерпання запасів або змін у цінах в одного з них ви могли швидко домовитися з іншим.
Ваша безпека — підписана угода. Під час цього процесу необхідно визначити основні умови, які гарантуватимуть вигідність та ефективність співпраці для обох сторін.
- Умови договору: ціни, терміни доставки, політика повернення товарів і гарантії якості.
- Гнучкість та взаєморозуміння. Шукайте постачальників, які готові йти на компроміс і адаптуватися до змін у вашому бізнесі. Варто орієнтуватися на довготривалі відносини з тими, хто здатен подбати про гнучкість у термінах постачання й обсягах.
- Підтримка. Обирайте партнерів, які пропонують високий рівень обслуговування клієнтів. Це, зокрема, швидка реакція на запити і здатність розв’язувати проблеми. Неодмінно стане вам у пригоді.
Тож, як бачите, вдало дібрані постачальники — не тільки про стабільність асортименту, а й про ріст і розвиток вашого бізнесу.
Неочевидні критерії під час вибору
Початківці у сфері онлайн-торгівлі доволі часто обирають для продажу трендові товари. Дропшипінг приваблює також і підприємців, що прагнуть доповнити власний асортимент. На перший погляд, ця модель вигідна, а головне — проста. Проте за зручність і можливість швидкої адаптації доводиться платити більше й частіше аналізувати ситуацію на ринку. OLX підготував декілька неочевидних критеріїв, які варто взяти до уваги.
Маржинальність
Є одним із основних чинників під час вибору асортименту для дропшипінгу. Маржинальність — це відсоткове співвідношення між собівартістю товару та його продажною ціною, що вказує на потенціал бізнесу отримувати прибуток. Що ближче маржа до 100 %, то вигідніше це для компанії. Завдяки цьому ви покриєте всі витрати й подбаєте про стабільний прибуток.
Щоб підібрати товари з високою маржинальністю, слід зважати на певні складові:
- вартість продукції у постачальника;
- Витрати на маркетинг і рекламу;
- кошти на відправлення товару клієнтові;
- інші оперативні витрати: пакування, оброблення замовлень, комісію платформ тощо.
Розмір і вага
Високомаржинальні товари 2024 року насамперед невеликі за розміром і малої ваги (як-от елементи декору, запчастини й подібне). Саме вони виявляються суттєво вигіднішими для дропшипінгу через менші витрати на доставку, зберігання та низку інших переваг. Це спрощує логістику та є помітно зручнішим для клієнтів. Компактні продукти зазвичай легше одержувати й використовувати.
Якість і безпека
Підприємці отримують багато переваг, обираючи дропшипінг. Товари для дому, спортивний інвентар, навіть побутова техніка — можливостей розвитку з цією схемою продажу чимало. Однак необхідно й подбати про задоволення клієнтів. Зокрема, мінімізувати кількість повернень і підвищувати репутацію бізнесу загалом. Якість і безпека продукції вкрай важливі, особливо якщо вона підлягає регулюванню в певних країнах.
На що саме звернути увагу?
- Відповідність стандартам якості: товари відповідають місцевим і міжнародним вимогам.
- Сертифікація безпеки: наявність усіх потрібних документів для продукції. Надто ж у категоріях, що стосуються здоров’я або безпеки дітей.
- Зменшення ризиків: скарг і проблем, які спроможні вплинути на бренд і фінансовий стан.
Висновок
Початківці у сфері продажів часто обирають як вигідну модель для бізнесу дропшипінг. Українці цьогоріч демонструють щодо нього, як бачимо, доволі стійке зацікавлення. І не дивно. Передаючи процеси виробництва, зберігання й доставки зовнішнім постачальникам, ви відчутно зменшуєте витрати й фокусуєтеся на інших важливих завданнях, як-от маркетинг і хороший досвід онлайн-покупок.
У статті ми разом детально розібрали, як вибрати товар для дропшипінгу. Як бачите, це тільки на перший погляд процес може здатися складним. Завдяки дотриманню цих перевірених порад вам вдасться швидше його розпочати й, щобільше, побачити перші результати. Ретельно аналізуйте кожен чинник вибору продукції: від попиту до можливостей постачання. Так ви заздалегідь подбаєте про стабільність і прибутковість своєї справи.
PrivatBank Business Platform
Читайте інші статті на освітній платформі для підприємців та реєструйтесь на курс Школа Експорту, який допомогає компаніям та ФОП підготуватися для експортної діяльності.