Як відкрити перукарню

Як відкрити перукарню | OLX.ua

Відкриття перукарні — складний, але захопливий процес, що потребує ретельної підготовки. Якщо ви є прихильником індустрії моди та краси і мрієте розвивати власний бізнес, то ця стаття розповість вам про все, що потрібно, щоб відкрити перукарню. Завдяки правильному підходу і відповідному плануванню ви зможете стати успішним власником бізнесу своєї мрії та задовольняти потреби клієнтів у сфері краси й догляду за волоссям.

Особливості перукарського бізнесу

Цей різновид підприємницької діяльності, як, зрештою, й будь-який інший, має свої відмінності, які слід неодмінно врахувати.

  • Конкуренція. Ринок перукарських послуг, як ви розумієте, доволі насичений. Окрім інших перукарень, конкуренція може бути також і з боку салонів краси та барбершопів, що надають подібні послуги. Тож важливо розробити таку стратегію, яка допоможе виділити ваш заклад серед колег.
  • Початкові інвестиції. Відкриття перукарні передбачає значні початкові вкладення. Ви маєте враховувати витрати і на оренду приміщення, і закупку обладнання, й оплату праці співробітників, а ще інвестиції у рекламу тощо.
  • Працівники. Потрібно найняти персонал, включно з перукарями, адміністраторами та, можливо, прибиральниками. Важливо підібрати кваліфікованих працівників і сформувати сильну команду, яка надаватиме високоякісні послуги.
Особливості перукарського бізнесу | OLX.ua

З чого розпочати

Давно цікавить, як відкрити свою перукарню? Насамперед слід розуміти, що цей бізнес потребує вкладень та відповідальності. При цьому він може бути дуже прибутковим, оскільки попит на косметичні послуги завжди залишається стійким. Проте, щоб досягти успіху в цій галузі, важливо розпочати з відповідної підготовки та планування: дослідити, скільки на це потрібно грошей (зокрема, й початкових інвестицій) і часу, якою може бути окупність, де знайти необхідне обладнання та приміщення тощо. Тож потрібно ретельно обміркувати всі можливі ризики.

Аналіз ринку та цільова аудиторія

Перший крок у будь-якому бізнесі (і перукарський не є винятком) — це ретельний аналіз ринку. На цьому ж етапі необхідно визначити й вашу цільову аудиторію.

Дослідіть, скільки інших перукарень і салонів краси вже працюють поблизу. Проаналізуйте їхні послуги, ціни та репутацію. Так ви побачите, як виділитися серед конкурентів і який сегмент ринку можете охопити.

Далі визначте, хто буде вашими клієнтами. Наприклад: жінки / чоловіки / діти / підлітки. Або ж певні соціальні групи. Це допоможе зрозуміти, які послуги і продукти будуть найпопулярнішими серед вашої цільової аудиторії.

Скажімо, якщо ви зупинитеся на сегменті оперативних та недорогих послуг, то краще відкрити перукарню у житловому масиві. Вашими клієнтами будуть люди із середнім доходом, переважно — чоловіки, які бажають швидко підстригтися в межах доступної суми. У разі, якщо це заможні люди, доцільніше відкритися на перших поверхах новобудов у центральних районах міста.

Потенційні ризики

Відкриття перукарні може супроводжуватися й ризиками. Важливо їх враховувати:

  • Незадоволені клієнти. Робота з людьми так чи інакше передбачає певні ризики незадоволеності клієнтів. Тому потрібно мати план дій для вирішення конфліктних ситуацій і збереження репутації вашої перукарні. Адміністратор зобов’язаний чемно подякувати обуреному замовникові послуг за небайдужість до якості сервісу та попросити докладно описати проблему. Якщо ситуацію неможливо вирішити шляхом коригування результатів наданої послуги, варто запропонувати знижку під час наступного відвідування перукарні.
  • Зміни в моді й технологіях. Перукарська справа постійно розвивається, а модні тенденції доволі швидко змінюються. Тож слід бути готовим до своєчасного вдосконалення навичок і оновлення обладнання.

Маркетингова стратегія

Маркетинг — одна з найважливіших складових побудови успішного перукарського бізнесу. Щоб розробити ефективну маркетингову стратегію, скористайтеся цим планом дій. Рухайтеся покроково:

  • Реклама. Це важливо, бо приверне увагу нових клієнтів. Оберіть ефективні канали, як-от: соціальні медіа, рекламу в місцевих ЗМІ або акції та знижки першим клієнтам. Окрім того, прорекламувати вашу перукарню зручно й ефективно на сайті оголошень OLX.
  • Спілкування з клієнтами. Уважно слухайте побажання та відгуки людей. Оперативно відповідайте на їхні запити. Пам’ятайте, що ціль вашого бізнесу — вирішення потреб клієнтів.
  • Онлайн-присутність. Створіть вебсайт та сторінки в соціальних медіа. Оптимізуйте їх, щоб потенційні клієнти могли легко вас знайти. Регулярно оновлюйте контент і розміщуйте фотографії робіт вашого персоналу.
  • Співпраця з іншими бізнесами. Запартнеритись з іншими місцевими бізнесами: салонами краси, магазинами одягу. Обмінюйтеся рекомендаціями та спільно проводьте акції.
Маркетингова стратегія | OLX.ua

Варто розуміти, що одразу ж після відкриття закладу довіри до нього буде небагато, тому маркетингова кампанія є особливо необхідною для успішного старту бізнесу.

Бізнес-план перукарні

Бізнес-план перукарні допоможе вам визначитися зі стратегією та ефективно керувати бізнесом. Перелічуємо основні пункти, які слід включити.

  • Опис бізнесу. Зазначте назву перукарні, розташування та види послуг, які ви будете надавати.
  • Аналіз ринку. Дослідіть ринок перукарських послуг у вашому регіоні. Оцініть конкуренцію, попит і можливості для росту.
  • Цільова аудиторія. Визначте, хто буде вашими клієнтами. Це можуть бути чоловіки, жінки, діти, певні вікові групи.
  • Розрахунок ризиків. Опишіть імовірні ризики та проблеми, з якими ви можете зіштовхнутися. Наприклад: втрата клієнтів, проблеми з персоналом, фінансові труднощі тощо.
  • Способи мінімізації ризиків. Продумайте, як ви плануєте зменшити вплив цих ризиків на ваш бізнес та запобігти їхньому подальшому виникненню.
  • Реклама та просування. Складіть маркетинговий план. Поміркуйте над використанням онлайн-реклами, соціальних медіа, акцій та інших способів залучення клієнтів.
  • Конкурентна перевага. Зрозумійте, що робить ваш бізнес унікальним і привабливим для клієнтів порівняно з конкурентами.
  • Бюджет маркетингу. Проаналізуйте, скільки грошей ви готові витратити на маркетинг і рекламу.
  • Початкові витрати. Порахуйте всі початкові витрати: оренду приміщення, закупку обладнання, рекламу тощо. Придбати обладнання, до речі, зручно й швидко на OLX.
  • План доходів і витрат. Складіть прогноз доходів і витрат на перший рік бізнесу, включно із зарплатою для персоналу, орендними платежами, прибутком.
  • Вибір приміщення. Розгляньте різні варіанти місця розташування вашої перукарні й оберіть найбільш відповідний для вашого бізнесу.
  • Обладнання. Сформуйте перелік необхідного обладнання та оцініть вартість його придбання.
  • Рекрутація персоналу. Порахуйте, скільки працівників вам потрібно, а які позиції ви поки що закривати не плануєте.
  • Зарплата і бонуси. Розробіть систему оплати праці та можливість надання бонусів для персоналу.
  • Реєстрація бізнесу. Дізнайтеся, які документи й дозволи вам потрібно отримати.
  • Розвиток. Поміркуйте над можливостями для розвитку вашого бізнесу на кшталт відкриття філій, розширення послуг або персоналу.

Одразу ж наведемо й приклад готового бізнес-плану перукарні.

  • Опис бізнесу. Перукарня Glamour Cuts, м. Київ, просп. Павла Тичини, 20. Серед послуг — підстригання ($ 20) та миття волосся ($ 10).
  • Аналіз ринку. Поблизу немає інших салонів краси чи перукарень. Заклад знаходитиметься у житловому будинку, відтак буде зручним для відвідування його мешканцями. Крім того, він виходитиме на проспект зі жвавим рухом людей.
  • Цільова аудиторія. Жінки та чоловіки віком від 18 до 65 років із середнім рівнем доходу.
  • Аналіз ризиків. Зараз у країні — криза, тому очікувати надто активного потоку клієнтів не варто.
  • Способи мінімізації ризиків. Необхідно зробити ціну на послуги такою, щоб вона відповідала середньому рівню доходу клієнтів.
  • Реклама та просування. Розміщення реклами на білбордах та під’їздах сусідніх будинків.
  • Конкурентна перевага. Доступні ціни та відсутність конкурентів поруч.
  • Бюджет маркетингу. $1 000 на друк та розповсюдження реклами.
  • Початкові витрати.
    • Вартість оренди або купівлі приміщення: $ 20 000 на рік (залежить від локації).
    • Ремонт і облаштування: $ 10 000.
    • Обладнання (стільці, фени, дзеркала, інструменти): $ 1 500.
    • Реклама і маркетинг (перший місяць): $ 1 000.
    • Інвентар (шампуні, бальзами, фарби): $ 3 000.
    • Зарплата персоналу (перший місяць): $ 3 500.
    • Витрати на управління бізнесом (комунальні послуги, страхування): $ 1 500.
    • Резервний фонд: $ 3 000.
    • Загальна сума: $ 45 500.
  • План доходів і витрат. Щомісячна зарплата персоналу: $ 3 500 та $ 1 500 — це витрати на управління бізнесом. Загалом: $ 5 000. Планується за місяць отримувати дохід: $ 10 000. Прибуток складатиме $ 5 000.
  • Вибір приміщення. Підвальне приміщення, 40 кв. м, просп. Павла Тичини, 20.
  • Обладнання. Необхідно буде придбати:
  • Крісло для підстригання (2 шт.): $ 300.
  • Стіл-мийка (2 шт.): від $ 400.
  • Дзеркала для перукарів (2 шт.): $ 200.
  • Набір професійних ножиць (2 шт.): $ 100.
  • Машинки для підстригання (2 шт.): $ 100.
  • Перукарські столи (2 шт.): $ 200.
  • Фен для волосся (2 шт.): $ 200.
  • Загальна сума витрат: $1 500.
  • Рекрутинг персоналу. 2 перукарі, асистент, адміністратор.
  • Зарплата і бонуси. Зарплата перукарів складатиме $ 1 000, асистента — $ 800, адміністратора — $ 700.
  • Реєстрація бізнесу. Необхідно буде зареєструвати ФОП.
  • Розвиток. Відкрити ще одне приміщення за адресою: просп. Павла Тичини, 30.
  • За потреби ви можете додатково скористатися пошуковими системами і дізнатися більше про складання бізнесу-плану за ключовими словами: перукарня бізнес-план.

Скільки це коштує

Скільки коштує відкрити перукарню? Насправді вартість може значно відрізнятися залежно від низки факторів: розташування, розміру приміщення, а також, звісно ж, ваших особистих вимог і планів.

При цьому початкові витрати включатимуть:

  • приміщення;
  • ремонт і облаштування (на OLX, до речі, представлено багато послуг з ремонту приміщень);
  • обладнання;
  • ліцензії та дозволи;
  • реклама і маркетинг;
  • інвентар;
  • персонал;
  • резервний фонд.

Ділимося прикладом розрахунку початкових витрат для невеликої перукарні.

  • Вартість оренди або купівлі приміщення: $ 20 000 на рік (залежить від регіону).
  • Ремонт і облаштування: $ 10 000.
  • Обладнання (стільці, фени, дзеркала, інструменти): $ 15 000.
  • Реклама та маркетинг (перший місяць): $ 2 500.
  • Інвентар (шампуні, бальзами, фарби): $ 3 000.
  • Зарплата персоналу (перший місяць): $ 4 000.
  • Витрати на управління бізнесом (комунальні послуги, страхування): $ 1 500.
  • Резервний фонд: $ 3 000.
  • Загальні початкові витрати: $ 60 000.

Зверніть, будь ласка, увагу, що це лише приклад. Відкрити перукарню може бути й дорожче залежно від конкретної ситуації та ваших планів.

Що потрібно, щоб відкрити перукарський бізнес

Отже, необхідно знайти належне приміщення, придбати обладнання та найняти персонал. Якщо ж ви наразі обмежені у бюджеті, можна розпочати з невеликої перукарні на 1–2 робочих місця. А отримувавши прибуток, зможете найняти більше працівників, орендувати просторіше приміщення і закупити додаткове обладнання.

Приміщення

Вибір приміщення для перукарні — одне з найважливіших рішень. Потрібно підійти комплексно і врахувати зручність розташування, площу (має бути достатньою і для розміщення обладнання, і для очікування клієнтами черги), а також відповідність усім санітарним нормам.

Тож, якщо вас цікавить комерційна нерухомість для власного бізнесу, знайти її ви завжди можете на сайті оголошень OLX.

Обладнання

Тут основне — це перукарські стільці, дзеркала, фени, мийки для волосся, інструменти для підстригання й укладання, а ще меблі для очікування клієнтів і робочі столи. Вартість обладнання може коливатися від декількох тисяч до декількох десятків тисяч доларів.

  • Крісло для підстригання (з регульованою висотою та поворотністю): від $ 150 до $ 600.
  • Стіл-мийка (із шампунем та опціями регулювання): від $ 200 до $ 800.
  • Дзеркала для перукарів: від $ 100 до $ 500.
  • Набір професійних ножиць: від $ 50 до $ 200.
  • Машинки для підстригання: від $ 30 до $ 200.
  • Пароочисники для обличчя: від $ 50 до $ 200.
  • Стільчики для очікування: від $ 40 до $ 300.
  • Перукарські столи: від $ 100 до $ 400.
  • Сушарки для волосся: від $ 50 до $ 200.
Що потрібно, щоб відкрити перукарський бізнес | OLX.ua

Розрахуйте витрати на обладнання за цією простою формулою:
вартість обладнання х кількість = загальна сума.

Саме на OLX можна знайти все для перукарень за доступними цінами.

Персонал

Залежно від розміру й обсягу послуг вашої перукарні може знадобитися різна кількість персоналу. Вибір кваліфікованих працівників — важлива складова успішної роботи бізнесу. Тож будьте обережними, наймаючи перукарів-початківців, аби це не зіпсувало репутацію закладу. У будь-якому разі має неодмінно бути й майстер-перукар, який стане своєрідною візитівкою закладу.

Реєстрація перукарні

Зареєструвати перукарню ви можете в органах місцевої влади. Це передбачає дотримання всіх вимог, санітарних норм і стандартів гігієни.

Насамперед потрібно вирішити, яку правову форму обрати. Найпоширеніші варіанти — ФОП (фізична особа — підприємець) або ТОВ (товариство з обмеженою відповідальністю). Вибір правової форми визначатиме обов’язки й оподаткування вашого бізнесу.

Власне реєстрація здійснюється і онлайн, і офлайн. Для онлайн-реєстрації скористайтеся сайтом Міністерства юстиції України або Порталом державних послуг iGov. Для цього вам потрібно мати електронний цифровий підпис (ЕЦП). Його можна отримати у будь-якому з Акредитованих центрів сертифікації ключів або оформити заявку на тому ж сайті Мін’юсту. Вашу заяву на реєстрацію підприємства розглянуть протягом 24 годин.

Якщо ж ви бажаєте зареєструвати перукарню офлайн, то зробити це можна у державного реєстратора за місцем проживання. Все, що знадобиться, — паспорт та ідентифікаційний код.

За класифікацією видів економічної діяльності це буде КВЕД 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси». Саме його необхідно буде вказати під час реєстрації.

Касовий апарат поки що потрібен не буде, якщо ваші доходи не перевищуватимуть 1 млн грн на рік.

Перукарня, яка працює за КВЕД 96.02, може надавати такі послуги:

  • миття, підрівнювання, підстригання, фарбування, тонування, завивання, випрямлення волосся та подібні види послуг, що надаються чоловікам і жінкам;
  • гоління та підрівнювання бороди;
  • масаж обличчя, манікюр і педикюр, макіяж тощо.

Перелічені послуги не потребують спеціальної ліцензії. Якщо ж ви не знаєте, якими є санітарні вимоги до перукарень, радимо звернутися до місцевої служби санітарного нагляду для отримання відповідних інструкцій.

Усі зазначені правила реєстрації стосуються й перукарні, що працює вдома.

Фінансові витрати на відкриття перукарні

Вони складаються з уже згаданих витрат на оренду або купівлю приміщення, обладнання, рекламу, оплату праці персоналу і закупівлю перукарських засобів. Окремим пунктом будуть обов’язкові щомісячні витрати на комунальні та санітарні послуги, а також на сплату податків.
Ба більше, потрібно враховувати й оперативні витрати, включно зі страхуванням, придбанням елементів інтер’єру, орендою програмного забезпечення для бухгалтерії тощо.
Орієнтована загальна сума може становити до $ 100 000, враховуючи $ 60 000 початкових витрат. Ці числа, звісно, є приблизними: усе залежить від розміру вашого бізнесу.

Фінансові витрати на відкриття перукарні | OLX.ua

Потенційний прибуток

Насправді це залежатиме від багатьох факторів, зокрема, й цін на послуги, кількості клієнтів тощо. Для розрахунку потенційного прибутку відніміть від усіх місячних витрат загальний дохід від послуг. Опираючись на цей результат, можна визначити й час окупності підприємства — період, коли ваш бізнес розпочне давати прибуток після покриття всіх початкових інвестицій. Він може варіюватися від декількох місяців до року й більше, залежно від рівня конкуренції та ефективності управління.

Припустимо, ви розрахували, що середній місячний дохід від послуг складає $ 10 000, а середні місячні витрати — $ 7 000. Тоді час окупності складе:
час окупності = початкові інвестиції / (середній дохід – середні витрати)
$ 50 000 / ($ 10 000 – $ 7 000) = 16,7 місяця (близько 17 місяців).

Висновок

На перший погляд, цілком може здатися, що відкрити перукарню з нуля непросто. Водночас складені заздалегідь чіткий бізнес-план для перукарні та стратегія зможуть полегшити вам це завдання. Важливо одразу ж мати достатнє розуміння того, скільки грошей ви вклали у цей бізнес і якими будуть ваші доходи й витрати. Для того, аби ви змогли швидко отримувати прибуток, потрібно буде найняти професійний персонал, правильно обрати приміщення та ретельно продумати маркетингову стратегію.

Окрім того, не забувайте й оновлювати ваше обладнання, оскільки від цього залежить комфорт клієнтів. Якщо вони будуть задоволені вашими послугами, то неодмінно повернуться знову та рекомендуватимуть перукарню друзям. Не зупиняйтеся і постійно вдосконалюйтеся, зберігаючи при цьому високі стандарти якості.

    Вашу заявку відправлено
    Помилка