Бізнес-ідеї для візажиста

Зміст
Чи можливо ще сьогодні добре заробити на макіяжі? Звідусіль — пропозиції підготувати до будь-якої події. То що, ринок уже перенасичений? Насправді візаж — це сфера, що постійно розвивається, і на такі послуги — незмінно високий попит. Попри конкуренцію, спеціалісти мають зручний графік, чимало заробляють і творчо розвиваються. Хочете дізнатися більше про шлях у сфері краси? Розглянемо, з чого розпочати.
Стаття написана експертами OLX в рамках нової освітньої платформи для підприємців PrivatBank Business Platform.
Перспективи для майстрів
В Україні послуги візажу стабільно популярні. Це пов’язано, зокрема, з активним розвитком соцмереж і великою кількістю заходів. Хоча на ринку вже є трохи гравців, знайти власну нішу тут простіше, ніж здається на перший погляд. Скажімо, можна спеціалізуватися на макіяжі для весіль, фотосесій, відео тощо.
Пройшовши курси візажиста, ви отримаєте чимало переваг.
- Робота на себе. Вільний графік дає змогу керувати прибутком і поєднувати працю з рештою обовʼязків.
- Високий заробіток. Робота в салоні зазвичай має фіксовану оплату, проте самозайняті спеціалісти формують власну цінову політику.
- Творча реалізація. Нанесення макіяжу — це поєднання техніки та мистецтва. Завдяки різним замовленням і постійному самовдосконаленню з часом знайдете свій стиль і підхід до роботи.
- Професійний розвиток. Візажисти періодично беруть участь у майстеркласах, тренінгах і б’юті-проєктах. Крім того, їм пропонують співпрацю бренди.
Запорука успіху в цій сфері — індивідуальний стиль і добре налагоджений маркетинг. Відомі візажисти намагаються постійно перебувати в русі, долучатися до різноманітних заходів і активно просуватися в соцмережах. З таким підходом ви також знайдете свою нішу і станете конкурентоспроможним фахівцем.

Як розпочати кар’єру
Молодь здебільшого цікавиться косметикою. Дехто навіть мріє перетворити пристрасть до макіяжу на бізнес. Проте шалений ринок, критика оточення та «ідеальні» світлини в Instagram часто стають на перешкоді. Щобільше, юні ентузіасти можуть просто не знати, з чого розпочати і куди рухатися. Ми — тут, щоб про все це розповісти!
Навчання і сертифікація
Якщо ви початківець, першочерговий крок — здобути відповідні знання та навички. Сучасний ринок пропонує широкий вибір курсів, тож освіта в державному закладі не обов’язкова. Скільки треба вчитися на візажиста? Зазвичай — від декількох тижнів до кількох місяців. Це залежить від інтенсивності та програми.
Обирайте навчання в досвідчених майстрів. Перед реєстрацією на курс ознайомтеся з досвідом викладачів, відгуками студентів і наповненням модулів. Базова програма охоплює різні стилі макіяжу, добір технік до обличчя клієнта та правила догляду за шкірою. Крім того, є чимало курсів, де детальніше навчають окремих технік. Це підійде для досвідчених фахівців, що прагнуть підвищити кваліфікацію. Середня вартість базових програм — від 5 000 до 15 000 грн.
Професійний розвиток надзвичайно важливий. Може здатися, що візажист — це спеціаліст, якому не потрібно додатково навчатися, — достатньо базових вмінь. Насправді ж нові тренди з’являються постійно, тому майстеркласи і тренінги — дієвий спосіб розвитку і вдосконалення навичок.
Початкові інвестиції
Без хороших інструментів — нікуди! Макіяж — це мистецтво, а художнику необхідні якісні пензлі. На початку знадобиться стартовий капітал для купівлі обладнання та косметики. Про що йдеться насамперед?
- Косметичний набір. Це, зокрема, тональні основи, консилери, рум’яна, палітри тіней, помади і підводки. На старті можна обмежитися базовими продуктами, а згодом розширювати арсенал.
- Пензлі та інструменти. Для професійного макіяжу потрібні пензлі для обличчя, очей, губ і спеціальні аплікатори.
- Органайзери й сумки. Щоб працювати швидко, слід зручно організувати косметику та пензлі.
Придбати стартовий набір візажиста ви можете в крамницях косметики, інтернет-магазинах чи на маркетплейсах, як-от OLX. На початку підготуйте від 5 000 грн.
Якщо працюватимете вдома, подбайте про комфортний куточок із дзеркалом і хорошим освітленням. Інший варіант — орендувати місце в студії. У такому разі витрати будуть більшими.

Бізнес-план
Хочете побачити перспективи прибутковості? Розробіть бізнес-план. Так ви оціните стартові інвестиції та спрогнозуєте дохід. Скільки заробляє візажист? Насправді це залежить від різних чинників, зокрема кількості клієнтів, обраних цінових сегментів, місця роботи.
Розрахуйте бюджет відповідно.
- Інструменти і косметика. Витрати можуть варіюватися, але щонайменше — декілька тисяч гривень.
- Оренда місця (за потреби). Можна винаймати місце в салоні, працювати вдома або їздити до клієнтів.
- Маркетинг. Доцільно прорекламувати послуги в соцмережах, друкованих виданнях тощо.
- Непередбачувані витрати. Іноді необхідно терміново відремонтувати інструменти чи замінити косметику.
Як тоді спрогнозувати дохід? Найперше — з’ясуйте, скільки заробляє візажист в місяць. Відтак визначте вартість власних послуг, зважаючи на середні ціни на ринку, кваліфікацію та складність робіт. Передбачте ймовірну кількість клієнтів і середній чек. Візьміть до уваги і показник сезонності. У певні місяці попит на макіяж значно нижчий, а, скажімо, на новорічні свята чи перед випускними вечорами — просто шалений.
Розрахувавши базові витрати, сплануйте прогноз окупності інвестицій на 3, 6 і 12 місяців. Будьте реалістичними — не завищуйте очікування. Крім того, можете прописати три сценарії розвитку справи:
- оптимістичний — передбачає максимальний обсяг замовлень і мінімальні витрати;
- реалістичний — базований на реальних очікуваннях і даних ринку;
- песимістичний — зважаючи на потенційні ризики, як-от зменшення попиту та збільшення витрат.
Зверніть увагу: прогноз окупності — орієнтовний показник. Однак завдяки йому ви побачите фінансові перспективи і відстежите прогрес.
Як знайти аудиторію
Коли навички відточені, а інструменти готові, наступний крок — знайти людей, що потребують вашої майстерності. Як залучити клієнтів, якщо конкуренція серед візажистів постійно зростає? Побудувати особистий бренд, впровадити активний маркетинг і залучати партнерів.
Особистий бренд
Щоб виділитися з-поміж інших, необхідно системно працювати над іміджем і створювати портфоліо, що стане вашою візитівкою в індустрії краси. Реальні роботи — перше, на що звертають увагу потенційні клієнти. Підготуйте до фотосесій друзів, знайомих чи декілька перших моделей, щоб засвідчити стиль і професіоналізм. Сміливо експериментуйте з образами. Це підкреслить вашу творчість і майстерність.
Соціальні мережі — візитка візажиста, а ще — потужний інструмент просування. В Instagram, Facebook і на інших платформах є змога демонструвати нові роботи, обговорювати тренди, розповідати про улюблені техніки та продукти. Щобільше, це формує довіру, а люди бачитимуть ваш стиль. Не забудьте і про OLX. Тут зручно публікувати оголошення про послуги візажу, розширюючи коло потенційних клієнтів.
Партнерство
Помітний приріст замовників можливий і завдяки співпраці з іншими фахівцями б’юті-сфери. Розгляньте партнерство з весільними агенціями, фотографами, перукарями — всіма, хто порекомендує вас своїм клієнтам. Скажімо, весільним салонам вигідно мати в команді перевіреного візажиста, що створюватиме бездоганні образи нареченим. Співпраця з фотографами також стане у пригоді, адже чимало людей шукають майстра з макіяжу для фотосесій, а фотограф може порадити вас.
Ще один спосіб заявити про себе — участь у б’юті-фестивалях і виставках. На таких заходах майстри зазвичай демонструють навички перед великою аудиторією і налагоджують корисні контакти.
Реклама й акції
Як стати візажистом із постійними замовленнями і високим чеком? Щоб залучити клієнтів, варто застосовувати рекламу і розробляти спеціальні пропозиції. Що доцільно запропонувати?
- Стартові знижки на перший візит чи певний вид макіяжу — класичний і дієвий спосіб заохотити людей спробувати послуги.
- Акції до свят, зокрема знижки чи подарунки.
- Співпраця з іншими фахівцями дасть змогу розширити коло клієнтів. Можна об’єднатися з фотографами, стилістами, організаторами весіль тощо.
- Конкурси і розіграші в соцмережах, де головний приз — подарунковий сертифікат. Так ви збільшите охоплення аудиторії та підвищите впізнаваність бренду.
- Програми лояльності чи реферальні бонуси будуть мотивуватимуть клієнтів радити вас іншим.
«Як дізнатися, чи не марную я кошти й не виходжу в мінус?» — ймовірно, запитаєте ви. Доволі просто: регулярно аналізуйте ефективність маркетингових кампаній і вносьте відповідні корективи.

Робочі процеси та сервіс
Щоб побудувати успішний бізнес у б’юті-індустрії, необхідно бути не лише кваліфікованим майстром, а й вміти налагоджувати процеси і надавати якісний сервіс. Організація робочого місця візажиста та розплановані зустрічі з клієнтами — основа ефективної роботи. Погодьтеся: якщо відчуваєш турботу й увагу до своїх потреб, хочеться повернутися до майстра знову, а ще — поділитися контактами з друзями. То як досягти такого результату?
Графік роботи
Уявіть ситуацію. Ви домовилися з клієнткою про макіяж для вечірньої фотосесії. Не уточнивши деталей, вона чекала вас на локації. А ви її — в себе у студії. Зрештою, всі згаяли час і отримали неприємний досвід. Щоб такого не сталося, варто заздалегідь погодити, як будете працювати. Один з варіантів — приїхати до клієнта. Така опція особливо цінується під час підготовки до важливих подій.
Користуйтеся CRM-системами. Вони дають змогу:
- організовувати записи й отримувати нагадування про зустрічі;
- легко переглядати історію взаємодії з клієнтами;
- підтримувати базу контактів, що зручно в разі повторних звернень і для реклами.
Клієнти, які бачать, що бізнес працює злагоджено, найімовірніше, повернуться та ще й порекомендують вас знайомим. Чіткий графік, домовленості заздалегідь і турбота про комфорт — переваги, що сприяють довготривалій лояльності.
Комунікація
Професійне спілкування — запорука хорошої репутації. Позитивний досвід клієнта іноді залежить і від реакції майстра на його запитання чи коментарі. Як уникнути помилок?
- Працюйте з відгуками. Заохочуйте залишати їх у соцмережах чи на профільних платформах. Дякуйте за позитивні коментарі, але й публічно відповідайте на негативні (якщо такі з’являться).
- Обробляйте скарги. Якщо клієнт висловлює невдоволення, спробуйте виправити ситуацію — запропонуйте переробити макіяж чи знижку на наступну послугу.
- Формуйте позитивний досвід. Щира розмова до і після макіяжу залишить приємні враження.
Будьте відкритими й оперативно реагуйте на запитання. Так ви створите атмосферу довіри і заохотите людей повертатися. У світі візажу відгуки й рекомендації є одними з основних каналів реклами. Тож кожен задоволений клієнт стає вашим неофіційним представником.

Юридичні та фінансові питання
«Почну працювати без реєстрації — ніхто нічого не помітить, а я зекономлю на податках», — цілком може думати початківець у б’юті-сфері. Спокуса справді велика. Бо, здавалося б, які проблеми можуть виникнути? Однак без офіційного оформлення зростає ризик неприємностей: юридичні питання, податкова перевірка чи навіть недобросовісні клієнти. Легалізувавши діяльність, ви працюватимете офіційно і навіть зможете користуватися податковими пільгами для малого бізнесу.
Оформлення ФОП / СПД
Перший крок — стати ФОП (фізичною особою — підприємцем) чи СПД (суб’єктом підприємницької діяльності). Відкрити ФОП в Україні доволі легко, і це має певні переваги.
- Спрощене оподаткування. Фізична особа сплачує єдиний податок, що вигідно для малого бізнесу.
- Юридичний захист. Зможете укладати офіційні угоди та в разі потреби захищати свої права як підприємець.
Щоб легалізувати справу, знадобляться паспорт, ідентифікаційний код і заява на реєстрацію. Виберіть КВЕД, що відповідає сфері діяльності. Наприклад: 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси». Коли подасте заявку, потрібно буде відкрити банківський рахунок.
Для візажиста офіційна реєстрація — про незалежність і безпечний розвиток. Адже це дасть змогу залучати клієнтів і партнеритися з іншими, не хвилюючись щодо юридичних і податкових ризиків.
Фінансова звітність
Навіть якщо бізнес невеликий, варто вести облік доходів і витрат. Так ви контролюватимете, скільки коштів іде на косметику, обладнання, оренду приміщення та інші потреби. Попри те, що візаж — це творча діяльність, слід подбати й про звітність. А щоб спростити процес, використовуйте облікові онлайн-програми. Вони автоматично відстежуватимуть всі надходження і витрати, зберігатимуть квитанції та формуватимуть звіти. А ви зосередитеся на майстерності.
Крім того, важливо створити фінансову «подушку безпеки». Це резервний фонд, що підтримає бізнес в разі непередбачуваних витрат або зниження доходу. У б’юті-галузі чимало залежить від сезонності й економічних умов. Тож заощадження не будуть зайвими.
Типові помилки
Помилки — невіддільна частина навчання. Та погодьтеся: деяких можна уникнути. Застерігаємо від найпоширеніших серед початківців.
- Інвестувати надто багато в косметику. Ви ж пам’ятаєте, що декоративні засоби мають термін придатності, еге ж? Іноді це призводить до зайвих витрат. Розпочніть з базових і поступово додавайте інші, враховуючи запити.
- Ігнорувати просування в соцмережах. Дехто думає, що клієнти з’являться самі. Проте, щоб база розширювалася, потрібен активний маркетинг.
- Працювати без графіка. Якщо бізнес не має структури і розкладу роботи, це цілком може не влаштовувати клієнтів. Сформувавши чіткий графік, ви не лише полегшите роботу, а й позиціонуватимете себе як професіоналів.
Завдяки чіткому плануванню, регулярній роботі та продуманій фінансовій стратегії можна звести кількість помилок до мінімуму. А декілька похибок нехай стануть стимулом ризикувати та впевнено йти до мети.
Підсумуємо
Будувати бізнес у сфері візажу — цікаво і водночас непросто. Та в результаті отримаєте вигідну власну справу. З чого розпочати? Сформуйте свій стиль, пройдіть курси візажу онлайн чи офлайн, продумайте маркетинг. І неодмінно організуйте як слід всі робочі процеси.
Головне ж — діяти й не боятися конкуренції. Б’юті-індустрія — бізнес для креативних і наполегливих. Тож вдосконалюйтеся і розвивайтеся.
Бути візажистом легко з OLX!
PrivatBank Business Platform
Читайте інші статті на освітній платформі для підприємців та реєструйтесь на курс Школа Стартапів – про ключові аспекти підприємницької діяльності.