Як заробити на пошитті постільної білизни: бізнес-лайфхаки від OLX

Як заробити на пошитті постільної білизни: бізнес-лайфхаки від OLX | OLX.ua

Деталі інтер’єру, від кольорової гами чи меблів до найменших дрібничок, — це про затишок. Надто ж коли йдеться про спальню. Адже людині щодоби потрібно 8 годин міцного здорового сну. Тож важливо, щоб усе цьому справді сприяло. Серед таких нюансів — тканини, яких ми безпосередньо торкаємося: наволочки, простирадла, підковдри тощо. Тому пошиття постільної білизни зараз є одним із найрозповсюдженіших і найперспективніших напрямків малого бізнесу в Україні. 

У статті ділимося з вами найбазовішим, що варто знати про цю справу. Зокрема, як розрахувати початкові інвестиції, обрати назву й зареєструвати бізнес, найняти персонал, підшукати відповідне приміщення та обладнання. І, звісно ж, про маркетинг та комунікацію з клієнтами. 

Попит на постільну білизну

Здебільшого покупці віддають перевагу продукції, яка відрізняється високою якістю матеріалів та оригінальністю дизайну. Важливо, аби постільна білизна була виготовлена зі 100%-во натуральної тканини. Це корисно для здоров’я й дарує кращі відчуття під час сну. 

Виробники, однак, використовують і синтетичні матеріали. Це практично, погодьтеся: легко доглядати, прасувати. Та варто бути обережними: перенасичення такими текстурами може спричинити дискомфорт. 

Екосвідомих споживачів цікавлять насамперед органічна бавовна, льон, бамбук, а також відновлений поліестер. Постільна білизна із тканин, що регулюють температуру, додає комфорту. Тож це неодмінно залучить нових покупців. 

Виробництво постільної білизни — ще й неабиякий простір для креативності! Адже запити щодо унікального дизайну стають дедалі частішими. Статистика продажів на OLX тільки підтверджує інтерес людей до індивідуального пошиття постільної білизни. Історія Юлії Роздольської — яскравий приклад того, як українка, застосовуючи креативний підхід, власними зусиллями створила бренд.

Попит на постільну білизну | OLX.ua

Ідеї виробництва постільної білизни

Виробництво постільної білизни в Україні — бізнес, що потребує гнучкості й готовності відповідати викликам на ринку. При цьому дехто з підприємців зосереджується на виготовленні стандартних комплектів, інші створюють унікальні дизайнерські продукти. Тренди на принти, як і загалом тенденції в інтер’єрі, постійно змінюються. Скажімо, сьогодні це спокійні однотонні тканини, а не квіточки чи яскраві малюнки. Запропонуйте й персоналізацію: вишивку імен, особливих дат чи унікальних візерунків — для створення ексклюзивних подарунків або наборів.

Розпочніть із малого, зосередившись на ручній роботі та високій якості. Насамперед це стане у пригоді молодим бізнесам із обмеженим бюджетом. І навпаки: якщо ви прагнете масштабувати виробництво, то відкрити салон-ательє з персоналом — один із варіантів рішення. У такому разі приділіть увагу вибору локації, управлінню й логістиці.

Початкові вкладення та бізнес-план пошиття постільної білизни вдома

Скільки коштів необхідно, аби відкрити бізнес у цій ніші? Скільки метрів тканини потрібно для постільної білизни? Важливо уважно спланувати й організувати процес. Тож обміркуйте, яку суму ви готові вкласти у пошиття, наскільки якісне обладнання знадобиться для початку, а також чи обов’язковими є помічники та окреме приміщення. Насправді розпочати можна з дому і з мінімальними супутніми витратами. Як саме? Далі — докладніше про кожен із етапів.

Визначення собівартості

Собівартість пошиття постільної білизни вдома охоплює витрати на матеріал, фурнітуру, електроенергію й трудові ресурси. Розрахунок тканини на постільну білизну залежить від розміру та дизайну. Зазвичай для стандартного комплекту потрібно від 4 до 6 метрів. А ще на вартість впливає обсяг. Звісно, вигідніше купувати гуртом задля більших знижок. Скажімо, 1 погонний метр страйп-сатину коштує в середньому 145 гривень. Натомість такий самий метраж бавовняної тканини — від 110 гривень за метр. 

Щонайперше дослідіть усі доступні пропозиції на ринку, щоб порівняти ціни на пошиття постільної білизни. А ще — протестувати зразки в роботі, розрахувати фінансові та матеріальні витрати на одиницю товару (скажімо, 1 простирадло). Далі методом розрахунків варто сформувати прейскурант цін на пошиття постільної білизни різних комбінацій і комплектів. Так ви зрозумієте, який відсоток закладати саме за виконання, щоб отримати прибуток.

Вибір обладнання

Для початку знадобляться основні інструменти: швейна машина, оверлок, ножиці, нитки й інші аксесуари. Усе це легко знайти на OLX. До речі, якщо ви розпочинаєте виробництво власноруч, покладаючись лише на себе як єдиного працівника цієї справи, достатньо буде й однієї швейної машинки — навіть такої, що вже була у вжитку. Ціни на OLX стартують від 2 500 гривень. Однак гарантій, скільки прослужить подібний інструмент, немає. 

На противагу цьому, ціни на нові швейні машини SINGER стартують від 6 000 гривень. Оверлок коштує дорожче, тож на його придбання доведеться закласти ще від 10 000 до 12 000 гривень. Закупивши промислові швейні машини із самого початку, ви помітно підвищите швидкість та покращите якість виконання робіт. Проте зважайте на те, що вартість базових моделей подібного обладнання коливається у межах 20 000–25 000 гривень.

Пошук і добір персоналу

Обсяг виробництва поступово зростатиме. І невдовзі вам, найімовірніше, знадобиться допомога. Основні критерії відбору працівників варто сформувати на основі аналізу попередніх спроб і помилок. Розпочніть із одного чи двох компаньйонів, які одразу ж зможуть взяти на себе частину процесів. Сміливо відмовляйте тим кандидатам, що не відповідають вашим очікуванням. Так ви створите команду мрії. 

З часом це дасть вам змогу вийти з операційних завдань і змістити фокус на управління бізнесом, а не його виконання. Користуйтеся спеціальними платформами для пошуку роботи, розміщуйте оголошення на OLX — і ваші люди неодмінно знайдуться. 

Вибір приміщення

Чи вигідно шити постіль на дому? Звісно, на початковому етапі цілком можлива діяльність вдома. Це помітно знижує витрати на оренду. Однак облаштувати куточок для якісної роботи все ж таки доведеться. Якщо вам вдасться знайти помічників у межах вашого району чи міста, потреби у приміщенні для ательє або цеху не буде. 

При цьому слід розуміти, що масштабування бізнесу не можливе без цієї складової. Скажімо, приміщення площею 70 квадратних метрів у Києві коштує 24 000 гривень на місяць, якщо йдеться про оренду. Ціни на покупку власного простору стартують від 80 000 доларів за 120 квадратних метрів. 

Розпочніть із недорогої оренди. Це дасть змогу зібрати команду й налагодити процеси. А далі, відповідно до темпів росту вашої справи, поміркуйте над її розширенням. Зокрема, придбанням власного ательє. Врахуйте, що приміщення має бути оснащене базовими зручностями: електрикою, санвузлом, водопостачанням та опаленням. Тканинам потрібне сухе середовище, щоб уникнути плісняви та інших неприємних наслідків.

Вибір приміщення | OLX.ua

Реєстрація бізнесу

В основі успіху будь-якої справи — легальність діяльності. Тож перед початком детально розгляньте можливості реєстрації бізнесу та переваги кожного з варіантів. Пам’ятайте: сплачуючи податки, ви не тільки стаєте частиною української економіки, а й даєте змогу державі розвиватися завдяки різним галузям. Підготували перелік того, про що варто подбати.

Вибір форми власності

Вибір між фізичною особою — підприємцем (ФОП) і товариством з обмеженою відповідальністю (ТОВ) залежить від вашого бізнес-плану, обсягу виробництва, бачення та готовності до управління юридичною структурою справи. 

В Україні рекомендовано зареєструвати підприємницьку діяльність як ФОП за спрощеною системою оподаткування. Оформлення ФОП — доволі проста процедура, яка не передбачає значного капіталу. Окрім того, ведення обліку та звітності простіше, порівнюючи з ТОВ. Як ФОП ви маєте цілковитий контроль над власним бізнесом. Однак у такому разі ще й несете особисту відповідальність за борги й зобов’язання. Залучити інвестиції або кредити з цією системою також складніше.

Надалі, коли масштаби цього потребуватимуть, можна розширитися до ТОВ. Власники ТОВ володіють захищеними активами від боргів і зобов’язань бізнесу. А ще реєстрація такого формату підвищує довіру з боку клієнтів, партнерів та інвесторів. ТОВ має право керувати акціями й залучати інвестиції. Проте така форма врегулювання забирає більше часу й ресурсів для оформлення й щорічного ведення, включно з бухгалтерським обліком. ТОВ працює з вищими податковими ставками та набагато складнішою системою оподаткування.

Підготовка документів

Стати ФОП в Україні та здобути документ із Єдиного державного реєстру з появою чималої кількості державних онлайн-платформ уже не є складним завданням. Тепер його легко виконати самостійно. Що для цього потрібно?

  • Створити електронний цифровий підпис. Скажімо, в «Дії».
  • Подати заявку на реєстрацію як підприємець, де вказати види економічної діяльності (КВЕД) та обрати категорії єдиного податку для вашого бізнесу.
  • Отримати довідки в одному з Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) або через онлайн-платформу «Дія».
  • Звернутися до державної фіскальної служби із заявою про реєстрацію як платника єдиного податку не пізніше ніж через 10 днів після отримання довідки зі ЦНАП.

Приблизно за 10 днів із моменту подання ви отримаєте готовий документ із фіскальної служби. Окрім того, необхідно відкрити рахунок у банку. Обирайте, зокрема, й за умовами обслуговування ФОП.

Процес реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю дещо складніший і передбачає декілька етапів.

  • Розробка назви компанії.
  • Визначення КВЕД для обраної сфери діяльності.
  • Присвоєння юридичної адреси товариству.
  • Визначення розміру статутного капіталу.
  • Заповнення та подання документів для офіційної реєстрації як юридичної особи.
  • Вибір системи оподаткування.
  • Офіційна реєстрація товариства.
  • Відкриття банківського рахунка і в національній валюті, і в іноземній.

Станом на 2024 рік українське законодавство потребує такий пакет документів для реєстрації ТОВ: статут компанії, виписку з реєстру, протокол зборів і рішення про призначення директора. Додатково для подання звітності необхідно отримати електронний цифровий підпис.

Вибір назви бізнесу

Погодьтеся: це неабияк впливатиме на сприйняття вашого підприємства клієнтами та партнерами. Тож назва має бути не лише привабливою, а й унікальною та відповідати юридичним вимогам. Розпочніть із мозкового штурму, щоб згенерувати різноманітні ідеї. Візьміть до уваги основні елементи вашого бізнесу: сферу діяльності, цінності, місію, а також потенційні асоціації з назвою. Спробуйте погратися зі словами, додаючи метафори або вигадуючи неологізми.

Неодмінно пересвідчіться, що обрану назву не застосовують інші компанії, особливо у вашій сфері діяльності. Скористайтеся Google для первинного пошуку, а ще перевіряйте в базах даних торгових марок, реєстрах компаній і доменних іменах. 

Для онлайн-присутності бізнесу необхідно створити вебсайт. Перевірте доступність доменного імені, що відповідає назві вашого підприємства. Подбайте про те, щоб воно було простим і легко запам’ятовувалося.

Уникайте помилок і небажаних асоціацій в інших мовах, якщо плануєте вести бізнес на міжнародному рівні. Для цього проконсультуйтеся з носіями або застосовуйте онлайн-сервіси для перевірки. З’ясуйте, чи доступні назви акаунтів у поширених соціальних мережах, які ви плануєте використовувати для просування товарів або послуг. Однакове ім’я в усіх каналах відчутно спростить клієнтам пошук. Підійдіть до процесу вибору назви творчо та відповідально, адже це створюватиме перше враження про бренд, його ідентичність.

Отримання ідентифікаційних номерів та ліцензій

Коли ви оберете форму власності для ведення бізнесу, надалі потрібно буде скеровувати його діяльність у межах законодавства, щоб уникнути штрафів. Цей процес передбачає отримання низки документів.

  • Реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), раніше — індивідуальний податковий номер платника податків (ІПН).
  • Номер облікової картки платника податків (ОКПО), яку використовують для ведення статистичного обліку підприємств та організацій.
  • Реєстрація ПДВ (за необхідності). Якщо обсяг вашого бізнесу перевищує встановлений законодавством мінімум, потрібно зареєструватися як платник податку на додану вартість (ПДВ). Це дасть змогу виставляти рахунки-фактури та відшкодовувати вхідний ПДВ.

Щоб отримати ці документи, зверніться до податкової служби. Процедура зазвичай передбачає подання заяви й пакета необхідних документів. Цей перелік варіюється залежно від форми власності та різновиду діяльності підприємства. Окремі сфери бізнесу можуть потребувати отримання спеціальних ліцензій і дозволів. Тож переконайтеся, що ви дотримуєтеся всіх вимог та процедур, щоб уникнути юридичних порушень і зайвих затримок із документацією.

Отримання ідентифікаційних номерів та ліцензій | OLX.ua

Реалізація готової продукції

«Усе готово — забирайте!». Саме це й очікують почути клієнти. Отже, нарешті, ви виробляєте товар. Та як його просувати й організовувати регулярний збут? Це питання на початку неабияк хвилює підприємців. А OLX знає на нього відповідь. 

Онлайн-продажі через власний інтернет-магазин або платформи електронної торгівлі

Онлайн-присутність — те, про що, поза сумнівом, варто подбати, щоб про вас дізналися якомога більше людей. Створення власного сайту дає можливість контролювати процес, управляти клієнтським досвідом і реалізовувати маркетингові стратегії. А ще ви можете адаптувати дизайн, структуру та контент сайту до потреб і переваг цільової аудиторії. Однак врахуйте, що це передбачає й інвестиції в розроблення, обслуговування та просування сайту.

Натомість платформи електронної торгівлі, до переліку яких входить і OLX, дають змогу швидко розпочати продажі без необхідності створення та технічного обслуговування власного сайту. Вони забезпечують широку аудиторію потенційних покупців і зазвичай пропонують прості інструменти для управління продажами. Водночас продавці доволі часто зіштовхуються з конкуренцією в межах платформи та обмеженими можливостями для брендингу й маркетингу.

Застосування цифрового маркетингу

Facebook, Instagram, Twitter і LinkedIn — завдяки цим соцмережам легко просувати продукцію (платно та безкоштовно), взаємодіяти з аудиторією, збирати відгуки й будувати спільноту навколо бренду. Створення і публікація корисного, інформаційного або розважального контенту здатні привернути увагу до вашої торговельної марки та продукції. Блоги, відео, інфографіка й електронні книги ефективно залучають нову аудиторію та підтримують інтерес клієнтів.

Не нехтуйте й рекламними кампаніями, як-от PPC (оплата за клік), дисплейна реклама і таргет у соціальних мережах. Окрім того, відправляючи персоналізовані електронні листи постійним чи потенційним клієнтам, ви повідомлятиме про нові продукти, спеціальні пропозиції або події. Це підтримуватиме зв’язок із аудиторією та спонукатиме до повторних покупок. Переконайтеся, що ваші маркетингові кампанії є запланованими, вимірюваними й адаптованими до потреб цільових клієнтів. Неодмінно аналізуйте дані та відгуки для оптимізації стратегій і тактик.

Застосування цифрового маркетингу | OLX.ua

Укладання угод із роздрібними магазинами

Розширення каналів збуту значно збільшує обсяг продажів постільної білизни. Розпочніть із визначення потенційних роздрібних магазинів, які відповідають цільовим сегментам ринку. Варто обрати ті, чия аудиторія максимально співпадає з вашою. Створіть привабливу комерційну пропозицію, що охоплює опис продукції, переваги для співпраці (скажімо, висока маржинальність, ексклюзивність товару), цінову політику, умови співпраці й логістики. Будьте готові адаптувати їх відповідно до конкретних вимог партнерів, однак і чітко обмежуйте мінімально прийнятні для вас зміни.

Пропонуйте зразки продукції. Так потенційні партнери оцінять якість вашої продукції. А це значно підвищує шанси на успішне укладення угоди. Після досягнення домовленостей необхідно відповідно оформити угоду. Візьміть до уваги всі важливі аспекти співпраці: відповідальність сторін, вартість, терміни постачання, умови оплати, повернення товару тощо.

Організація участі у виставках, ярмарках

Це чудова нагода для просування бренду, продукції, а ще — налагодження бізнес-контактів і залучення нових клієнтів. Розпочніть із дослідження подій у власній галузі. Дізнайтеся, які заходи відвідує цільова аудиторія та де ваша продукція буде найбільш актуальною. Визначте чітко, чого ви хочете досягти завдяки участі в події, і розрахуйте бюджет із витратами на реєстраційний внесок, оренду місця, дизайн та виробництво стенда, матеріали для промоції, логістику тощо. 

Що ще можна організувати заздалегідь?

  • Заздалегідь анонсуйте власну участь у події через канали зв’язку: соціальні мережі, вебсайт, електронні листи тощо. 
  • Подбайте про своєчасне надходження всіх матеріалів і продукції на місце проведення. 
  • Підготуйте команду. Зокрема, проведіть навчання щодо особливостей продукту та спілкування з клієнтами.
  • Комунікуйте, використовуйте будь-яку подію для налагодження контактів із потенційними споживачами, партнерами та іншими учасниками галузі.

Після заходу необхідно проаналізувати витрати й результати, щоб скористатися цими знаннями для подальшого просування.

Розробка програми лояльності

Не зупиняйтеся на досягнутому після укладення угоди. Регулярно спілкуйтеся з партнерами, інформуючи їх про нові продукти та акції. Потужним інструментом збільшення кількості повторних продажів і підтримання позитивного досвіду споживачів є, зокрема, й програма лояльності. А загалом зорієнтуйтеся, який із методів спонукатиме аудиторію купувати.

  • Накопичувальні бали. Клієнти отримують їх за кожну покупку з подальшою можливістю обміну бонусів на знижки, подарунки або спеціальні пропозиції.
  • Членство. Це — про ексклюзивні переваги: безоплатну доставку та спеціальні знижки.
  • Ексклюзивний контент. Пропонуйте поради щодо догляду за постільною білизною, щоб вона служила довше.
  • Персоналізовані пропозиції. На основі попередніх покупок.
  • Організація спеціальних подій або закритих продажів. Це має бути унікальна пропозиція лише для учасників програми лояльності.

Активно просувайте ці переваги через усі доступні канали. Подбайте про зрозумілість умов участі задля уникнення непорозумінь. Відкрито збирайте відгуки, щоб вносити необхідні корективи. Розробка ефективної програми лояльності, ймовірно, потребуватиме часу та зусиль, однак це стане інвестицією у довготривалі відносини з вашою аудиторією та сприятиме зростанню бізнесу.

Взаємодія з клієнтами

Зручні способи зв’язку й активне використання фідбеку від користувачів для покращення продукції на їхній основі помітно підвищують рівень задоволення та повторні продажі. Регулярно збирайте й аналізуйте зворотний зв’язок від клієнтів. Завдяки цьому ви виявите сильні та слабкі сторони власних товарів і внесете відповідні корективи.

Не уникайте негативних коментарів — гідно на них відповідайте. Пам’ятайте: немає ідеальних компаній. Однак є ті, які майстерно комунікують із цільовою аудиторією та покупцями. Усі дані, що у вас є, — це можливість стати кращими. Тож варто враховувати кожен відгук і коментар у соцмережах чи на сайті. Безперечно, добре, якщо всі вони позитивні. Та реальні покупці, їхній унікальний досвід — ось що насправді є цінним на ринку в умовах шаленої конкуренції.

Висновок

Тож як заробити на пошитті постільної білизни? Насамперед уважно підійдіть до планування, зосередьтеся на якості продукції та побудуйте маркетингову стратегію. Розпочніть із малого — й уже згодом ви зможете розширювати власне виробництво, наймати персонал та нарощувати постачання. 
Пошиття постільної білизни вдома цілком може стати прибутковим бізнесом із широкими можливостями для масштабування. Успіх у галузі залежить від розуміння потреб споживачів та здатності адаптуватися до нових умов, проявивши креативність. Ринок змінюється, а з ним — і бажання покупців. Крокуйте в ногу зі змінами разом із OLX!

    Вашу заявку відправлено
    Помилка